Nederlandse volvo met 600+pk. Wie??

Gestart door emielC70, 05-04-2006 14:49:36

Vorige topic - Volgende topic

emielC70

Ik zit net om het vw forum een stukje uit 2004 te lezen. Er heeft toen ene johan mee gereden met een sprint wedstrijd in landgraaf met 600+ pk's sterke volvo. Deze johan zou werkzaam zijn bij van kronenburg motorsport. Dat is toch niet de johann die vaak hier op het forum zit?

Iemand bekend met deze johan/volvo?

Eugene

Ik ken iemand die een goede vriend is van die Van Kronenburg.

Het klopt dat er een Volvo tot  600pk getuned is daar. Welke het was weet ik niet. hij heeft in elk geval dat KMS motormanagement.

[edit] Volvo 240 dacht ik [/edit]

If it's not blown, it sucks...

mehn

Sprintwedstrijden in Landgraaf?  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

thuur

Ja klopt. Dat is een 240. Maar van Kronenburg zit niet stil, dus zijn configuratie wijzigt vrij vlotjes.

Op het moment wil ie een 650pk viercilindertje bouwen ;D

Gr 8)

emielC70

Hij schijnt verloren te hebben destijds van een golf 1 met 200 pk ofzo.

Die volvo had 200 m langs volledig wielspin.

Maar 650 pk in een klein volvo tje daar is toch nooit normaal mee te rijden. Is het wel een volvo blok of gewoon een ander blokje?

thuur

Die Golf weegt ook maar de helft van die 240. Met een gewicht van boven de 1000 kilo zul je nooit een echte sprinter worden.

Ja hoor, hij gebruikt B21's en B23's. De naam van de motor is een van de weinige dingen die origineel blijft (alhoewel sommige standaardtypen drijfstangen zonder morren meer dan 500pk kunnen wegzetten :o). En nee, ze zijn niet geschikt om de boodschappen mee te halen ;)

Klein Volvo'tje ??? In een 240 Estate kun je 2150 liter (!!) laden met de bank plat. Doe dat maar eens na met je 850(-kloon) ::)

En van die lekkere dikke stalen balken in de bumpers.... Ik weet het wel 8)

Gr ;D

HaRdCoRe-WeZ

Die auto vorig jaar op Zolder gezien. Bruut snel gewoon, hier een fotootje:

Hen3

Citaat van: thuur op 05-04-2006 15:55:38
Klein Volvo'tje ??? In een 240 Estate kun je 2150 liter (!!) laden met de bank plat. Doe dat maar eens na met je 850(-kloon) ::)

;D Voel je je aangevallen Thuur?

Joris_Scholte

We gaan toch niet lopen fokken met 240's hè?   >:( >:(  ;)  ;D

Is voor mij jeugdsentiment....

thuur

Citaat van: Hen3 op 05-04-2006 16:21:48
Citaat van: thuur op 05-04-2006 15:55:38

;D Voel je je aangevallen Thuur?

Nee hoor, maar het is zooooooo leuk om te vertellen ;D

Hier de intro van Johan op volvolvo.nl:
Citeer
Mijn naam is Johan
Ik heb een volvo 240turbo uit 1984 en ik heb hier enkele aanpassingen aan gedaan t.b.v. de prestaties.
In het kort:
Volledig aangepaste B230 met 650pk en 670 Nm.
Versnellingsbak Dodge Viper.
Remsysteem Porsche biturbo

Er staan enkele foto's + specificaties van mijn auto op de volgende site:
www.automaxx.nl
Ga naar "community" en vervolgens naar "me and my ride"
De auto staat op nr 1 van meeste pk's onder de naam van volvo 850.

Hopelijk inspireert dit meer mensen om het maximale uit hun Volvo te halen.

Er is toch niets mooiers om op een zondagochtend een nieuwe Lamborghini Murcielago V10 tegen te komen, tot de 240km/u kunnen volgen en vervolgens wanneer deze naar rechts gaat nog even een paar honderd extra pk's te benutten om vlot en veilig te passeren en een tot dan toe tevreden Lamborghini rijder een illusie rijker te maken. (dit is waar gebeurd)

Je kunt voor het geld dat deze auto gekost heeft natuurlijk ook een goede gebruikte Porsche biturbo kopen, echter dat is een keuze die je maakt.

Gr 8)

emielC70

Citeer

Je kunt voor het geld dat deze auto gekost heeft natuurlijk ook een goede gebruikte Porsche biturbo kopen, echter dat is een keuze die je maakt.
Citeer

MEt andere worden ook daar zit een hele dikke 25000 euro in. Ik vind een snelle auto leuk maar zulk geld heb ik niet.

Gmid

Maar ik kan me dat gevoel erg goed voorstellen. Een auto die eruit ziet alsof tie nog nooit de 160 gehaald heeft, tegen een van de snellere supercars. kan me zo dat gezicht van die Lambo rijder inbeelden.  ;D
Volvo C30 '12

martijn.

Ben vorig jaar in Landgraaf wezen kijken, heb ook de 240 gezien.

Hij kon inderdaad zijn vermogen op dat korte stukje oud wegdek niet kwijt.

Wel veel spectakel ;D ;D

THOR

Heb ook enkele jaren geleden enkele maanden een 240SE estate gehad.
Geen supersnelle wagen maar je kon sommigen aan een rood licht wel een poepje laten ruiken wanneer ze dachten naast een bompa-auto te staan.
Zaaaaaaaaaaaaaalig!!!!
Om maar te zwijgen over de blikken die men je toewerpt