Compo set

Gestart door 855-Champagne, 05-04-2006 19:43:01

Vorige topic - Volgende topic

855-Champagne

Na dat ik nog een paar oude Pioneer tweeters tegen kwam, heb ik die met wat hobby werk, lees 2 componenten lijm, de speekertjes in de D stijl gemonteerd.

Het geluid kanapte daar eigenlijk wel goed van op, maar werd een beetje naar achteren getrokken.

Bij een kennis van me die in auto audio doet ff langs geweest en gaf mij een compo set van Next mee, probeer maar ff of het past zei die.

Nou na 2 avonden knutselen zitten ze er in, maar wat een geemmer om die dingen er in te krijgen.

De set is een 13cm speeker maar met een wat diepere inbouw dan de standaard Volvo speeker, maar achter het inbouwraam loopt een verstevigings rand die schuin weg loopt.
Heb van hout vulringen gemaakt van +/- 0,5 cm hoog waaroor ze vrij kwamen en net niet tegen de deur en afdekrooster kwamen, en toen het volgende probleem, waar laat ik de tweeters.

Ik wil geen gaten boren in deurpanelen en daschboards, dus in de afdekkappen van de speekers.
Op de afdekkap zit een schuine kant dus dacht ik van daar zouden ze best wel eens in kunnen passen, een gaten zaag gepakt van 44mm en de boor er in (wel eng om in een goed paneel te boren)
Toen de gaten er in zaten waren ze nog iets te klein en heb deze toen met een Dremel bewerkt tot dat ze wel passen, wat zitten ze er mooi in :)

Het scheidings filter heb ik onder de speeker kunnen weg werken en zit vast geklemd met een stuk schuimplastic en kan dus ook geen mant meer uit.

Het geluid voor zover we in er in de auto over kunnen spreken is lekker, ben er tevreden mee.

Tja foto's heb ik niet gemaakt, had de camera niet mee ::)