intervalschakelaar ruitenwisser

Gestart door ako, 10-11-2002 14:12:10

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Ik heb de aws regensensor inmiddels in huis liggen. Weet iemand waar de wisser relais in de 850 zit? Aan het tikken te horen ergens onder het stuur. 't Is koud buiten en ik heb weinig zin om lang te zoeken.

FelixB

Heb op mijn vorige 850 door Volvo-Scholten in Arnhem een potmeter laten plaatsen op stand 1 van de ruitenwisser.
Ideaal: voluit is constant wissen en terugdraaien was op interval.
De mate van terugdraaien bepaalde het aantal slagen van de interval.
Makkelijk, want met 1 draai kon je de snelheid aanpassen!!!
IPV steeds aanpassen met 'het knopje'.
Misschien iets om collectief te vragen, de volgende  ;) sleuteldag bij Scholten?!
Prijs weet ik niet: was een lease-auto (vertel ik nog wel een keer over...) Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

denkweb

tdidude

Beter laat dan nooit  ;D

Ben vrij vaak in de States voor werk en kan die dingen zo meenemen..

Heb zelf al een variabel interval relais in mijn auto zitten .  Ideaal want je auto blijft op het relais na gewoon origineel.

Ik kan dus wel eea regelen voor diegene die geinteresseerd zijn.  Bij genoeg belangstelling kunnen we zelfs misschien een interval dag organiseren :-).. is max 15minuutjes werk om te installeren.

Groet
Tdidude.

5 cilinders is meer dan 4

tdidude

8) Goed denkwerk! . ga ik ook heen.. voor die tijd ben ik wel een keer in US.. kan ik dingen prima oppikken.
Moet toch buiten blijven tot je aan de beurt bent :-)

Heb er geen probleem mee als ik het moet voorschieten, maar moet dan uiteraard wel wat commitment hebben..

Torx 25 schroevendraaiertje mee.. en klussen maar.  :P

Enno

Re: Zelfs V70 geen variabele interval??
« Antwoord #22 Gepost op: Vandaag om 12:17:33 »     

--------------------------------------------------------------------------------
Is het variabele ruitewisser relais toevallig dit nummer van Hella ?

5WG 003 620-027 (VW 321 955 531 A  of 191 955 531 )

IS voor 20 EUR te Verkrijgen in duitsland net over de grens.

tdidude

Heb er nog 1je liggen.. als je me een PB stuurt heb je hem voor de happening op 10juni  8)

greetz

Roger B.

zag op de duitse ebay site laatst een interval relais dat je bediende door in- en uitschakelen van de wisser en door de tijd daartussen bepaalde je de intervaltijd of iets dergelijks.

meen dat het iets van 65 euri moest kosten....

tdidude

Hey Roger B

Dit is precies wat het IPD relais ook doet.

Begint op interval.. dan terug naar 0.. dan gaat tijd lopen.. en wanneer je dan weer op interval zet (tot 22 seconden) wordt nieuwe interval (past precies bij regen van dat moment)

Bijkomend voordeel is ook dat het relais.. bij kort sproeien maar 1x wist ipv 3x (waarvan 2 op een droge ruit )  8)

Hen3

Citaat van: Roger B. op 08-04-2006 23:15:55
zag op de duitse ebay site laatst een interval relais dat je bediende door in- en uitschakelen van de wisser en door de tijd daartussen bepaalde je de intervaltijd of iets dergelijks.

meen dat het iets van 65 euri moest kosten....

als je toch €65 uit gaat geven, waarom dan niet heeel iets meer voor een regensensor... ik hoef nix anders meer!

Roger B.

omdat niet iedereen een kabel met sensor wil plaatsen op de voorruit, relais is kwestie van omwisselen.

regensensor heeft ook zo zijn nadelen, werkt lang niet altijd even perfect. Heb laatst met een peugeot met regensensor af fabriek gereden, die naar mijn smaak te laat wiste