HEEEEEEEEEELP !!!!

Gestart door pimsam, 05-04-2006 23:11:07

Vorige topic - Volgende topic

pimsam

Mariah, denk niet dat daar de oorzaak ligt. Ik rijd op lpg en dan is er van koolvorming nauwelijks sprake. Bovendien zit ik regelmatig boven de  5000 toeren.
Ik denk dat het als volgt gebeurt: koude start, rijk mengsel. Omdat de motor niet warm wordt, zit er in verhouding veel benzine in de cylinders dat (afhankelijk van de stand van de kleppen), niet of nauwelijks verdampt. Als je de keer daarop op benzine start, wordt er weer een plens benzine in de motor gespoten en is ie verzopen.
Dat verklaart ook waarom ik op lpg er veel minder tot geen last van heb. Het schakelt direct over op lpg en spuit dus geen (rijk mengsel) aan benzine in.

konniekip

Citaat van: thuur op 06-04-2006 00:16:09
Zoek maar eens op 'verzopen'....

Gr ;)
Dit is een bekend probleem van onze motor. Ik heb hem 3x 4 m verplaatst in de afgelopen jaren, en steeds moest ik de dag erop ca 5 min starten om hem lopend te krijgen. Verzopen.

855-Champagne

Als het vaker voorkomt verdenk ik er toch de nokkenassensor er van.
Heb het een tijd geleden bij een vriend van me gehad (een glt)

De auto gewoon goed rijdend weggezet en niet meer starten en een paar uur later gewoon aanslaan en nx aan de hand.

Relais 103 was als eerst verdacht maar na die te hebben doorverbonden bleef het euvel zich voordoen.

Pas nadat we de nokken assensor hadden vervangen was het probleem weg.

Ik hop dat je wat aan dit verhaal hebt.

KUKO (Rob)

T zal de nokkenassensor niet zijn die heb ik laten vervangen en als ik m kort laat lopen is ie toch verzopen.Iets langer laten draaien of indrdaad meer gas is t enige wat helpt.

pimsam

Wat ook zou moeten helpen: flink optoeren (2500 tpm) en direct de motor uizetten. Zodra het contact uit gaat stoppen de injectoren en wordt overtollige benzine nog uit de cylinders gepompt.

mariah

Citaat van: pimsam op 08-04-2006 10:03:16
Mariah, denk niet dat daar de oorzaak ligt. Ik rijd op lpg en dan is er van koolvorming nauwelijks sprake. Bovendien zit ik regelmatig boven deĀ  5000 toeren.
Ik denk dat het als volgt gebeurt: koude start, rijk mengsel. Omdat de motor niet warm wordt, zit er in verhouding veel benzine in de cylinders dat (afhankelijk van de stand van de kleppen), niet of nauwelijks verdampt. Als je de keer daarop op benzine start, wordt er weer een plens benzine in de motor gespoten en is ie verzopen.
Dat verklaart ook waarom ik op lpg er veel minder tot geen last van heb. Het schakelt direct over op lpg en spuit dus geen (rijk mengsel) aan benzine in.

Maar wat verklaart dan het ontbreken van de compressie. Het moet toch vervuiling zijn die door de overmatige benzine opgelost is, en dan tussen de kleppen komt te zitten. Ik heb mij hier ook jaren over verbaasd totdat er een mooi stuk in autoblad auto/motortechniek stond. Grotere motoren die voor ca 75% belast worden, kunnen hierdoor te maken krijgen met dit probleem. Misschien heb jij een ander probleen, want ik ben het inderdaad met je eens dat gas nauwelijks vervuiling heeft.

Roger B.

ik heb het met de mijne geprobeerd gisteren, gestart, (koud) na paar seconden uitgezet en enkele minuten later weer gestart..... geen probleem.

ik heb een 2,5 20v NA, niet dat ik het erg vind dat het bij mij niet optreedt, maar kan iemand me uitleggen bij welke motor het voorkomt en waarom bij dat type wel, en bij andere niet?