Waarom als volgende auto GEEN Volvo 850 / x70?

Gestart door HanH, 07-04-2006 07:04:57

Vorige topic - Volgende topic

micdee

Nou voor mij is het een zeer actueel onderwerp, aangezien ik eergisteren de T-5R heb ingeruild ...... op een ..............

Audi S6

Voor mij geen Volvo meer... hoewel dit natuurlijk altijd persoonlijk is heb bij geen enkele dealer hier in de buurt een goed gevoel overgehouden en dan druk mij beleefd uit.  :-X
En ik heb nooit een Volvo hart gehad, ben gewoon verliefd geweest op het type "850 estate" en op de prestaties van de T-5R....

(ik zal niet ingaan op de prestaties van de S6 want dat is natuurlijk als vloeken op een Volvo forum, zag ik in een ander topic  ;)  )

Hen3

Citaat van: Roger B. op 08-04-2006 20:16:03
Als het geld echt over is... een xc90 (of vloek ik nu?)

Nee hoor... er struinen hier wel meer mensen rond die de XC90 op dit moment als de ultieme auto zien... (ik bijvoorbeeld)  ;D

The Saint

Citaat van: micdee op 09-04-2006 01:45:45
Nou voor mij is het een zeer actueel onderwerp, aangezien ik eergisteren de T-5R heb ingeruild ...... op een ..............

Audi S6

Voor mij geen Volvo meer... hoewel dit natuurlijk altijd persoonlijk is heb bij geen enkele dealer hier in de buurt een goed gevoel overgehouden en dan druk mij beleefd uit.  :-X
En ik heb nooit een Volvo hart gehad, ben gewoon verliefd geweest op het type "850 estate" en op de prestaties van de T-5R....

(ik zal niet ingaan op de prestaties van de S6 want dat is natuurlijk als vloeken op een Volvo forum, zag ik in een ander topic  ;)  )

Ik laat mijn gevoel cker niet afhangen van de dealer van een betreffend merk hoor. Wij zijn nu eenmaal autoliefhebbers, maar bedrijven die ons voorzien van auto's en aanverwante zaken zijn alleen maar opgericht om winst te maken.
Je komt dus als liefhebber naar iemand die gewoon zijn werk 'moet' doen voor geld.

Uiteraard veel plezier met je Audi!

(Dat zijn toch die anonieme zwarte of donkergrijze leasebakken voorzien van grote wielen die bij bosjes rondrijden?  ;D  ;))
No shirt no shoes, no pinball

Hen3

Citaat van: The Saint op 09-04-2006 09:23:25
Uiteraard veel plezier met je Audi!
(Dat zijn toch die anonieme zwarte of donkergrijze leasebakken voorzien van grote wielen die bij bosjes rondrijden?  ;D  ;))

Na een vriendelijke inleiding toch nog gauw een trap na geven he.. foei Saint!  ;D

Frans Harkema

Mijn T-5R is mijn derde 850 en tevens mijn vijfde Volvo. Ik heb deze auto sinds 8/2005 en elke keer als ik er instap dan denk ik :YES! Zou ik nu een andere auto moeten kopen, dan werdt het een V70 R Classic. Maar er kan ook een moment komen dat ik op Volvo's uitgekeken raak en overstap naar een Jaguar XJ 4.0 Sport of een XK coupé. Maar vooralsnog is deze laatste nog een beetje te duur als hobby..... ;D

Turbobiker

Er zijn maar weinig auto's met de uitstraling van de 850. Vooral de Classic en in Estate uitvoering. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Nog iedere keer dat ik 'mijn' wagen zie, denk ik weer 'wat een mooie bak'. Heb ik maar bij heel weinig andere auto's. Daarbij is de Estate praktisch, wat een heel belangrijke reden van aanschaf was, kan mijn vriendin er prima mee overweg (ze haat coupé's) en is hij bruut snel (T5 RICA)

Maar (zoals Johann al aangaf), de techniek staat niet stil. Af en toe een stukje rijden in een 530d '06 model drukt je behoorlijk op de feiten. Een nieuwe wagen rijdt gewoon stukken lekkerder wat geluid en bediengemak betreft. En zelfs de Renault Trafic bedrijfsbus kun je met zeer hoge snelheid door een bocht loodsen, waarbij je je tot op de grens lekker blijft voelen. Dan moet ik er nog behoorlijk aan trekken met de 850 wil ik gelijke snelheden halen...

En ik kan me ook wel goed vinden in een S4/S6 RS4/RS6, ook de station uitvoering dan, gewoon omdat het dikke familiewagens zijn (ook al heb ik alleen een vriendin). Modern en razendsnel.

Maar als je eenmaal in een M3 of Evo (of zelfs eventueel een WRX STI) hebt gereden, dan voldoet geen enkele Audi meer. Zoals Johann ook al aangaf: geen betrokkenheid. Nog maar heel weinig wagens hebben dat pure. Zelfs een Ford Ka en zeker een Puma bieden nog vele malen meer rijplezier dan de huidige dikke en razendsnelle stationwagons... Alleen heb je hier zo weinig echt leuke wegen ;)

En een ander punt is het belachelijke gewicht van een moderne auto. Weer is de Audi een goed voorbeeld: je bent gewoon 1800 kg aan het verplaatsen. Moderne techniek maakt dat je het niet zo merkt, maar als je gaat 'sporten' heb je het snel door. Zelf mijn Volvo vind ik aan de zware kant.

En zelfs als de 850 inferieur aan het worden is: matig weggedrag, rammeltjes, minder soepele motor, hij betrekt me bij het rijden en ik voel me er goed in.

Ik rijd nog gewoon een jaartje of vijf door. Verbouw ondertussen het één en ander aan de 850, in dienst van meer rijplezier en snelheid, en kijk ondertussen verlekkerd naar alles op vier wielen: ben toch een autoliefhebber.
De Tussenpaus

Vertigo

Mijn Volgende auto wordt een diesel. Ik wil ook vooruit gaan kwa luxe / bouwjaar / model.
Momenteel zitten de V70 Classic, S80, Alfa 166 2.4 JTD en Audi A4 Avant Quattro in mijn hoofd.

Ze zijn allemaal nog boven budget (zelfs de 850 TDI is dat nog), ben immers ook nog steeds een student.
Ik denk dat ik dus nog wel 1 a 2 jaar in de 850 blijf rijden, maar dat ik daarna toch wel naar een veel jongere auto ga.

Ik heb in zeer veel verschillende luxe dure auto's gereden, maar Audi's en Volvo's brengen bij mij de grootste lach op mijn gezicht. Ik vind een Audi A6 3.0 TDI en een Volvo V70 D5 veel leuker om te rijden dan een BMW 535D! of een MB E 320 CDI

Ik denk toch dat het weer een Volvo zal worden, ik zie de laatste tijd zoveel mensen die "vreemd zijn gegaan" terug keren naar de 850/*70... Maarja, die keuze zal ik pas over een paar jaar hoeven te maken, misschien denk ik er dan wel heel anders over.

The Driver

Ik ben altijd al fan geweest van de R modellen. Zowel bij de 850 als bij de X70(n) modellen.

Maar het is inderdaad wat Turbobiker zegt. Techniek gaat vooruit. Onlangs is mijn moeder de trotse eigenares geworden van een Mini Cooper S Cabrio. En mijn god wat een geweldige kar. Deze heeft een BMW 6 automaat met schakelfunctie en flippertjes aan het stuur. Dit is de eerste automatische bak waar je snel en vinnig mee kan schakelen. Niks dan lof voor dit systeem. Tevens is het weggedrag fenominaal. En ja, je kan heel simpel op het limiet rijden.

Echter , de volvo is in huidige setup nog een stuk sneller. En het begint me op te vallen dat je bij de R gewoon harder moet gaan om dezelfde kick te krijgen als in de mini cooper S. 

De Lexus LS430 is zelfs nog sneller dan de R. maar als je 180 rijdt in deze auto lijkt het of je slaapt. Alles is zo anoniem. Niks geeft een krimp, niks leeft, weinig dingen hebben er emotie in. het is een geweldige wagen om 1000 km non stop mee te rijden en er vervolgens relaxt uit te komen.

Desondanks zou ik de volvo nooit willen missen. Alle ruimte, alle snelheid en goede wegligging.

Mogelijk in de toekomst gele koni's of iets wat daar op lijkt. Want op dat gebied kan het nog wel wat beter. En ik denk dat dat de betrokkenheid bij het rijden een stuk groter maakt. En daardoor veel leuker.

johan283

Ik vind mijn 850 op dit moment gewoon lekker rijden. Binnenkort nog wat doen aan het vermogen dmv nieuwe turbo. Ach ja die  onderdelen prijzen v/d 850 vind ik nog zo heel erg duur.

In de toekomst wil ik overstappen op een diesel, mede ingegeven door de huidige stijgende benzine prijzen. De moderne diesels zin qua koppel dusdaning sterk dat ik in mijn T5R ze gewoon nauwelijks kan bijhouden. het superieure gevoel van de T5R is dan gewoon weg. Als met dit soort power diesels oprrij. En dan loopt zo'n powerdiesel toch gem. 1 op 15-16.

Dan merk je dat mijn  standaard T5R al >10 jaar oud is.  Toen was 240pk geweldig (en nu ook nog) maar het is niet meer zo uitzonderlijk.

In de toekomst wil ik graag en 535D touring  hebben. Voorlopig heeft Volvo nog geen echte power diesel.  :( De (nieuwe) D5 vind ik voorlopig nog te tam  ;D

Na ja we zien over een paar jaar wel weer, ga nu weer met volle teugen genieten van mijn gezins racer.......  8)