Wat is de beste 205/45R17-band?

Gestart door FelixB, 07-04-2006 10:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fearless

Ik heb nog wel een set Dunlop SP sport 9000's in de maat 215/40-17 in de aanbieding. Krijg je de velgen er bij.  ;D

Ik moet zeggen dat de Dunlop's mij zeer goed zijn bevallen, erg goeie grip. Rij nu op Good year Eagle's en die rijden ook erg fijn.

Frans Harkema

Citaat van: BenC70ES op 02-07-2006 13:31:18
Een topband is nog altijd de Goodyear F1 gsd3, en prijs-kwaliteit is de Uniroyal rainsport ook een topper vind ik.

Ook ik heb Uniroyal Rainsport, bevallen goed. Maat 215/45/17. Alleen ga ik de volgende keer terug naar 215/40/17, net iets betere wegligging maar iets minder comfortabel. Momenteel heb ik de banden rondom op 2,6 gezet, ik merk er niet veel van qua verminderd comfort maar de wegligging wordt wel beter.

M a r c

Over dit onderwerp worden we het dus nooit eens... iedereen vind de banden waar hij/zij mee rijdt het beste....  er zal hier dus nooit een objectief oordeel vallen denk ik. Beste om maar gewoon van de bandentests uit te gaan en dan binnen je budget de band te kiezen met de eigenschappen die jou het meest interesseren.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 02-07-2006 22:36:42
Over dit onderwerp worden we het dus nooit eens... iedereen vind de banden waar hij/zij mee rijdt het beste.... er zal hier dus nooit een objectief oordeel vallen denk ik. Beste om maar gewoon van de bandentests uit te gaan en dan binnen je budget de band te kiezen met de eigenschappen die jou het meest interesseren.

Klopt,

Iedereen gebruikt zijn auto op een andere manier. Wat de een een geweldige band vind, daarvan zegt een ander "Die koop ik nooit meer".

Tis een eeuwige discussie net als het 18T/19T verhaal ;D

Ik weet van mezelf welke ik zou kopen, en haal dit voornamelijk uit bandentests en ervaringen van andere (niet alleen Volvo's ;))

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 03-07-2006 09:03:50
Citaat van: M a r c op 02-07-2006 22:36:42
Over dit onderwerp worden we het dus nooit eens... iedereen vind de banden waar hij/zij mee rijdt het beste.... er zal hier dus nooit een objectief oordeel vallen denk ik. Beste om maar gewoon van de bandentests uit te gaan en dan binnen je budget de band te kiezen met de eigenschappen die jou het meest interesseren.

Klopt,

Iedereen gebruikt zijn auto op een andere manier. Wat de een een geweldige band vind, daarvan zegt een ander "Die koop ik nooit meer".

Tis een eeuwige discussie net als het 18T/19T verhaal ;D

Ik weet van mezelf welke ik zou kopen, en haal dit voornamelijk uit bandentests en ervaringen van andere (niet alleen Volvo's ;))

Maar bandentests worden ook 'maar' door personen met een eigen voorkeur en mening gedaan... Wie zegt dat Marc, of juist ik, dat niet minstens even goed kan bepalen. Dus positieve én negatieve meningen hier vind ik op zich wel belangrijk :-*
De Tussenpaus

M a r c

Bandentest zeggen wel iets natuurlijk. Moet zeggen dat ik ook altijd alleen maar een oordeel kan en wil vellen over merken waar ik zelf mee gereden heb. Dat zijn er best nogal wat, van Fulda tot Michelin, GY, Toyo, Falken, Dunlop, etc. Maar uiteraard staan de ontwikkelingen bij de bandenfabrikant ook niet stil, dus wat 4 jaar geleden een rotband was kan nu al veel beter zijn.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

volvos60t5

#21
Citaat van: Eugene op 03-07-2006 09:03:50
Tis een eeuwige discussie net als het 18T/19T verhaal ;D

Is toch helemaal geen discussie over mogelijk.  ;D ;D ;)


Mod edit: quote hersteld
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

FelixB

Is dit wat?

Falken
Zomerbanden  ZE-512
205/45 ZR17 88W RF Velgbescherming 

Kosten maar 94,10 bij 'Autobandenmarkt'
T.o.v. € 167,30 voor Michelin Exalto en € 161,40 voor Pirelli 'system'...

Moet binnenkort waarschijnlijk mijn voorbanden vervangen (na 40.000 km of zo trouwe dienst) en de nieuwe gaan natuurlijk ACHTERop!
855R & C70 T5 cabrio automaat

Johann

Citaat van: FelixB op 30-01-2007 09:46:20
Is dit wat?

Falken
Zomerbanden  ZE-512
205/45 ZR17 88W RF Velgbescherming 

Kosten maar 94,10 bij 'Autobandenmarkt'
T.o.v. € 167,30 voor Michelin Exalto en € 161,40 voor Pirelli 'system'...

Moet binnenkort waarschijnlijk mijn voorbanden vervangen (na 40.000 km of zo trouwe dienst) en de nieuwe gaan natuurlijk ACHTERop!

Bij die kilometers kan het een leuke band zijn. Voor betere nat weer prestaties kun je een beetje met de bandenspanning testen. Vaak staan de banden te hard voor nat weer. Slijtage van de Falken hoor je heel verschillende dingen over.

FelixB

Goedemorgen Johann, dank je voor je snelle reactie!

Ja, dacht ik ook en kan ik meteen weer ervaring 'verzamelen' om door te geven.

Toen we vorige keer samen naar de Ring reden hadden mijn Pirelli-voorbanden ook nog iets van 2 1/2 mm profiel en zelfs tot 250 km/h op de autobahn geen trillinkje, niks...
Had ze bij aankoop wel laten balanceren (statisch) en lijnen, pffff dat laatste was hard nodig...

Dank je voor je tip over het regenrijden, mijn Pirelli's hebben niet zoveel grip in de regen, maar vanwege mijn motorrijden ben ik toch al gewend om in de regen langzamer te rijden...
855R & C70 T5 cabrio automaat

peterr

Bij autobandenmarkt koop je voor iets meer toch ook een Ultrac in de goede maat? Is dat niet wat? (moet zelf ook binnenkort, dus er zit wat eigenbelang in mijn suggestie)

Basbb

@FelixB, het is niet verstandig 250km/h te gaan rijden met banden die zo goed als versleten zijn. Maar goed, is verder niet mijn probleem grinz.
s70 2.5 20v aut

FelixB

Citaat van: Basbb op 06-02-2007 22:08:43
@FelixB, het is niet verstandig 250km/h te gaan rijden met banden die zo goed als versleten zijn. Maar goed, is verder niet mijn probleem grinz.

Nou, daar sta ik niet zo bij stil. Moest aansluiten bij Johann, dus overmacht :D :D

Zou niet weten waarom ik daarvoor speciaal nieuwe banden voor moet kopen, wat ik al aangaf: zelfs Pirelli's met 2 a 3 mm profiel trillen niet, fantastisch.
Als ik dit jaar nieuwe banden heb (komen natuurlijk op de achterwielen) wil ik eens proberen 270 op de teller te halen, we zien wel.....
855R & C70 T5 cabrio automaat

850Tim

Citaat van: M a r c op 02-07-2006 11:16:13
Al eens aan Falken gedacht? Tom rijdt nu met Falken F452 in 225/35ZR18 en de 19-ers voor de C70 van Yvette is ook voorzien van Falken F452 in 225/35ZR19. Nog niet voldoende ervaring met het rijden maar de eerste indrukken en de looks zijn goed. Uit de diverse tests komen de Falken banden vaak als beste van de test uit de bus. En prijstechnisch ook zéér interessant.

Ik heb het eens bekeken, maar inderdaad de Falken ZE-512 205-45-17 88W komt goed uit de bus (prijs - kwaliteit zeker).
Ik moet binnenkort toch 4 nieuwe hebben dus........ wie niet waagt.
Ik rij nu met Michelin Exalto P2 (voorwielen) en Michelin Pilot Sport (achterwielen) die doen het goed hoor, maar 167,- om 93,- is toch aanzielijk........... 

Trouwens die Toyo Proxes T1-R is ook niet slecht (volgens de test), maar ja wat Marc al zei.........
Simply the best.......

Eugene

Falken ZE-512 is een slechte band, ga voor de FK452 als je een Falken wil.

If it's not blown, it sucks...