Wat is de beste 205/45R17-band?

Gestart door FelixB, 07-04-2006 10:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FelixB

Standaard staat een R op Pirelli Asymetrico's.
In tegenstelling tot (veel) andere posts ben ik er zelf heel tevreden mee, behalve in de regen, snel aquaplaning (in de winter heb ik winterbanden eronder).

Ik vind ze heel slijtvast (trek nooit volgas op, maar neem bochten wel snel), stil en een goede grip hebben.

Nu hoor ik diverse andere geluiden dat bijvoorbeel Bridgestone Potenza RE50's ook heel goed zouden zijn?!

Of banden in 215/40/17...

Wat is jullie mening/ervaring/tip?
855R & C70 T5 cabrio automaat

b0nkolok

CiteerOf banden in 215/40/17...

Brugsteen banden zijn idd prima, maar Michelin Pilot Sport ook. Mooi rond en in balans. Bredere sloffen dan origineel leiden soms tot overbelasting stuurhuis. Meeste bandenexperts adviseren de maat te monteren die de fabriek heeft voorzien.
Overigens staat mijn V70 wel op 215/45 met comets. Dat was (is) een OEM optie.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

hessel v70r

ik HAD de Pirelli's en HEB net de Bridgestone's ; wat mij betreft een wereld van verschil (ten gunste van de Potenza's)
'S Morgens gewoon ronde banden i.p.v. een platte hiel de 1e km.'s. en zeer stabiel.  Kan uiteraard over de levensduur nog niets zeggen, maar echt duur waren ze ook niet.  (€ 135 per band incl. montage en btw)

llinssen

#3
Bij adac zijn net de 225/45/17 getest.
Ik weet dat je de resultaten daarvan niet mag overnemen voor 205, maar het zal wellicht een indicatie zijn?

EDIT:
Bij adac eens goed gelezen, en je mag de test alleen vergelijken voor banden die 10 van de breedtemaat afwijkt. Dus: 215 en 235. 205 is een stap tever.
/EDIT

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/default.asp?ComponentID=4796&SourcePageID=8762#1
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.


ed

Ik heb al een poosje de nieuwe Michelin Pilot ExaltoII liggen in 205/45/17. Dit is de opvolger van de oude Pilot Sport (de nieuwe is nog sportiever geworden), met hetzelfde profiel (geen V-profiel meer) als de nieuwe Sport. Straks wissel ik de Titans weer om voor de Comets (moeten nog gespoten worden). Dan zal ik mijn ervaringen delen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jan_D.

Heb sinds een week of wat  Bridgestone Potenza's eronder na jaren P-zero. Eerste indruk is dat ze wat beter zijn op nat wegdek en wat stiller (maar de Pirelli's hadden niet veel rubber meer).

Jan

Esveldt

Ik heb de RE720, van Bridgestone, er net onder zitten. Vind ik erg lekker rijden!

Paul

M a r c

Nieuwe banden rijden altijd lekker. Als de toplaag eraf is kun je pas beoordelen hoe 'lekker' ie dan nog is.  Voorbeeld: Toyo Proxes T1S is nieuw een lekkere en soepele plakband. Als de eerste 3 mm eraf zijn verandert ie echter in een keiharde stuiterband....  Een soort van "Dr. Jeckyl and Mr. Hyde" idee...  ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jan_D.

Citaat van: M a r c op 20-04-2006 20:45:32
Nieuwe banden rijden altijd lekker. Als de toplaag eraf is kun je pas beoordelen hoe 'lekker' ie dan nog is.  Voorbeeld: Toyo Proxes T1S is nieuw een lekkere en soepele plakband. Als de eerste 3 mm eraf zijn verandert ie echter in een keiharde stuiterband....  Een soort van "Dr. Jeckyl and Mr. Hyde" idee...  ;D  ;)

Maar die wisselden elkaar regelmatig af! Dat gaat met die Toyo's dus maar 1 keer.  ;)
Daarom was ik ook wat voorzichtig; heb nu twee keer P-zero's gehad, maar de nat -weer kwaliteit valt me echt tegen. Ze glijden snel, maar natuurlijk wel mooi strak!  ;)

"The proof of the pudding is in the eating" dus eerst maar eens 5000 km verder, dan wordt het wel duidelijker.

Jan

FelixB

Nu op www.autobandenmarkt.nl :

Bridgestone Potenza RE 050: euro 145,10
Toyo Proxes T1-R: euro 110,-
Pirelli Asimmetrico: euro 155,80
Milennjium Asymetric: euro 75,40

Montage bij de bandenboer kost circa 12,50 per band, uitlijnen is natuurlijk optioneel
855R & C70 T5 cabrio automaat

M a r c

#11
Al eens aan Falken gedacht? Tom rijdt nu met Falken F452 in 225/35ZR18 en de 19-ers voor de C70 van Yvette is ook voorzien van Falken F452 in 225/35ZR19. Nog niet voldoende ervaring met het rijden maar de eerste indrukken en de looks zijn goed. Uit de diverse tests komen de Falken banden vaak als beste van de test uit de bus. En prijstechnisch ook zéér interessant.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Ik heb hele positieve regenervaringen met Pirelle Pzero NERO. Er zijn zat soorten Pzero's, en blijkbaar doen ze het niet allemaal even goed in de regen.

Banden die je zo zou kunnen kopen naar mijn idee:
Potenza RE050 of S-03
Pzero NERO
Toyo T-1R (niet de S, dat word idd een stuiterband)

Ik zou 215 45 17 eronder leggen. Het stuurhuis is van Volvo kwaliteit, dus zal echt niet kapot gaan van bandjes van 1 cm breder. Ook klopt de teller stukken beter met 215 45 rubber ;)

Falken hoor ik ook veel goeie verhalen over en deze overweeg ik als volgende banden.

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Een topband is nog altijd de Goodyear F1 gsd3, en prijs-kwaliteit is de Uniroyal rainsport ook een topper vind ik.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Turbobiker

#14
Als Marc nu Falken gaat promoten (...) begin ik weer te roepen dat de Kumho's (Ecsta KU31) onder mijn wagen na 20.000 km's nog steeds zeer goed bevallen. Ze slijten niet hard, zijn SUPERIEUR bij nat weer, zeker in de bochten en leveren bij droog dezelfde topprestaties als de Bridgestones... En zijn fractioneel goedkoper dan de Bridgestone's, Michelin's en Goodyear's.

O ja, ik rijdt met 215/40/17
De Tussenpaus