Ff vraagje aan de specialisten onder ons!!

Gestart door haRtV70R, 12-02-2007 19:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 12-02-2007 19:54:44
:eusa_think: :eusa_think:  Taranis had het over een simpele reparatie dacht ik ergens wel eens gelezen te hebben.... ???

Deze en de daaropvolgende post bedoel je waarschijnlijk:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6000.msg206314#msg206314

haRtV70R

Citaat van: Taranis op 14-02-2007 20:02:28
Citaat van: haRtV70R op 12-02-2007 19:54:44
:eusa_think: :eusa_think:  Taranis had het over een simpele reparatie dacht ik ergens wel eens gelezen te hebben.... ???

Deze en de daaropvolgende post bedoel je waarschijnlijk:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6000.msg206314#msg206314

Nee, was ergens anders. Weet niet waar. Nog niet zo lang geleden overigens. Maar maakt verder niet uit, het is dus waarschijnlijk een kwestie van 300 euro olie.. :eusa_wall:
[move][/move]

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 14-02-2007 20:12:55
Nee, was ergens anders. Weet niet waar. Nog niet zo lang geleden overigens. Maar maakt verder niet uit, het is dus waarschijnlijk een kwestie van 300 euro olie.. :eusa_wall:

Kun je niet wachten tot een flush-dag?

haRtV70R

Citaat van: Taranis op 14-02-2007 20:16:46
Citaat van: haRtV70R op 14-02-2007 20:12:55
Nee, was ergens anders. Weet niet waar. Nog niet zo lang geleden overigens. Maar maakt verder niet uit, het is dus waarschijnlijk een kwestie van 300 euro olie.. :eusa_wall:

Kun je niet wachten tot een flush-dag?

Wanneer is dat weer?
[move][/move]

V70geRwin

Citaat van: Taranis op 14-02-2007 20:16:46
Citaat van: haRtV70R op 14-02-2007 20:12:55
Nee, was ergens anders. Weet niet waar. Nog niet zo lang geleden overigens. Maar maakt verder niet uit, het is dus waarschijnlijk een kwestie van 300 euro olie.. :eusa_wall:

Kun je niet wachten tot een flush-dag?

De lock-up van mijn bak bonkt er vooral bij rustig rijden rond de 80 km/h vrijloop en licht gas hard in. Flushen verhelpt dit hopelijk ook...

Wat zijn dan globaal de kosten op een flush dag?

gr,
Gerwin

ed

Dat is de exacte omschrijving van het probleem in Vadis, en wordt inderdaad verholpen door spoelen. Je hebt minimaal 12 liter olie nodig, en kost iets van 80,- euro bij de dealer.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

V70geRwin

Citaat van: ed op 16-02-2007 16:11:53
Dat is de exacte omschrijving van het probleem in Vadis, en wordt inderdaad verholpen door spoelen. Je hebt minimaal 12 liter olie nodig, en kost iets van 80,- euro bij de dealer.

Volgens de dealer is het ong. anderhalf uur werk (100 euri). Ze pakken het wel goed aan. Spoelen ook de koeler door en beginnen met goedkope ATF te spoelen totdat die er schoon doorheen spoelt. Daarna weer vullen met de goede olie en dan niet de 2,5 ltr die er zo uitkomt.

Vraag is dus nu vooral hoe lang je kan blijven rijden met zoiets voordat je permanente schade hebt want anders wacht ik wel op de bij de meetings staande flush in het zuiden van het land. Ga ook nog op vakantie van 7 mrt - 1 april namelijk. Volgens planning ergens in april/mei...

gr,
Gerwin

GeeBee

Hoi,

Sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een 850 automaat. Er moeten een paar dingetjes aan gedaan worden en hiervoor ben ik naar een Volvo specialist gegaan. Ik noemde ook de optie van het flushen, ik dacht dan is dat ook meteen klaar. De eigenaar raadde dit echter af! Hij had al een paar keer meegemaakt dat de bak van een volvo als de mijne, met bijna 4 ton op de teller, er mee op hield omdat de nieuwe olie aangekoekt vuil losmaakte en de zaak liet vastlopen.

Als ik hierboven lees dat de dealer uitgebreid spoelt, dan begin ik toch te twijelen of dat een optie is... Wat vinden jullie er van? De bak schakelt volgens mij goed (ik weet niet beter natuurlijk), Hij heeft alleen een licht bijgeluid in de 1e trap.

Gerard

ed

Het verhaal klopt wel. Ik heb mijn auto geflushed bij 150.000 km. Olie was wel enigszins aan vervanging toe. 15.000 km later heb ik het nog een keer vervangen. De bak schakelde op dat moment ook niet zo lekker meer. Er kwam echt slootwater uit. Later is de bak steeds slechter gaan schakelen, dus er zit wel wat in. Als hij met 4 ton nog goed schakelt zou ik er inderdaad niets aan doen.

Bijgeluid is normaal in de 1e.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 16-02-2007 20:14:08
Citaat van: ed op 16-02-2007 16:11:53
Dat is de exacte omschrijving van het probleem in Vadis, en wordt inderdaad verholpen door spoelen. Je hebt minimaal 12 liter olie nodig, en kost iets van 80,- euro bij de dealer.

Volgens de dealer is het ong. anderhalf uur werk (100 euri). Ze pakken het wel goed aan. Spoelen ook de koeler door en beginnen met goedkope ATF te spoelen totdat die er schoon doorheen spoelt. Daarna weer vullen met de goede olie en dan niet de 2,5 ltr die er zo uitkomt.

vreemd dat dealers nu ook bakken gaan spoelen.
of is dit weer het zoveelste bewijs dat ze toch meelezen?.
een ander begon ook al ABS computers te solderen...   ::)

en dan maar zeggen het zijn daar op het forum maar hobbyisten.  ;D

GeeBee

Citaat van: ed op 17-02-2007 14:46:57
Het verhaal klopt wel. Ik heb mijn auto geflushed bij 150.000 km. Olie was wel enigszins aan vervanging toe. 15.000 km later heb ik het nog een keer vervangen. De bak schakelde op dat moment ook niet zo lekker meer. Er kwam echt slootwater uit. Later is de bak steeds slechter gaan schakelen, dus er zit wel wat in. Als hij met 4 ton nog goed schakelt zou ik er inderdaad niets aan doen.

Bijgeluid is normaal in de 1e.

Dank, dit geeft weer moed!

850 Ra$ing

Citaat van: Ludo op 17-02-2007 17:24:58
Citaat van: spekkie99 op 16-02-2007 20:14:08
Citaat van: ed op 16-02-2007 16:11:53
Dat is de exacte omschrijving van het probleem in Vadis, en wordt inderdaad verholpen door spoelen. Je hebt minimaal 12 liter olie nodig, en kost iets van 80,- euro bij de dealer.

Volgens de dealer is het ong. anderhalf uur werk (100 euri). Ze pakken het wel goed aan. Spoelen ook de koeler door en beginnen met goedkope ATF te spoelen totdat die er schoon doorheen spoelt. Daarna weer vullen met de goede olie en dan niet de 2,5 ltr die er zo uitkomt.

vreemd dat dealers nu ook bakken gaan spoelen.
of is dit weer het zoveelste bewijs dat ze toch meelezen?.
een ander begon ook al ABS computers te solderen...   ::)

en dan maar zeggen het zijn daar op het forum maar hobbyisten.  ;D


Ik denk dat sommige dealers idd mee lezen, ik werk zelf bij een dealer en heb ook wel eens wat op het forum gezocht voor op mijn werk. er zijn hier een hoop mensen die echt veel van iets weten, daar sta ik af en toe echt van te kijken. Jullie zijn echt geen stelletje hobbyisten.