Ff vraagje aan de specialisten onder ons!!

Gestart door haRtV70R, 12-02-2007 19:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haRtV70R

Het valt mij op dat de Lock-up van mijn AT een beetje raar doet...  Als ik een beetje gas geef schiet hij gelijk op/in zijn lock-up!.. :eusa_think: Als ik vervolgens meer gas ga geven blijft hij er in 'hangen'. En anders schiet hij met een schok uit de lock-up..

Vanmiddag ''trilde'' hij ook als de loch-up werd ingeschakeld.. I


VRAAG:    IS DIT ERNSTIG?? 


Wie helpt?? :'(
[move][/move]

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

haRtV70R

Citaat van: Laserblue op 12-02-2007 19:32:18
Ik als geen expert zeg bak spoelen :eusa_think:

:eusa_think: :eusa_think:  Taranis had het over een simpele reparatie dacht ik ergens wel eens gelezen te hebben.... ???
[move][/move]

haRtV70R

[move][/move]

ed

Is een bekend probleem, staat zelfs in Vadis. Nieuwe olie (spoelen dus) en het probleem is over.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

haRtV70R

Citaat van: ed op 12-02-2007 23:22:46
Is een bekend probleem, staat zelfs in Vadis. Nieuwe olie (spoelen dus) en het probleem is over.

O, dan ga ik dat toch maar eens (laten)doen denk!

Bedankt voor de tip(s)!! :eusa_dance:
[move][/move]

Clapton

Citaat van: haRtV70R op 13-02-2007 21:14:02
Citaat van: ed op 12-02-2007 23:22:46
Is een bekend probleem, staat zelfs in Vadis. Nieuwe olie (spoelen dus) en het probleem is over.

O, dan ga ik dat toch maar eens (laten)doen denk!

Bedankt voor de tip(s)!! :eusa_dance:

De automaat van de T5 van mijn vrouw, nu met een origineel vleugeltje zonder dakrails, is pas ververst bij de dealer, de monteur zei dat de automaat electronisch moest worden verteld dat er nieuwe  olie viscositeit in de bak zat, ik begreep hem niet helemaal maar zinsdien schakelt de bak beter als ooit. kosten ca 60 euri.

Laserblue

Citaat van: Clapton op 13-02-2007 21:19:43
Citaat van: haRtV70R op 13-02-2007 21:14:02
Citaat van: ed op 12-02-2007 23:22:46
Is een bekend probleem, staat zelfs in Vadis. Nieuwe olie (spoelen dus) en het probleem is over.

O, dan ga ik dat toch maar eens (laten)doen denk!

Bedankt voor de tip(s)!! :eusa_dance:

De automaat van de T5 van mijn vrouw, nu met een origineel vleugeltje zonder dakrails, is pas ververst bij de dealer, de monteur zei dat de automaat electronisch moest worden verteld dat er nieuwe  olie viscositeit in de bak zat, ik begreep hem niet helemaal maar zinsdien schakelt de bak beter als ooit. kosten ca 60 euri.

60? :-[

ik heb daar minimaal het 5 voudige voor betaald :eusa_wall:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ed

Alleen de olie kost al meer bij de dealer. Ze zullen wel alleen de olie eraf hebben gelaten, ongeveer 2,5 liter, terwijl het complete reservoir 7,5 liter bevat.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Clapton

Citaat van: ed op 13-02-2007 23:51:15
Alleen de olie kost al meer bij de dealer. Ze zullen wel alleen de olie eraf hebben gelaten, ongeveer 2,5 liter, terwijl het complete reservoir 7,5 liter bevat.

Njet, zelf bijgestaan én de rekening betaald zonder bon.  :eusa_whistle:

mehn

De prijs is helemaal afhankelijk van de olie die je gebruikt. Ik heb voor mijn eigen auto al eens 20 liter gekocht voor 79 euro vie een Volvo truck dealer. Dit was waarschijnlijk minerale DexronIII.
Nu heb ik 30 liter staan voor 165 euro. DexronIII volsyntheet. Dat is de olie die Tim geregeld had voor de flushmeeting van een paar weken geleden.

De 5 traps automaat uit de V70R MY2000 heeft een andere specificatie olie nodig die niet echt eenvoudig te krijgen is. Bij de eerste flushmeeting hebben mathh en Rudi die olie geflushen en die hebben er via de Volvo dealer iets van 300 euro voor betaald.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Citaat van: mehn op 14-02-2007 09:58:37
De 5 traps automaat uit de V70R MY2000 heeft een andere specificatie olie nodig die niet echt eenvoudig te krijgen is. Bij de eerste flushmeeting hebben mathh en Rudi die olie geflushen en die hebben er via de Volvo dealer iets van 300 euro voor betaald.

Ja, kun je je die plas nog herinneren onder de auto van Mathh  :-X :-\

;)

ed

Citaat van: mehn op 14-02-2007 09:58:37
De prijs is helemaal afhankelijk van de olie die je gebruikt. Ik heb voor mijn eigen auto al eens 20 liter gekocht voor 79 euro vie een Volvo truck dealer. Dit was waarschijnlijk minerale DexronIII.
Nu heb ik 30 liter staan voor 165 euro. DexronIII volsyntheet. Dat is de olie die Tim geregeld had voor de flushmeeting van een paar weken geleden.


Ik neem aan dat Clapton dat bij de Volvo dealer heeft laten doen, en dat die de normale Volvo olie gebruiken. Spoelen is ook best even werk, zodat ik daarom concludeerde dat ze alleen de olie eraf gelaten zullen hebben.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Clapton

Citaat van: ed op 14-02-2007 10:34:58
Citaat van: mehn op 14-02-2007 09:58:37
De prijs is helemaal afhankelijk van de olie die je gebruikt. Ik heb voor mijn eigen auto al eens 20 liter gekocht voor 79 euro vie een Volvo truck dealer. Dit was waarschijnlijk minerale DexronIII.
Nu heb ik 30 liter staan voor 165 euro. DexronIII volsyntheet. Dat is de olie die Tim geregeld had voor de flushmeeting van een paar weken geleden.


Ik neem aan dat Clapton dat bij de Volvo dealer heeft laten doen, en dat die de normale Volvo olie gebruiken. Spoelen is ook best even werk, zodat ik daarom concludeerde dat ze alleen de olie eraf gelaten zullen hebben.

klopt.

haRtV70R

Al met al kan ik dus rekeken op een ''leuke'' rekening nadien?  :eusa_silenced:
[move][/move]