nieuwe koppeling

Gestart door volvoTon, 06-10-2002 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

volvoTon

Het moest een keer gebeuren.

Een nieuwe koppeling in mijn 850, hij slipte nog niet door maar ging steeds zwaarder en maakte rare geluiden.
Wie kan mij vertellen hoelang een koppeling meegaat bij normaal gebruik?? (het was nogal duur door de tijd die het koste )
Tevens een kleine beurt,goed poetsen en klaar voor de drielanden rit.

volvo Ton

Mellow_yellow

Tja, dat is moeilijk te zeggen. Dat hangt van de rijstijl af en ook of men veel in de stad of snelweg rijdt. Caravan te ja of te nee. Sommige mensen krijgen het voor elkaar om al bij 100.000 km de koppeling te verslijten en andere rijden er 250.000 km mee. De mijne zit er nu ruim 175.000 km in en begint nu als het buiten koud is wel eens af en toe door te slippen bij stevig doorblazen.

hunter2

ik heb vorige week mijn koppeling compleet vervangen niet omdat die versleten was maar omdat ik de krukaskeerring op die kant vervangen heb lekte nogal.
en aangezien ik niet over een jaar weer de bak erachter weg wou halen voor de zekerheid toch maar de koppeling vervangen.
Koppeling zat er van af nieuw nog in motor heeft 307000km gedraaid en was nog niet versleten alleen maakte wel geluid bij wegrijden.
p.s ik beb een stevige rijder en ik heb nog wel eens een aanhanger erachter met een volvo 740 er op voor de cross/racerij weegt toch gauw 2ton.
dus valt best mee het slijten van de koppeling ligt natuurlijk wel aan de rijstijl.
HUNTER PARTS

Lars

Ik heb mijn koppeling vervangen met 280dkm ,was aan het licht gekomen toen ik hem NET had laten tunen..... en was ook wel degelijk versleten.

Frans_S

Bij mij een nieuwe koppeling bij 269.000 km

martijn.

Heb woensdag mijn achterste krukaskeering eruit gestampt, >:(alles losgeweest,maar alleen druklager moest vervangen worden,rest was nog perfect ;D,niet nodig zij de dealer.Auto heeft 163.000 km gelopen.

Mellow_yellow

Nieuwe en zwaardere koppeling bij 180.000 kms. Origineel Volvo (oftwel Sachs).

Walter

Heb er nu bijna 180000 op zitten, 2 liter met trekhaak. Heb zelf de haak nog niet gebruikt, maar kan me voorstellen dat die er dan aan moet sjouwen. Is geen pk monster. Koppeling is niet meer als nieuw, maar de 200000 ga ik wel redden zonder te knipperen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Reitse

Gisteren op  de onvolprezen clubdag naar mijn koppeling laten kijken. De monteur gaf aan dat onluchting zou helpen (de 1 en achteruit willen soms niet inleggen, een stuk of zes keer pompen is nodig) en dat de druklager wat versleten zou kunnen zijn (van 1 naar 2 bij een wat fellere acceleratie, begint de auto behoorlijk te deinen, op het moment dat de koppeling aangrijpt) Bij rustig rijden nauwelijks last van. Misschien dat dat ook door ontluchting opgelost zou worden. Hoe dan ook, mijn dealer heeft weer een klusje onder garantie.

Mellow_yellow

Ik denk eerder dat de drukgroep de beste tijd heeft gehad. De drukveren zullen wel hun kracht verloren hebben. Het druklager heeft niks met het wel of niet vrijkomen van de koppeling te maken. Als dit lager kapot zou zijn dan hoor je dat duidelijk schuren of slijpen bij ingetrapte koppeling.

Reitse

CiteerIk denk eerder dat de drukgroep z'n beste tijd heeft gehad
Hmm.. kan je daar lang mee doorrijden, of wordt dat snel erger? En hoe overtuig ik de dealer dat hij het onder garantie moet gaan doen?

ed

Heren,

Ik ben binnenkort ook toe aan een nieuwe koppeling. Ik ben erg benieuwd wat de kosten zijn voor vervanging. Ik heb de Volvogarage al even gebeld, daar hoor ik verschillende bedragen varierend van 600 tot 1000 euro. Mag ik vragen wat jullie hebben betaald?

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Ik heb gevraagd voor Phil toen zijn bak kapot was en volgens de Volvo staffel moet een bak wissel aan uren ongeveer 650 Euro kosten.
Koppeling is 't zelfde werk.

Zippo

Vorig jaar in guldens!!! Fl.1500,-
Plus het ontluchten van je koppelingspendaal!!

Greetz MKII(zippo)

Mellow_yellow

Volgens mij hoort dit item niet echt thuis onder de noemer TUNING. Ik kan me vergissen....  :P