Pomp van tijd???

Gestart door onnaj, 11-04-2006 22:09:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

onnaj

Hoi,

Ik heb sinds vorige week een S70 TDi die heel lekker rijdt! Echt een vooruitgang tov de GLT, vooral die trekkracht heerlijk!

Ik heb alleen 2 "probleempjes":

1) Als ik de motor koud start slaat ie meteen aan (na een paar sec voorgloeien) maar slaat dan meteen af. Als ik hem dan opnieuw start slaat ie meteen aan en blijft ie ook aan. Verder start ie echt werkelijk perfect!

2) heel af en toe houdt ie heel ff in tijdens het optrekken en als je (voornamelijk) rond de 2000 toeren constant rijdt doet ie dit ook soms

Zou dit evt met een pomp te maken kunnen hebben die van tijd af staat?

VolvoSpecialist

Voor 1) Ja   ;D
Voor 2) Het kan   :)
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Sverige

Matig lopen, moeilijk starten.

Afstellen van de brandstofpomp komt zeer nauwkeurig. Met name bij vervangen van distributieriem, waterpomp en bijbehorende riemen, spanrollen enz. moet de pomp weer akelig nauwkeurig op tijd gezet worden.

Zelf heb ik een hele tijd gemier gehad met starten, rauw lopen enz.
Zelfs andere brandstofpomp gemonteerd, een tijd lang leek dit de oplossing, maar het slechte starten bleef. Garage A vond dit en garage B vond dat.

Via een collega-forummer hier het hele zwikkie opnieuw afgesteld met Volvo-apparatuur bij een dealer.
De pomp bleek behoorlijk van tijd te staan.
Probleem opgelost, de vijfpitter klonk als herboren.





onnaj

Wat me ook opvalt is dat als de motor koud is en ik hem dus net gestart heb hij heel ff in toerental schommelt..ook een teken van een pomp die van tijd staat? Als ie warm is doet ie t volgens mij niet.....