Grille schoonmaken

Gestart door tdidude, 12-04-2006 13:48:51

Vorige topic - Volgende topic

tdidude

Hey mensen..

Heeft iemand een goude tip om de originele chromen volvo grille snel/makkelijk en grondig schoon te maken?

Ik zit zelf te denken om hem te demonteren (kan toch niet moeilijk zijn) en in de vaatwasser te stoppen..

Zie het nl niet zitten om met tussen de spijltjes te gaan schrobben  ;D

Andere optie is een blokjes grille monteren..die is al grijs/zwart van zichzelf  :P

5 cilinders is meer dan 4

IRH

Dat vuil zijn valt wel mee, het is voornamelijk het verchroomde plastic wat verweerd raakt. Een vaatwasser zal weinig soulaas bieden ben ik bang.

Rayman

Citaat van: tdidude op 12-04-2006 13:48:51
Hey mensen..

Heeft iemand een goude tip om de originele chromen volvo grille snel/makkelijk en grondig schoon te maken?

Ik zit zelf te denken om hem te demonteren (kan toch niet moeilijk zijn) en in de vaatwasser te stoppen..

Zie het nl niet zitten om met tussen de spijltjes te gaan schrobben  ;D

Andere optie is een blokjes grille monteren..die is al grijs/zwart van zichzelf  :P

Ik heb al es zitten schrobben (met een velgenreiniger die voor chromen velgen geschikt was); resultaat was niet tevredenstellend. De vaatwasser zal weinig soelaas bieden vrees ik. Het verweerde en verchroomde kunststof is moeilijk strak te krijgen...

Je kunt 'm natuurljk ook zelf opschuren, hechtprimer aanbrengen, en zelf een mooie finish geven :) (Iets wat ik zelf nog overweeg, want opnieuw verchromen wordt namelijk lastig met deze grille)

Mvg Remond

tdidude

Grille is dus bijna enige dat beetje jammere kwaliteit heeft aan onze vliegende baksteen. ;D

Eerst maar eens voorzichtig met een schuursponsje aan de slag.. en kijken hoe acceptabel het grilletje nog is. Hopelijk weer oogverblindend  8)

pwassink

same here,

Wilde nog eens proberen met dremeltje en commandant of chromepolijstmiddel ..

Enig idee wat een originele ('95) gaat kosten iemand ?

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Citaat van: pwassink op 17-04-2006 22:38:26

Een dikke 200 euro bij de dealer ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jur

Bij de demontage kosten ze meestal 90,-...

@®-

Citaat van: mehn op 17-04-2006 22:39:31
Citaat van: pwassink op 17-04-2006 22:38:26

Een dikke 200 euro bij de dealer ;)
En niet origeneel maar dezelfde pasvorm en er staat geen Volvo op de doos € 32,40 exclusief BTW en die is net zo snel goor  ;D

pwassink

hmm, en dan heb ik er twee die vergaan zijn ??  ;D

althans, in een zekere staat van ontbinding verkeren afhankelijk van
de regio, hoeveelheid zout en of gehapte wegrommel vermoedelijk.

pwassink

@®-

Je houdt het niet tegen ik mijn eerste gril eens goed bekeken (origineel Volvo) die was van een metaal gemaakt en daarover chroom.
Nu heb ik deze gespoten en na een 2000 kilometer zitten er toch al aardig wat steenslag pitten op terwijl ik echt geen klever ben. Dus dat gebeurt ook met het chroom.

pwassink

Was er vandaag (paasvakantie etc) maar eens aan begonnen, valt tegen..
heb er een camera bijliggen, maak wel een serie plaatjes.
totopheden met wassen, diverse varianten commandant en was
en de dremel wel de boel glad gekregen, maar blijft totopheden nog vlekkerig.
rommel nog even door misschien dat er nog andere goedjes zijn..

pwassink

tdidude

:o gaaf man pwassink.. dat je er mee aan de slag bent gegaan.. nog paaseieren achter de gril gevonden  :P

Zijn er dus plastic en echt metalen varianten van onze standaard glimgril in de omloop?

Waarmee heb je hem gespoten?

Metname de ruimte tussen de spijltjes in moet een rotwerk geweest zijn..

Misschien een erg domme vraag.. hoe haal je die grille uit de neus? heb even gekeken.. maar zitten allemaal van de plaatjes.. hoe demonteer je zoiets zodat hij ook weer terug te plaatsen is?

pwassink

nou deel 2 van de update:

Ik ben er nog steeds niet tevreden over, ondanks verwoede pogingen met steeds minder frisse middeltjes is hij nu wel weer spiegelglad maar blijft vlekkerig en dat krijg ik er dus blijkbaar niet meer uit.
Mijn chemokast is inmiddels volledig over de grille geweest, zonder aanvaardbaar resultaat.

Heb nu een vraag uitgezet bij een bedrijf wat electrochemisch polijst, wil kijken of we daar wat mee kunnen, en bij een bedrijf wat een nieuwe chroomlaag op kan brengen op kunstof. geen idee wat men daar voor vraagt maar dat gaan we vast wel horen!  bovendien als er 200.- voor een nieuwe (bewezen verwerende grille) gevraagd wordt door volvo is er dus marge ..  ;D

En tav t verwijderen van de grille, simpel, kap open, even naar de meende 6 schuifjes kijken die hem op zijn plaats houden, met een beetje verstand kan je die opzij drukken met de vingers, dan zit er een wat groter gaatje aan het eind van dat schuifje waardoor je ze er af kan pakken, even later heb je de grille in de hand.

Ben nog op zoek naar een paar borg-ringetjes waarmee t volvo-logo vastzit, daar sneuvelden er een paar van , Iemand ??

pwassink

IRH

Citaat van: pwassink op 18-04-2006 16:50:51

Ben nog op zoek naar een paar borg-ringetjes waarmee t volvo-logo vastzit, daar sneuvelden er een paar van , Iemand ??

pwassink

Probeer de Volvodealer eens...;D

tdidude

8) dank pwassink

Zou natuurlijk top zijn als je hem opnieuw kan laten verchromen.  Lekker aan het pionieren met je gril.

Als dit voor een schappelijke prijs mogelijk is dan zullen er nog wel meer forummers geinterreseerd zijn.. kan je wellicht kwantum korting bedingen :-)

Binnenkort toch mijn grilletje maar eens in de vaatwasser. Als achterlichten er van opfrissen dan een gril vast ook  :P