Erg vastzittende columba's ?

Gestart door pwassink, 12-04-2006 22:06:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pwassink

forummers,

Ik had vandaag voor de verandering de Columba's met zomerbanden maar eens omgewisseld met de pas verkregen winterbanden.

En ja ik weet dat t ooit zomer wordt maar wilde de columba's eens netjes rustig schoonmaken en wat bijwerken/nalopen..

ik kreeg alleen met nogal bot geweld beide voorvelgen los van de naaf, en daar had zich sinds november dus een enorme oxidelaag gevormd ook op de "centreernokken" laat ik ze maar noemen waarmee hij zo vastzat.
Ik heb dus de hele naaf hierna maar eens met een staalborstel bewerkt en goed gladgemaakt voor dat ik de stalen velgen monteerde.

Alleen zat ik me af te vragen of dit normaal is, en in hoeverre ik hier wat "smeersels" op zou kunnen doen om dit te voorkomen. T wordt best heet daar en vettigheid in de buurt van remmen is iets wat me tegenstaat.
Maar mijn vrouw kan ook een lekke band krijgen, en die rost niet met haar volle gewicht een aantal malen tegen een velg van een opgekrikte auto ergens langs de weg..Los van het feit dat ze dan zeker 50 kilo massa tekort komt ook nog es.

Iemand hier ervaringen mee en of mogelijke oplossing ervoor ?

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

@®-

#1
Je kan een beetje kopervet op het hart van de velg insmeren.

Jeroentjuh

Naaf echt goed schoonmaken en iets vettig maken met kopervet of keramisch vet... Ook het naafgat van de velg ff goed schoonmaken met de staalborstel....

elianmars

Komt vaker voor dat de velgen vastzitten hoor.
Het is dus vrij normaal dat 't gebeurd is. Niks om je druk over te maken.
Alleen inderdaad vanaf nu insmeren, dan heb je er geen last meer van.

pwassink

#4
Okee,

Eens de oude tube Copaslip opduiken dus maar weer.
Komt dus vaker voor, kon er weinig over vinden, dus toch maar even gevraagd.

*edit*
Een mens moet toch met de tijd mee, t is dus keramisch vet geworden en zit nu een laagje tussen.
****

Bedankt voor de info, gaan we dus bij hermontage vd columba's met zomerbanden zeker doen..

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂