Diffuser

Gestart door Walter, 24-11-2002 14:19:09

Vorige topic - Volgende topic

Walter

Ik had laatst een brainwave  :o Misschien iets onnozels, maar misschien ook wel een idee.

Alle nieuwe sportwagens hebben een zogenaamde diffuser onder aan de achterzijde hangen. Dit om door ideale luchtgeleiding meer grip te houden. Het schijnt echt te werken want je ziet het steeds terug, ook op het circuit.

Nu hebben de achterbumpers van de Alter 2-850's in het midden die geul zitten. Kan je die geul er niet uit snijden en er een soort diffuser/onderspoiler van maken?? Je moet dan wel iets hebben om erachter te plaatsen, iets moet toch de lucht geleiden. Misschien een maf verhaal, maar als het werkt kan je heel discreet (want je tast de originele buitenkant niet aan) de wegligging op hoge snelheid verbeteren.

Ik heb weinig ervaring met tuning, heeft met mijn 2 liter niet zo veel nut (van nix kan je moeilijk veel maken), maar ik was trots op mijn ingeving  :-/ Wat is jullie idee hierover? Moet ik patent aan gaan vragen  ;D of maar mijn kop weer houden  :-[

Greetzzz

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Reitse

Idee is volgens mij (ook niet echt een licht op het gebied van tuning) niet zo heel slecht. Alleen vraag ik me af of het zin heeft. Immers staat een 850 volgens mij toch wat hoger op de geveerpootbrugde pootjes dan een Chrysler Viper (om maar wat te noemen). Ik zou me voor kunnen stellen dat het zuigende effect onder een 850 te gering is om een diffuser nuttig te maken.

Rene

de diffuser is er om de auto aan het wegdek te zuigen, waardoor je meer grip houdt of krijgt. Voornamelijk voor achterwiel aandrijvers. Onze roffels hebben voorwielaandrijving. En lijkt me een achterspoiler meer dan genoeg.
De diffuser is dan ook echte voor echte raceauto´s

Blackstone