Wat is de beste uitlaat voor een turbo?

Gestart door Jack, 21-10-2002 22:14:53

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

handbak, automaat, sedan of estate, S/V/C70 Classic, allemaal dezelfde uitlaat. Die voor de estate is alleen 5 cm langer. Bij Simons en Ferrita hebben ze dat opgelost door het eindstuk los te leveren zodat je dit zelf op de gewenste maat/afstand kunt monteren.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Ik heb een uitlaat van een V07, maar heb neit het idee dat hij te ver uitsteekt. Hij hing alleen origineel een beetje te laag, omdat ik een trekhaak eronder heb...

If it's not blown, it sucks...

jeroenh

Citaat van: M a r c op 06-02-2006 19:04:58
handbak, automaat, sedan of estate, S/V/C70 Classic, allemaal dezelfde uitlaat. Die voor de estate is alleen 5 cm langer. Bij Simons en Ferrita hebben ze dat opgelost door het eindstuk los te leveren zodat je dit zelf op de gewenste maat/afstand kunt monteren.

Duidelijk, Marc, bedankt.
Maar die foto's van Emiel's 850 sedan of S70 met een sportuitlaat (pagina 3), welke Volvo/Remus uitlaat is dat?  Hij steekt voor zover ik kan zien niet te ver uit, als het de V70/855 estate sportuitlaat is dan kan ik 'm misschien op mijn C70 monteren.
(maar dat eindstuk zit iig vastgelast?).
Wil 'm niet laten uitsteken, dan rij je 'm vroeger of later kapot bij inparkeren.
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

Eugene

Ik heb een V70 eronder, en steekt even ver uit als die van Emiel. Bij de beschrijving staat ook dat hij voor S/C/V70 en 850 is....

Eindstuk zit er op vastgelast...

BenC70ES

Citaat van: bud op 06-02-2006 18:47:35
http://home.versatel.nl/firebolt/remusvolvo.jpg

Ik zag een tijdje terug ook een C70 staan met achteraan ook dat 2e knalpotje op 't einde(zie tekening) ??? Is dit van een US of Canadeese uitvoering?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

bud

Citaat van: BenC70ES op 06-02-2006 21:22:45
Citaat van: bud op 06-02-2006 18:47:35
http://home.versatel.nl/firebolt/remusvolvo.jpg

Ik zag een tijdje terug ook een C70 staan met achteraan ook dat 2e knalpotje op 't einde(zie tekening) ??? Is dit van een US of Canadeese uitvoering?

volgens mij niet.. beetje rare volvo logica denk ik
als je de serviceonderdeel  850 uitlaat besteld krijg je een nummer wijziging die op de zelfde constructie uitkomt ( demper + rare losse eind potje )
als je de gewone besteld krijg je wel een normale ?
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Jeroentjuh

Ik heb vandaag nog ff in een tubo (diesel) gereden zonder uitlaat/downpipe, gewoon na de turbo nix ;D klinkt wel leuk, dan hoor je die turbo pas fluiten  :o ;D

jeroenh

Hij is binnen!!!!! :D  Volvo/Remus sportuitlaat.  Giga veel groter dan de standaardpijp, eindstuk inderdaad vast, wel mooi!
Vanmiddag uitlaat zien liggen bij m'n dealer (bedankt M.V. te L).
Twijfel alleen of 'ie wel gaat passen onder mijn C70, of het eindstuk niet teveel uitsteekt (bumper van een C70 loopt iets rond weg), en of het geluidsnivo niet wat teveel is bij 120/130kph.
Hij komt op een C70 cabrio.
Heeft iemand op het Forum daar ervaring mee?
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

Eugene

Citaat van: jeroenh op 07-02-2006 23:44:24
Hij is binnen!!!!! :D  Volvo/Remus sportuitlaat.  Giga veel groter dan de standaardpijp, eindstuk inderdaad vast, wel mooi!
Vanmiddag uitlaat zien liggen bij m'n dealer (bedankt M.V. te L).
Twijfel alleen of 'ie wel gaat passen onder mijn C70, of het eindstuk niet teveel uitsteekt (bumper van een C70 loopt iets rond weg), en of het geluidsnivo niet wat teveel is bij 120/130kph.
Hij komt op een C70 cabrio.
Heeft iemand op het Forum daar ervaring mee?

Als je geen catloze DP hebt dan maakt hij bij normal gebruik evenveel geluid als de originele. Het is alleen een iets dieper/donkerder geluid. Als je gaat planken, dan maakt ie een stuk meer geluid dan origineel.

Rayman

Vandaag ook de Remus er onder gehangen, waarbij ik de hulp heb gevraagd van Emiel.
(Ik heb twee linkerhanden; ik ben er simpelweg te onkundig voor om dit goed te doen)
Aangezien ik van mijn T-5R geen trekpaard wil maken, is de trekhaak onder de auto
weggehaald. Bovendien geeft dit betere mogelijkheid om de uitlaat fatsoenlijk onder
de bumper te hangen.

Het geluid is heerlijk; veel voller (nu al). Bovendien vormt een estate een mooie
klankkast, waardoor het geluid nog beter in het gehoor ligt.

Maar oh god wat is de volvo vies...Handen jeuken om weer te gaan poetsen...
(Maar ja, nog effe wachten totdat het weer betert)

Thanks Emiel!  8)

mehn

Citaat van: Rayman op 25-02-2006 19:56:35
Aangezien ik van mijn T-5R geen trekpaard wil maken, is de trekhaak onder de auto
weggehaald.

Mooi  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fearless

Zien er beide goed uit.

En zonder trekhaak is ook veel mooier.

RonnieDuck

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Eugene

Heel mooi,

En het geluid is idd veel voller :)

Na 1500km issie volgens Martijn "ingebrand" dus dan klinkt ie pas zoals hij hoort

Laserblue

Kijk, dat is een dikke pot! ;D

Staat goed ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*