Wat is de beste uitlaat voor een turbo?

Gestart door Jack, 21-10-2002 22:14:53

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Eindpijp type: Ferrita
Diameter: 2,5"
Middendemper: ja
Einddemper: nee, zelf verwijderd
interieurgeluid (sedan): sportief/racy geluid zonder hinderlijk te worden, zeer indrukwekkend bij volgas  ;D
Uitlaatgeluid bij plots van gas afgaan: mooi donker gebrabbel en wat klappen met gas los
Geluid achter de auto (omstanderscore): 10, mooi zwaar donker rommelend geluid
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Mijn middendemper gaat binnekort sneuvelen, want ik denk niet dat ik nog aan die stille remus kan wennen :evil:

If it's not blown, it sucks...

850Tim

Leuk topic matRRR, ik wil eigenlijk ook wat anders dan die standaard buis die er nu onderligt ;D Mijn eerste 850 (HL-ZZ ex Zippo :eusa_pray:) had een Ferrita en die klonk geweldig, gas los...knallen en vlammen, maar daarintegen kon je ook lekker cruisen zonder teveel "lawaai".

Eigenlijk zelfde als roel
Uitlaat  type: Ferrita
Downpipe 3"
Einddemper: Ja
middendemper: Ja
interieurgeluid (sedan): ...........zie onder
Uitlaatgeluid bij plots van gas afgaan: FF Flink ploffen  
geluid achter de auto(omstanderscore): 10

Wel kon ik door het verschuiven van het sier-eindstuk het interieurgeluid redelijk "regelen". Door het eindstuk wat verder naar achteren te schuiven blijft het geluid minder onder de wagen "hangen" ( if you know what I mean ;))
Simply the best.......

matRRR

Zoiets als middendemper verwijderen klinkt goed, eugene.
Dat kan denk ik heel goed bij EPS, of elke willekeurige andere uitlatenfabrikant gedaan worden , de connectie naar de downpipe en de aansluiting op de einddemper kunner zij gewoon op een recht stuk 2,75" pijp monteren..

Gaat wel een stuk beter klinken dan, bovendien laat je de eigenlijke middenpijp heel en dat is altijd goed voor toekomstige verkoop of boze oom agenten :police:!

855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Eugene

Ja, dat klopt.

Ik heb de auto eens gestart zonder einddemper eronder, maar hoorde nauwelijks verschil. De vraag is dus of de Remus met alleen einddemper nóg luider gaat worden dan de Supersprint...

mr clubs

ik heb ook een Ferrita uitlaat 2,5" bevalt erg goed. Mooie brom en bij volgas een prachtige brul en bij constant toerental toch lekker rustig. Ik heb nog geen 3" DP, ben dit wel van plan, heeft dit nog effect op het geluid?

gr Paul

Ties

Eindpijp type: Simons
diameter:2,5"
Downpipe: Ferita 3" katloos
middendemper: JA
Einddemper: JA
interieurgeluid: Donkere brom/roffel tussen 2000tpm en 2500tpm
Uitlaatgeluid bij plots van gas afgaan: beetje ploffen, wel beschaafd
geluid achter de auto(omstanderscore): 8.5 Echt een mooie schreeuw, bij hoge toeren. Heb er zelf een keer achter gereden toen ie nog van de vorige eigenaar was en je kon hem 50 meter verder nog horen bléren.  ;D
aanschafprijs(nieuw): 470 euro (simons bij ET)

pwassink

Citaat van: mr clubs op 11-05-2007 13:23:15
ik heb ook een Ferrita uitlaat 2,5" bevalt erg goed. Mooie brom en bij volgas een prachtige brul en bij constant toerental toch lekker rustig. Ik heb nog geen 3" DP, ben dit wel van plan, heeft dit nog effect op het geluid?

gr Paul

Ja !

3" katloos doet het met een voor de rest standaard demper al heel aardig ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

JCviggen

Citaat van: Eugene op 11-05-2007 12:59:21
De vraag is dus of de Remus met alleen einddemper nóg luider gaat worden dan de Supersprint...

Zeker en vast. Zeker bij normaal rijden gaat het herrie maken, en lager van toon dan de SS
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

-D©©©L-

Eindpijp type: Volvo/Remus
Diameter:2,75"
Middendemper: Ja
Dp: standaard met kat
Turbo: 15G rechte flens
interieurgeluid (sedan): Nooit overheersend en ook op ritten van 600km nog leuk. Volvo like.
Uitlaatgeluid bij plots van gas afgaan: Automaat, dus bijna gelijk aan stationair lopen.
geluid achter de auto (omstanderscore): 8, mooi donker geluid, als hij ècht warm is een erg geile donkere roffel.
aanschafprijs(nieuw): dunno, kwam met de auto mee.

BenC70ES

Citaat van: Eugene op 10-05-2007 22:51:39
Mijn middendemper gaat binnekort sneuvelen, want ik denk niet dat ik nog aan die stille remus kan wennen :evil:

Ik ben benieuwd wat je dan ziet in die middendemper... want ik zou niet weten waar staat dat die ook met tussenschotten werkt?

Volgens Volvo: -30% tegendruk tov orgineel en +6pk winst.

Ik ben er zeer tevreden over  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

sneuvelen in de zin van eronderuit. Ik ga em niet uithollen of open maken ;)

-30% tegedruk is nog steeds teveel. Ik merk duidleijk verschil tussen de Remus en de SS. Die laatste laat de auto veel makkelijker ademen, ondanks dat die maar 2.5" is vergeleken met de 2.75" van de Remus.

scania164

Hoe zou een ferrita bij mijn 2.5 10v klinken?
Iemand een filpje misschien???

Gr Chris

Barry_C70

Eindpijp type: dual-tip TME
Middendemper: TME
Einddemper: TME
Dp: OEM Volvo
interieurgeluid: Deep and suble, sends chills down my spine when at idle
Uitlaatgeluid bij plots van gas afgaan: Nothing special
geluid achter de auto (omstanderscore): 8, At idle, deep and throaty, definitly a special Volvo sound, pushing the gas: not much different than stock
aanschafprijs(nieuw): about US$ 500

Jeroentjuh

Uitlaat  type: Ferrita
Downpipe: 3" zonder Poes
middendemper: Ja
interieurgeluid (sedan): Lekker sportief maar zeker niet hinderlijk
Uitlaatgeluid bij plots van gas afgaan: Lekker ploofen met soms een beste knal  :eusa_dance:
geluid achter de auto(omstanderscore): 10