Wat is de beste uitlaat voor een turbo?

Gestart door Jack, 21-10-2002 22:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eugene

#225
Citaat van: Diederick op 02-12-2008 17:13:39
wie oh wie heeft het antwoord

Ik weet het antwoord, ruilen voor een taart? :P

If it's not blown, it sucks...

reneetje

Citaat van: Diederick op 02-12-2008 17:13:39
Conclusie  :eusa_think:  :eusa_think:  :eusa_think:

Ik moet dus 1: een OEM uitlaat kopen voor onder mijn v70 R AWD
                    2: TME  / IPD
                    3: SIMONS
                    4: FERRITA
                    5: JT
                     6:  REMUS

Ik wil graag meer geluid bij optrekken(hard optrekken)
maar bij 100/120 niet te aanwezig
oh ja en ik heb GEEN 3"DP en wil ik ook niet
wie oh wie heeft het antwoord

6 dus.......... ;D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

R o b

Mijn TME catback maakt niet al te veel geluid......maar is in combi met de originele DP! Dus da's misschien wel een optie voor je.

Alhoewel een grotere DP met een standaard catback meer functie heeft, en ook wel een lekkere roffel veroorzaakt. Maar een echt harder geluid niet!

Bijt ff door en koop een een 3"DP en een Catback van TME of Ferrita.........klaar!


(Ik ga mijn turbosetup wijzigen vandaar dat ik nog geen grotere DP heb).

Turbobiker

Ik rijd nu met standaard DP en Ferrita uitlaat. Bromt net wat lekkerder dan standaard en als je gas geeft klinkt het zonder luid te worden goed sportief. Met 3" DP wordt het meteen een hele hoop herrie meer...
De Tussenpaus

Diederick

dan denk ik dat het ferrita gaat worden ik vind alleen de eind stukken niet zo mooi

en weet niet of die erop gelast zijjn of dat die ook vervangen kunnen worden?

)()()sT

Is altijd los... Eindstukken kun je los kopen ;)

Diederick

 :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

dan is de keuze bij deze dus gemaakt

thanx

reneetje

#232
Uiteraard is buiten de wagen het geluid met een van de uitlaten gelijk , maar binnenin verschild het behoorlijk bij een estate of een sedan.

Estate is een soort klankkast en geeft het uitlaat geluid harder door naar binnen dan een sedan. Oftwel een sportuitlaat hoor je in de wagen bij een sedan minder als bij een estate.

Weer een pluspunt voor de sedan.............. ;D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo


Diederick

AHA  :eusa_think:  :eusa_think:

dat is dus zeker iets om rekening mee te houden aangezien er ook nog wel eens 2 kleine kinderen achterin zitten

)()()sT

En daarom ben ik dus nu tevreden met een 3"DP en originele uitlaat. De auto klinkt nu stationair ook wat donkerder en normaal rijdend precies als een non-turbo motor.

R o b

Dus met kids zou ik alleen voor de DP gaan....en het grote voordeel hiervan is dat je prestaties vooral onderin de toerentallen omhoog gaan (koppel)! En "de roffel" wordt beter....

Wel even met een turbodrukmeter je wastegate afstellen want het druk zal met 0,1-0,2 omhoog gaan....maar op zich moet dit goed gaan!

)()()sT


thuur

Citaat van: R o b op 03-12-2008 09:46:58
Wel even met een turbodrukmeter je wastegate afstellen want het druk zal met 0,1-0,2 omhoog gaan....maar op zich moet dit goed gaan!

???

Je krijgt echt geen berg pk's erbij van een dikke DP. Sterker nog: waarschijnlijk nog geen halve shetland, maar het vermogen wordt wat breder 'inzetbaar'.


Gr ;)

R o b

#239
Citaat van: thuur op 03-12-2008 13:16:24
Citaat van: R o b op 03-12-2008 09:46:58
Wel even met een turbodrukmeter je wastegate afstellen want het druk zal met 0,1-0,2 omhoog gaan....maar op zich moet dit goed gaan!

???

Je krijgt echt geen berg pk's erbij van een dikke DP. Sterker nog: waarschijnlijk nog geen halve shetland, maar het vermogen wordt wat breder 'inzetbaar'.


Gr ;)

Was een voorzichtigheid van mijn zijde. Mocht de wagen al een re-map/chippie hebben zonder dat de eigenaar het weet dan kan 0,2 bar meerdruk door een DP wel eens verkeerd uitpakken in samenwerking met slecht rijgedrag bij een bepaald toerental.

Daarnaast is turbodruk checken bij veranderingen van een setup altijd aan te raden, muv een dikke luchtfilter dan he!?