Vibratorstuur

Gestart door thuur, 16-04-2006 20:19:47

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Je hebt ze bijgevijlt.

Ik geloof niet dat het in je wielen zou zitten omdat je dit dan ook zou moeten voelen in het rijden zonder te remmen. Het enige wat nog wel zou kunnen is dat je een kromme velg hebt.

Heb je geen kromme schijven? Ik heb pas mijn kromme schijven er onder uit gehaald die ook hetzelfde gevoel gaf in mijn stuur. Dus vol remmen geen probleem maar bij normaal remmen werd zowat het stuur uit je handen geslagen.

thuur

Wat heb ik bijgevijld ??? :-[

Ik heb 3 maanden met een kromme velg gereden, dat is echt wat anders. Bovendien zou ik dan ergens tegenaan hebben gezeten, waarvan ik zeker weet dat dat niet zo is.

Het is uitsluitend bij het remmen en ik kan vol in de ankers gaan, maar het blijft trillen van 80 tot ca. 50 km/u. Daaronder niet, daarboven verwaarloosbaar.

Ik heb de originele Volvo schijven, ze zijn afgedraaid bij ca. 20dkm en hebben sindsdien zo'n 15dkm gemaakt.

Mijn vorige remschijven waren zo krom als een hoepel, dat merkte ik vooral bij het remmen bij lage snelheid, het is net alsof je over zo'n geribbeld stukje asfalt rijdt, je voelt de auto echt op en neer gaan.

Nu rammelt alleen mijn stuur, ongeacht hoe hard ik rem. Handjes los en de auto wijkt geen mm naar links of naar rechts. Je ziet het stuur dan zeker een cm. bewegen, het lijkt toch van links naar rechts te gaan.

Als ik tijdens gasgeven op de rem trap bij ca. 60 km/u heb ik het idee dat het gerammel van achter komt.

Gr :-\

@®-

Citaat van: thuur op 17-04-2006 20:49:20

3mm.

Als ik tijdens gasgeven op de rem trap bij ca. 60 km/u heb ik het idee dat het gerammel van achter komt.

Maar dan mag je het niet in je stuur voelen, want dat betekent weer dat het van de voortrein komt.

Ooit heb ik eens iets gelezen over een dergelijk probleem wat weer met remvloeistof te maken had, maar dat is alweer een hele tijd geleden.

Jur

Nadat ik nieuwe(Volvo) schijven had gekregen heb ik de volgende dag een flinke stop moeten maken(inschattingsfoutje) en daarna ...kromme schijven.
Trillen op het stuur als een gek.

Laten afdraaien en toen was het een stuk minder maar net als wat jij aangeeft slechts tussen bepaalde snelheden. Omdat het nog steeds erg vervelend was zijn de schijven door de dealer WEER afgedraait. Inmiddels zitten de schijven er alweer 25d kilometer onder. Sinds kort merk ik toch nog trillingen in het stuur als ik remmend langs de 110 km/pu kom. Het maakt wel veel uit of je heftig aanzet of niet.

Wat ik met het verhaal wil zeggen is dat ik het gevoel heb dat afgedraaide remmen toch niet helemaal vrij te krijgen zijn van trillingen...

Jurjen

thuur

Citaat van: @®- op 17-04-2006 20:54:41

3mm.

Oh zo ;D ;D

Citeer

Maar dan mag je het niet in je stuur voelen, want dat betekent weer dat het van de voortrein komt.

Ooit heb ik eens iets gelezen over een dergelijk probleem wat weer met remvloeistof te maken had, maar dat is alweer een hele tijd geleden.

Ja dat is zo tegenstrijdig. Ik heb wel vaker hier gelezen dat achterremmen wel degelijk voor trillingen in het stuur kunnen zorgen.

Wat ik me dus afvraag: zou er nog lucht in het systeem kunnen zitten waardoor dit wordt veroorzaakt? Ik heb gespoeld totdat ik geen luchtbellen meer zag...

@Jur: Ik weet dat afdraaien niet heilig is, maar ik vind een stel nieuwe remschijven 'om te proberen' ook weer zoiets :-\

De aanzet maakt niets uit. Wel geldt: hoe langer het rempedaal is ingedrukt, hoe heftiger de trillingen worden. Daarna rem los en opnieuw aanzetten maakt helaas geen verschil.

Gr :-[

DD

hoe zijn de rubbers van je stabilisator stang en de ophanging voor. Als deze een beetje spelling hebben zou je last van viberaties in het stuur kunnen krijgen.

Meestal bij kromme remschijven trilt de wagen in het stuur en op het pedaal maar omdat jij geen last heb van het pedaal zou ik eerst eens kijken naar je rubbers van je stabistang.

@®-

Dan heeft het te maken met warmte, door het uitzetten van materiaal. Heb je geen vocht in je remvloeistof.

@®-

Citaat van: DD op 17-04-2006 21:13:46
hoe zijn de rubbers van je stabilisator stang en de ophanging voor. Als deze een beetje spelling hebben zou je last van viberaties in het stuur kunnen krijgen.

Meestal bij kromme remschijven trilt de wagen in het stuur en op het pedaal maar omdat jij geen last heb van het pedaal zou ik eerst eens kijken naar je rubbers van je stabistang.
Die zou je dan ook moeten horen als je over een klinker weg rijdt om deze reactie te krijgen in het stuur.

thuur

Ik kan geen enkele speling ontdekken op rubbers of kogels, uitgezonderd de fuseekogel RV,maar dat is minder dan een halve mm.

Vocht bij de remvloeistof: ik heb het hele systeem geflushed een klein jaar geleden, daarna niet meer aan de remmen geweest. Kan dat zo snel gebeuren?

Het stuur voelt overigens wel wat 'losjes' aan rond de middenstand, alsof ergens speling zit. Vooral bij het rijden over een klinkerweg. Er rammelt echter niets en dit doet de auto al zolang als ik m heb. Na 300dkm verwacht ik geen strak onderstel/stuurhuis.

Keep 'em coming 8)

855-Champagne

Vervang gewoon de schijven 99% dat je er vanaf bent

@®-

ik heb ook speling op mijn fuseekogel RV dit moet van de zomer vervangen worden (ook alwas het geen APK-afkeur, alleen advies punt), maar ik heb niet jouw symptoom. Mijn gevoel zegt dat je dat wel kan uitsluiten.

Ik verwacht ook niet niet dat er binnen een jaar weer vocht in je remvloeistof zou kunnen zitten. Kan je dus ook wel uitsluiten.

Maar wat zou het wel kunnen zijn, ik weet het niet meer.

Probeer eens je wielen kruislings om te wisselen kijken of je het dan nog hebt.

@®-

Citaat van: 855-Champagne op 17-04-2006 21:46:29

Dit kan je ook zien, wanneer je de wielen eraf hebt en de schijven verdraait zie je de schijven heen en weer gaan tussen de beugels die je blokken vast houden.
Maar kromme schijven voel je ook in je pedaal, wat hier niet het geval is.

Jur

Citaat van: @®- op 17-04-2006 21:53:27

Dit kan je ook zien, wanneer je de wielen eraf hebt en de schijven verdraait zie je de schijven heen en weer gaan tussen de beugels die je blokken vast houden.

Zoals eerder geschreven heb ik ook een trillend stuur, maar ik kan niet zeggen dat ik het in het pedaal ook voel. Wat wel opviel is dat elke keer na het afdraaien het trillen op een ander moment optreed/trad.

@®-

Citaat van: Jur op 17-04-2006 22:06:32
Citaat van: @®- op 17-04-2006 21:53:27

Zoals eerder geschreven heb ik ook een trillend stuur, maar ik kan niet zeggen dat ik het in het pedaal ook voel. Wat wel opviel is dat elke keer na het afdraaien het trillen op een ander moment optreed/trad.
Ik had pas ook kromme schijven maar ik voelde het wel in ijn pedaal. Maar goed het zo maar kunnen.

thuur

Morgen eerst naar de bandenboer, dan Richard maar weer bellen.....

...helaas kent de magazijnman mij inmiddels ook bij naam/auto :P

Gr :(