Vervangende remmen

Gestart door Roy_C70, 21-11-2002 19:57:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy_C70

Kan iemand mij een indruk van de meerwaarde van vervangende schijven en remblokken, zoals al in een eerdere thread besproken?
Stel 0 is standaard remmen bij een S70R en 10 is bijv. een AP racing brake kit, waar op de schaal zitten dan de vervangende schijven/blokken?

Rudi

#1
Die AP bevalt me prima :) ;) Wel duur maar dan heb je ook wat,dusssss
Dr.Go-Fast...

jan855t5r

#2
Hoi Roy, ;D

Ik heb er nu TAROX G88 gegroefde schijven opzitten,
achteraf denk ik dat schijven met wat minder maar wel BREDERE groeven beter zijn. Die van mij lijken vrij snel dicht te gaan zitten met remslijpsel/stof wat naar mijn idee afbreuk doet aan de koelende werking.

een cijfer volgens jou methode is niet zo eenvoudig te geven
Mijn blokken: EBC redstuff,
koud: -2!! (ja, dat lees je goed, ze zijn koud slechter! Iets waar je echt rekening mee moet houden de eerste paar keren dat je remt)
warm: 5 (warm zijn ze beter. aanzienlijk minder snel last van fading)
Ultiem remvermogen: 3 (neemt dus niet zoveel toe, maar dat is ook niet zo erg, het gaat mij om de standvastigheid van de remmen. Ik wil er bv niet bij 200+ achter hoeven komen dat ik geen remmen meer heb...)
slijtage: nog geen oordeel
kosten: ongeveer 300 euro voor de 2 schijven en 150 euro voor de remblokken vooren achter.
Heb ik mijn doel bereikt? Ja ik vind van wel, vooral als ik bedenk dat de orginele schijven sowieso krom waren en op z'n minst afgedraaid moeten worden, de remblokken hadden nog ongeveer 3mm voering.
Eigenlijk mag ik dus van de kosten het bedrag voor standaard vervangingsonderdelen aftrekken.

succes met je overwegingen!
Groet
jan855t5r