Zwarte rook en stank 92-er 2.5 20v

Gestart door crd, 17-04-2006 21:32:12

Vorige topic - Volgende topic

crd

vandaag eerst maar eens (bij rima) de lmm uitgewisseld.

Met een andere erin loopt ie wel wat vlakker stationair. Maar de klachten blijven: zwarte rook en stank. :(

met de stekkers (nieuwe) lambda eruit blijven de klachten, dus die is het ook niet,
whats next?

of ik heb mijn dode lmm uitgewisseld met een half dode lmm van rima....

Ludo

heb je na het uitwisselen ook de foutcodes gereset?.

crd

Dat is het gekke (vind ik althans) Ik heb nu op het moment geen foutcodes. Die blijven soms dagen weg.

Nu dus ook.

Ik had by the way wel nog ff de weerstand tussen pinnetje 1 en 4 van de lmm vergeleken en die was van allebei gelijk.....

crd

De weerstand russen pinnetje 1 en 4 van de LMM was trouwens  ca.1100 ohm bij ca. 20 graden. Ik las nu hier ergens dat het rond de 2000 ohm zou moeten zijn. Kan iemand dat bevestigen?

Want als dat zo is zou dus toch allebei de lmm's kapot/slecht zijn en zou de llm toch nog de boosdoener kunnen zijn.

crd

FF update-je

Even dacht ik het gevonden te hebben: een dubbele dosis injectiereiniger (met nog 30 lit. in de tank) Een ritje gemaakt van ca. 50 km. En ja hoor alle klachten weg. geen stank, normaal verbruik, geen fout code. Kon niet beter. Helaas was het maar van korte duur. Drie dagen later weer stinken en nog wat later ook weer code 1-1-3 (op A2).

IK heb wel sterk de indruk dat de klachten met korte ritjes c.q. lanzaamrijden en veel remmen/optrekken ontstaan. Pas ca. 40 km gereden, voornamelijk korte stukjes en er was al 10!! liter uit de tank.  (1:4 :'()

Daarna een lange rit (200km snelweg) en verbruik weer normaal en stank minder (wel onderweg nog een keer code 1-1-3 gereset) code  toen weer 2 dagen weg gebeleven.

IK weet het verder niet meer,  de afspraak bij de garage is al gemaakt ben benieuwd wat zij zullen vinden. Maandag weet ik hopelijk meer.

crd

FF update.

Bij de garage konden ze het niet direct vinden. Maar ze dachten dat de (pas nieuwe :() immitatie lambda sonde wel eens kuren kon vertonen. Voor 20 euries een gebruikte l.s. gekocht en de problemen van de rook en stank waren weg! Verbruik is ook stukken minder, nu ca. 1:10 bij veel korte ritjes! (ging eerder richting 1:7).

Wel gaat het acceleren bij volgas nog met horten en stoten dus ik vrees dat er nog iets niet in de haak is.