gepiep bij sturen naar rechts

Gestart door Nunki, 20-04-2006 12:19:24

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Mijn 850 piept bij sturen naar rechts. Het is bij alle snelheden. Het geluid komt van rechts voor en hield aanvankelijk op wanneer ik het stuur weer recht draaide. Het begint echter steeds langer door te zeuren wanneer ik recht rijd. Ook wanneer ik stil sta houdt het nog enige tijd aan. Voor de duidelijkheid: het gepiep wordt alleen geactiveerd wanneer ik naar rechts stuur, ook al is het maar een fractie.
Ik dacht eerst dat het iets met een veerschotel oid te maken had (?) of iets wat ingevet moet worden, maar ik vind het raar dat het bij stilstand ook even door blijft piepen.
Het lijkt meer op een riem of spanrol oid, maar dan weer vreemd dat het alleen bij sturen naar rechts is.  ???
Heeft iemand een idee? Ik kan zoiets niet terugvinden op het forum, of ik zoek op de verkeerde zoekterm...

mehn

Het zou het bekende vogeltje kunnen zijn.
Heb je ECC? Zet dan eens de ventilator op "0" ipv "AUT" en dan een stukje rijden. ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Nunki

Citaat van: mehn op 20-04-2006 12:22:43
Heb je ECC? Zet dan eens de ventilator op "0" ipv "AUT" en dan een stukje rijden. ;)

Ik heb helaas geen ECC dus daar kan het niet aan liggen :(

louwrens

kwam dit tegen....
is mijn vraag hoe houd dit vogeltje op met piepen?
heb er namelijk last van!!

twotone

Citaat van: louwrens op 26-06-2013 20:51:00

kwam dit tegen....
is mijn vraag hoe houd dit vogeltje op met piepen?
heb er namelijk last van!!

Het welbekende vogeltje in de kachelventilator? Je zou evt. kunnen proberen het motortje schoon te maken en te smeren, anders vervangen.

Jari.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

louwrens

oke bedankt!!

stoorde mij er eerst niet aan...
maar heb het nu wel gehad!

zal eens ff kijken wat ik er aan doen kan

bedankt voor de tip!

Zippo

Ff inspuiten met WD40 en dan piept de ventilator niet meer.

volvorama

Mijn auto piepte bij scherpe bochten naar links door te weinig olie in het stuurbekrachtigingsgebeuren. Bijgevuld en probleem over.

Wouter1973

Citaat van: volvorama op 01-07-2013 20:46:48
Mijn auto piepte bij scherpe bochten naar links door te weinig olie in het stuurbekrachtigingsgebeuren. Bijgevuld en probleem over.
En waar is die olie gebleven dan? ???

louwrens

Citaat van: Zippo op 29-06-2013 08:39:24
Ff inspuiten met WD40 en dan piept de ventilator niet meer.

oke! Ga ik dat een ff doen!