Turbo timer

Gestart door Roy_C70, 28-10-2002 21:59:50

Vorige topic - Volgende topic

Roy_C70

Hey hallo

Was een beetje aan het surfen op zoek naar een turbo druk meter en kwam op de uk Blitz site een turbo timer tegen. Begreep dat dit apparaatje ook turbo- en -piek druk meet en nog veel meer. Maar wat doet zo'n apparaatje eigenlijk, maw wat doet het nog meer?

Greetzzz [smiley=cwm35.gif]

Roy_C70

Beetje voorbarige vraag gesteld, na wat doorsurfen antwoord al gevonden. Zijn er eigenlijk ook digitale turbodruk meters?

Johann

Jawel maar analoog is beter of overzichtelijker.
Blitz en Apexi hebben sinds een tijdje hele mooie platte analoge digitale meters...
Snap je 'm nog??
Ze zijn digitaal maar zien er uit als analoog met naald en al maar ze zijn maar 20 mm diep, heel mooi in te bouwen en peperduur. Diam. 60mm en 53mm dacht ik.
Op de S60 heb ik nog een gadget van SCT die via het S60 message scherm de turbodruk digitaal aangeeft. Die werkt via heb ODB-II systeem maar ik denk niet dat ie voor een S70R te krijgen is.

dit is ook wel leuk

Mellow_yellow

Een Turbo-timer laat de motor nog een aantal minuten lopen terwijl het contact afstaat en de auto op slot is, dit om de turbo nog langer te smeren en koelen. Heeft dus niets met turbodrukregeling o.i.d. te maken. Op mijn Blitz EBC Spec-S kun je ook de realtime boost of vacuum zien, alsmede de hoogst bereikte druk. Maar je moet hem dan wel in het zicht plaatsen. Zelf heb ik nog een analoge meter van Racimex op het dashboard gezet.