300pk versie motor V70R in een C70?

Gestart door emielC70, 21-04-2006 13:44:23

Vorige topic - Volgende topic

emielC70

Oke ik heb zit wat te dagdromen dat zeg ik er gelijk eerlijk bij. Ik zou eerst een klein VWtje met 1.8T erbij kopen maar dat is 2 keer afgezegd.

Nu zit ik te denken: ik kan wel grotere turbo kopen voor C70 maar dat levert "niet veel" op aangezien het blok/bak e.d. van een '99 C70 met 330 pk toch wel redelijk aan zijn max. zit en ik nu ongeveer op 300 pk zit.  Nu vraag ik me af past een motor en een versnellingsbak van een S60R/V70R van 2003 e.v. ook zomaar in een C70? Ik bedoel als ik voor stel 400 pk aan de krukas wil gaan moet ik intern toch de hele boel aanpassen van het blok. Waarom zou je dan niet "gewoon" een 300pk versie monteren die intern al vele malen sterker is. Wat ik volgens mij op de site van Rica engeland heb gelezen schijnt dat blok 400 pk wel te kunnen hebben.

Wat zou er nodig zijn voor zoiets?? Blok en bak, andere draadboom en ecu?? Of zou dat ook op de huidige ecu moeten kunnen draaien?

Is er misschien ergens hierover wat info te vinden? Heeft iemand al eens zoiets gebouwd?

JCviggen

Waarom moeilijker maken dan het is...volgens mij blijft het stukken goedkoper gewoon andere drijfstangen en evt. zuigers te monteren, grotere turbo en klaar.

De M56 bak is sterk zat, de M66 levert nog eens een hoop extra complicaties op om er in te lepelen.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

emielC70

Daar was ik dus benieuwd naar. Of het mogelijk is en of het rendabel is. M56 bak moet dus wel 400 pk/550 nm kunnen hebben?

evt. zuigers zeg je, tot hoeveel zouden de standaard zuigers moeten kunnen hebben denk jij?

emielC70

oh nog vergeten te vragen:

Is er een site waar je online prijzen kan zien van zuigers en drijfstangen voor volvo's??

Johann

R motor kan 400 PK hebben. Mijn V70R zat ook boven de 400 en het blok deed er niet moeilijk over.
Je zou er een M66W bak van een '05 T5 in kunnen zetten. Met een paar kleine aanpassingen moet dit passen.

Grootste probleem is de ECU welke ME 7.0X is en aansturing heeft voor de VVT inlaat en uitlaat nokkensas van de R motor.

Drijfstangen vanaf ~5-600 dollar voor een set tot ~330 dollar per stuk.
Zuigers ~700-1000 dollar per set inclusief veren etc.

JCviggen

Citaat van: emielC70 op 21-04-2006 14:36:47
Daar was ik dus benieuwd naar. Of het mogelijk is en of het rendabel is. M56 bak moet dus wel 400 pk/550 nm kunnen hebben?

evt. zuigers zeg je, tot hoeveel zouden de standaard zuigers moeten kunnen hebben denk jij?

700+ pk lijkt goed te gaan met de standaard bak...ze zullen er wel geen 200.000 km mee rijden maar de bak is een van de sterkere onderdelen dat staat vast. 400 pk is geen probleem. Bakproblemen lijken ook vaker aan de bestuurder te liggen dan aan de bak zelf.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

emielC70

Citaat van: Johann op 21-04-2006 14:44:51
R motor kan 400 PK hebben. Mijn V70R zat ook boven de 400 en het blok deed er niet moeilijk over.
Je zou er een M66W bak van een '05 T5 in kunnen zetten. Met een paar kleine aanpassingen moet dit passen.

Grootste probleem is de ECU welke ME 7.0X is en aansturing heeft voor de VVT inlaat en uitlaat nokkensas van de R motor.

Ik moet zeggen dat ik die prijzen nog enigsinds mee vind vallen. Als ik dus ruim 1000 dollar reken voor drijfstangen dan kom ik heel eind. Als ik richting 400 pk zit te denken, denk jij dan dat ik andere zuigers nodig heb of reden de huidige zuiger het ook wel?

Als ik met 2500 euro een heel eind richting die 400pk dan vind ik het wel een aantrekkelijke optie. Ik zag van de week een kkk27 op ebay.de staan voor nog geen 500 euro.

Johann

Citaat van: emielC70 op 21-04-2006 15:14:25
Citaat van: Johann op 21-04-2006 14:44:51

Ik moet zeggen dat ik die prijzen nog enigsinds mee vind vallen. Als ik dus ruim 1000 dollar reken voor drijfstangen dan kom ik heel eind. Als ik richting 400 pk zit te denken, denk jij dan dat ik andere zuigers nodig heb of reden de huidige zuiger het ook wel?

Als ik met 2500 euro een heel eind richting die 400pk dan vind ik het wel een aantrekkelijke optie. Ik zag van de week een kkk27 op ebay.de staan voor nog geen 500 euro.

De standaard T5 zuigers kunnen wel 400 PK aan alleen zijn ze een beetje zwaar. Als turbo zou ik eerder voor een GT2871 gaan. kun je net 400 PK mee doen en moet een breed koppel geven. Ook relatief eenvoudig op de motor te zetten. Maar met 380 PK heb ook de broek al vol hoor..  ;D

emielC70

Voor mij is 400 pk ook geen must alleen zou ik dan wel die kant op willen. 380 pk met een lekker breed koppel zou ik waarschijnlijk ook zeer tevreden zijn.

Probleem is alleen hoe je het op de weg wilt gaat krijgen. Zal dan toch wel een sper moeten hebben alleen die krengen zijn fucking duur.

gt28r(s) had ik ook al naar gekeken enige nadeel is dat die Gt turbo's gewoon een klap duurder zijn. Natuurlijk niet zonder reden het zijn ook modernere/betere turbo's.

Eerst maar eens kijken hoe duur 13 mei gaat worden als ik bij marc op bezoek ga.

emielC70

emielC70

Hoe goed is het zweeds van de mensen hiero??

Nya motordelar,Blocken är helt nya Turbo Block Inte borrade begagnade block,övriga delar är även dessa helt nya,men Vevaxlarna är renoverade av Volvo

Nya B23 Turbo motorblock /Vevaxel/H-profil vevstakar/Smidda kolvar/Vevlager/Ramlag/Svänghjulsbult O.B.S. Alla delar är helt nya ! 2316cc Pris:11500:- Turbo kit

Als ik het goed heb bieden ze hier een "kit" aan van zuigers,drijfstangen en nokassen incl ringen e.d. voor 11.500 zweedse kronen. Dat is dacht ik iets van 1200 euro. Klopt dit ongeveer? Zoja vind ik dat een zeeeer mooie prijs.

Emiel

"nieuw B23 turbo motorblok" B23 blok ligt in oa. de 940...

emielC70

dus dit is geen kit voor een C70  :-[

Emiel

Wat ik zo met mijn beperkt Zweeds lees is het geen kit voor een C70 ;D.

Emiel... ;)