ANWB WW zegt: krukassensor defect

Gestart door 855T5+, 14-09-2015 20:49:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855T5+

Mijn auto (850 T-5) slaat plots niet meer aan. Alles lijkt verder in orde en bovendien is bijna alles door stage 0 nieuw, dus die onderdelen zijn waarschijnlijk niet de oorzaak, waardoor de enige onderdelen die nog niet vervangen waren in beeld komen. Daaronder de krukassensor. Omdat ik letterlijk middenin een verhuizing zit heb ik momenteel geen toegang tot mijn reserveronderdelen (die liggen nog op t oude adres, auto is gestrand op t nieuwe adres) noch gereedschap, zoals een krik e.d.
Ik zoek dus hulp en heb als eerste de ww anwb woonplaatservice ingeroepen en die komen helaas na controle tot de slotsom dat waarschijnlijk de krusassensor defect is (hmm, mijn diagnose skills zijn er niet op achteruit gegaan, maar t helpt niks)
Crap.

Wie in de omgeving van Den Haag heeft er eentje liggen of kan me helpen met vervoer om er eentje af te halen nadat ik morgenochtend eentje besteld heb in Leidschendam en dan mijn gereedschap, zoals garagekrik e.d. af te halen van mijn oude adres (beide adressen in Ypenburg) zodat ik de nieuwe vervolgens kan gaan plaatsen op t nieuwe adres?
Volvo: Mutatis Mutandis

Jurijn R

Tip: Krukassensor en/of nokkenassensor  :eusa_shhh:

The Demon

Ik denk eerder de nokkenassensor, heb je een vonk bij de bobine?

V70R^2

Ik ben inmiddels thuis, fijn dat je weet wat het probleem is en aan het sleutelen kunt... mits t gereedschap er onderdelen er zijn ;D

Als het woensdag ochtend niet gelukt is kan ik je die middag wel even heen en weer helpen en je spullen halen, dan ben ik toevallig in Den Haag en heb de middag een lege agenda :)

855T5+

Alle reagenten bedankt!

Inmiddels heb ik van maruska vervoer aangeboden gekregen: super hulde.
Daarmee mn spullen opgehaald en een sensor ertussen gevonden, 3456799, dus crank shaft position sensor (krukassensor), zodra ik mn multimeter heb gevonden (zit ergens in een verhuisdoos...) checken of ie goed is (moet tussen 200-500 Ohm zijn), dan van bovenaf plaatsen (beetje veel eerst uitbouwen maar gelukkig is dat bekend terrein voor me, muv de sensor zelf dus).

Morgenochtend verder.

@Adriaan: je bent altijd welkom, app een tijd en ik app t adres!
Volvo: Mutatis Mutandis