Wat te doen als de achterruitenwisser niet meer wissen wil?

Gestart door mehn, 22-04-2006 18:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Eric Kubbe

Bij mij zat alles vast. Waarschijnlijk corrosie tussen ijzeren as en het aluminium huis. Dit verzoorzaakt doordat het beschermrubber stuk was. Ik heb zelfs de geleiding warm moeten stoken om de as eruit te krijgen.
Na ruim een uur was de as eruit. Deze opgeschuurd, huis ook opgeschuurd en ingespoten met teflon spray. Het asje draait weer als een zonnetje. Maandag een nieuw bescherm rubber bestellen en het geheel weer monteren.
Heeft me veel geld bespaard op deze manier. ;D

Amazon

Deze mooie beschrijving was voor mij aanleiding om ook maar eens aan het werk te gaan.

Bij mij werkt alles wel, maar in ruststand staat de wisser rechtsonder i.p.v. linksonder.

Was dus een kwestie van het moertje op de motor even los stang in de juiste stand weer vast en klaar!

Wel even testen met de ruitenwisser los van het ruit.

Hij staat nu in rust weer keurig waar hij hoort, wel zo netjes en zo zie je de SIPS sticker ook weer mooi zitten!
Bigger and better!

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 28-05-2008 18:19:52
Citaat van: elmarconi op 18-05-2008 12:51:32

Er zijn dus 2 soorten bussen/casings voor drie soorten frame's (6817843, 9178729 en 9483188)
Wat de verschillen zijn??? Heb ook niet gekeken of er een nummertje op 't frame/casing stond.

Ter info: Je moet 9483187 hebben. Deksel staat er op mijn nota en een bedrag van 2.40 euro excl. BTW...

Update: Vanavond even de nieuwe bus gemonteerd. lag al een tijdje te wachten...
Achterklepbekleding moest eraf ivm rammelen vwege afgebroken en uitgelubberde bevestigingsgaatjes.
--
Autogas Inside . . .

meyerink

eigen schuld, dikke bult.

Zie je maar weer dat je eerst het forum moet raadplegen voordat je onderddelen gaat bestellen. Bij de volvo dealer werd aangeraden ook direkt de motor te vervangen, omdat die meestal dan ook defekt was. Gedaan, zo goed gelovig ik was, koste wel bij afhalen 300 euro. Nu lees ik dat de motor niet kan doorbranden vanwege een thermische beveiliging. Had ik me dus kunnen uitsparen. Wat je echt wel moet doen is de kunststof bus vervangen (2,50 euro) die over de wisseras moet worden geschoven die direkt door het ronde raamrubber gaat. bij mij was die gescheurd, en waarschijnlijk de start van de oxidatie elende. Ook alles goed  invetten. komt dit oxidatieprobleem ook voor bij de wissers van de voorruit?
Groet,
Jules

elmarconi

Citaat van: meyerink op 14-10-2009 22:34:29
eigen schuld, dikke bult.

Zie je maar weer dat je eerst het forum moet raadplegen voordat je onderddelen gaat bestellen. Bij de volvo dealer werd aangeraden ook direkt de motor te vervangen, omdat die meestal dan ook defekt was. Gedaan, zo goed gelovig ik was, koste wel bij afhalen 300 euro. Nu lees ik dat de motor niet kan doorbranden vanwege een thermische beveiliging. Had ik me dus kunnen uitsparen. Wat je echt wel moet doen is de kunststof bus vervangen (2,50 euro) die over de wisseras moet worden geschoven die direkt door het ronde raamrubber gaat. bij mij was die gescheurd, en waarschijnlijk de start van de oxidatie elende. Ook alles goed  invetten. komt dit oxidatieprobleem ook voor bij de wissers van de voorruit?

300 euro.  :o  :o
Zonder mogelijkheid tot teruggave? Idd beter eerst forum lezen, dan wat slopers bellen, zoiets mag niet veel meer kosten dan een paar tientjes denk ik.
Bus scheurt door oxidatie. Niet andersom. Capillaire werking.
Ik heb nog geen soortgelijke verhalen gehoord over de voorwissers.
--
Autogas Inside . . .

meyerink

Nee, geen mogelikheid tot teruggave onder het motto "U heeft het wel besteld". Dit bevestigde mij opnieuw dat het een goed besluit  2 jaar geleden was om  mijn 850 en v40 niet meer bij hun in onderhoud te houden. Maar af en toe heb je onderdelen nodig, dus andere alterrnatieven anders dan de reguliere volvodealer zou ik graag vernemen.

Groet,
Jules

rogerV701998

Citaat van: meyerink op 14-10-2009 22:53:34
Nee, geen mogelikheid tot teruggave onder het motto "U heeft het wel besteld". Dit bevestigde mij opnieuw dat het een goed besluit  2 jaar geleden was om  mijn 850 en v40 niet meer bij hun in onderhoud te houden. Maar af en toe heb je onderdelen nodig, dus andere alterrnatieven anders dan de reguliere volvodealer zou ik graag vernemen.

Groet,
Jules

Je kunt altijd dit "klik" proberen.

Gr. roger

atbob

Vandaag zo'n gebruikte motor bij Estate Service op de VKB beurs opgepikt voor 25 euro. Niet een gereviseerde, maar gewoon eentje die het nog doet (en met mijn optimisme verwacht ik dat hij dat nog jaren doet!).

Ceesje TDI

2 weken geleden a.d.h.v. de fotoreportage plus de uitleg mijn achterruitwisser (3 maal woordwaarde dank u)
gedemonteerd, en waarachtig ook weer gemonteerd. Super, hij doet het weer en hopelijk voor jaren!!!
PS volg de instructies zoals ze staan,vooral met het markeren, scheelt je veel stel werk!
;D

beezz

Nou, ik ben blij dat het bij jullie allemaal zo fijn is verlopen:)
Ik heb een halve bus WD40 over 2 dagen verdeeld erin gespoten, maar na 3 klappen met de hamer brak de hoek uit het frame :evil: :evil:
Op zich niet zo gek, want het huis waarin de as zat, was boven al helemaal weggerrot.
Nu heb ik dus een nieuw frame nodig en vraag me af of dit alleen compleet met motor kan worden besteld.
Iemand een idee?

Grtz Beezz
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

cas

op de sloop kijken voor een gebruikt exemplaar. mag incl niet meer dan 5 tientjes kosten. op MP kom je complete units tegen voor 30 tot 45 euro.


oftopic.
betreft de bestelde motor van 300 euro.... ik zag bij de dealer een briefje, dat bestelde onderdelen retour kunnen, maar wel tegen een betaling van 20 euro.... maar dan nog. 280 over, en voor 40 euro een 2ehands exemplaar. spaar je toch weer mooi 240 euro ! kan je weer een nieuwe LMM van betalen. Of een nokkenassensor en een lambdasensor. of een startmotor  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jans Duiven

De mijne doet niets na de- en montage zojuist.

Er zou een hittebeveiliging op het motortje zitten. Waar?

De zekering is nog goed (nr. 33)

Hans

cas

Citaat van: Hans Duiven op 12-03-2011 17:16:46
De mijne doet niets na de- en montage zojuist.

Er zou een hittebeveiliging op het motortje zitten. Waar?

De zekering is nog goed (nr. 33)

Hans

Hans, heb je de bedrading in de klep al nagelopen? wellicht een breuk?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Citaat van: Hans Duiven op 12-03-2011 17:16:46
De mijne doet niets na de- en montage zojuist.

Er zou een hittebeveiliging op het motortje zitten. Waar?

De zekering is nog goed (nr. 33)

Hans

Motortje even loshalen en openpeuteren. Dat (witte?) blokje onderaan.


Gr ;)

renelle

Bij mij werkte het na gangbaar maken van de wisser-as ook niet... Motortje draaide met horten en stoten 3/4 omwenteling rond en daarna was alles "dood"...

Daarna gezocht naar een betaalbaar adres voor een nieuwe motor en die (volgens mij) gevonden: Nordicar. Daar voor 110 euries een nieuwe motor besteld. Volgende dag thuisbezorgd, ingebouwd en het werkt weer als een zonnetje....  :eusa_dance:

Nu alleen de sproeier nog....  >:(