Remprobleem?

Gestart door san, 23-04-2006 12:22:06

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Of het doorsolderen wel of niet kan per jaar dat weet ik niet.. Het lijkt me onzin, maar ik weet het dus niet.
Doorsolderen kostte mij nog geen 100 euro incl demontage, solderen, montage en uitlezen/resetten. Bij de dealer.

Ik heb zelf overigens ook iets dergelijks gehad bij mijn 94'er 850, en heb toen -net zoals jij nu- de hele ABS-troep uitgezet, ging prima verder.
Maar goed, het mag niet en het is ook een veiliger idee als het wel werkt.

Zelf vervangen zou je natuurlijk kunnen proberen, een nieuwe is erg duur en een tweedehands zou ik -gezien het bekende gezanik met deze control units- niet doen, tenzij je er 3 jaar garantie bijkrijgt of hem voor een hele lage prijs krijgt.
Er zit ook ergens een club die die dingen reviseert en met betere oplossingen in elkaar zet, net nog een post van gelezen hier op het forum, bij luchtmassameters geloof ik.

Als je het telefoonnumer van mijn dealer wil voor een second opinion of zo, PB maar even
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Gewoon openmaken en solderen. Ik heb mijn controller van de '93-er ook opnieuw gesoldeerd. Komt wel voor, maar is idd zeldzaam bij de ouderen types. Kun je dat iig uitsluiten.

Welke foutcodes heb je nu dan?

Gr ;)

san

ABS controller 850 2,5 20V 1992
Wat moet ik nu solderen??? alles lijkt in orde te zijn??

Ludo

heb je geen duidelijkere foto?.
zo te zien is dit de achterkant van de printplaat.

san

Citaat van: Ludo op 05-01-2007 20:38:54
heb je geen duidelijkere foto?.
zo te zien is dit de achterkant van de printplaat.

Aan de bovenkant zitten nog 2 torx schroeven, denk dat deze ook los moeten om de hele printplaat te kunnen verwijderen  :eusa_doh: Maak dan wel iets duidelijker foto's...

thuur

Tussen die 2 torx schroeven zitten de solderingen van de stekker (rode ellips), die moeten allemaal opnieuw wil je de controller uitsluiten. Niet de componentjes lossolderen ;)

Gr 8)

san

Citaat van: thuur op 05-01-2007 22:50:43
http://img75.imageshack.us/my.php?image=1070761it0copygk9.jpg

Tussen die 2 torx schroeven zitten de solderingen van de stekker (rode ellips), die moeten allemaal opnieuw wil je de controller uitsluiten. Niet de componentjes lossolderen ;)

Moet ik dan die kleine torx ook verwijderen en de hele printplaat uitnemen en de "achterkant" solderen of kan ik de printplaat zoals op de foto solderen.

thuur

Stook de bout maar warm, je kijkt zo op de contacten ;)

Gr 8)

sjarrel2

Hmm, ik heb de ABS zekeringen uit mijn '92 glt gehaald en het probleem lijkt nu opgelost. Heb verder geen foutcodes.

@San: Is het loshalen van die ABS unit (en vervolgens solderen) veel werk? Is dit zelf een beetje te doen? En is het probleem bij jou nu opgelost?

Gr

san

Citaat van: thuur op 06-01-2007 12:18:02
Stook de bout maar warm, je kijkt zo op de contacten ;)

Gr 8)

Heb de controller door mijn buurman laten solderen en afgelopen zondag weer teruggeplaatst. Tot nu toe geen raar geratel van mijn abs-pomp en geen storingscodes... :eusa_dance:
Kijk het ff een week aan en dan dichtkitten. Hopen dat het zo blijft....... :eusa_pray:

elianmars

Citaat van: san op 15-01-2007 21:47:20

Kijk het ff een week aan en dan dichtkitten.

Dat was ik ook van plan. Nu, een jaar later, is de controller nog steeds niet dicht gekit.....  :-[

Misha

Citaat van: elianmars op 15-01-2007 21:53:26

Dat was ik ook van plan. Nu, een jaar later, is de controller nog steeds niet dicht gekit..... :-[
Da's helemaal niet erg, dan oxideert hij gewoon ipv dat de contactjes breken..
:o
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Dat was ik ook van plan. Nu, een jaar later, is de controller nog steeds niet dicht gekit.....  :-[

Klinkt bekend. Ik rij al even met isolatietape eromheen

thuur

Dat was ik ook van plan. Nu, een jaar later, is de controller nog steeds niet dicht gekit..... :-[

Nog steeds niet ??? :o :o

Mooi werk San 8)

Gr :police:

elianmars

Citaat van: thuur op 15-01-2007 22:09:59

Nog steeds niet ??? :o :o

Gr :police:

Eh...... nee.......  Is 't een jaar geleden, of al langer?  :-[