UPDATE. Langs dealer geweest.

Gestart door The Driver, 23-04-2006 20:37:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Driver

Pech komt nooit alleen.

Eerst een mogelijk lekke kachelradiator en een koelwaterslang die lekt. Nu ook een bak die moeilijk doet.


Toen ik vanavond over duitsland naar enschede reed kreeg ik in enschede problemen.

Ik wilde gemiddeld acceleren en de bak schakelde terug , meteen gevolgd door nog een schakeling terug en een redelijk bruuske tik. Vergolgens pakte de bak heel langzaam en begon het oranje pijltje te knipperen. Het boekje vermeld de bak in zijn L te zetten. Dus nu rijd ik in zijn 1 rond.

Is dit ersntig? Of gewoon een noodloop?

Ik moet er bijzeggen dat ik in duitsland snoeihard heb gereden. Maar dit kwam wel vaker voor en nog nooit problemen gehad.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Driver

Vanmiddag naar de dealer geweest. Zij hebben de foutcodes uitgelezen. Helaas sloeg de bak 5 minuten na vertrek weer in noodloop  :'( .

Volgens de codes is er een fout van 3 naar 4. 

Voor de rest was de olie niet verbrand.

Dealer weet ook niet precies wat het kan zijn. Allereerst laat ik de bak maar flushen aankomende woensdag.


Heeft iemand anders nog ideen, tips,  noem maar op? Ik kan ze hard gebruiken. Ook financieel technisch.

HanH

Heb dit ook ooit gehad, de beste oplossing is de complete bak vervangen, anders blijf je er mee doorsukkelen

mehn

Citaat van: The V70R Driver op 24-04-2006 14:11:59
Heeft iemand anders nog ideen, tips, noem maar op? Ik kan ze hard gebruiken. Ook financieel technisch.

Wat waren de foutcodes, weet je die misschien?
Zat 3-2-2 erbij? Dan ligt het aan de schakelstandensensor.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Driver

CiteerHeb dit ook ooit gehad, de beste oplossing is de complete bak vervangen, anders blijf je er mee doorsukkelen

Maak me nu niet bang. Maar hoeveel kost zo'n geintje?


Iemand anders nog ideen?

@®-

Citaat van: The V70R Driver op 24-04-2006 16:55:31
CiteerHeb dit ook ooit gehad, de beste oplossing is de complete bak vervangen, anders blijf je er mee doorsukkelen

Maak me nu niet bang. Maar hoeveel kost zo'n geintje?


Iemand anders nog ideen?
Nieuwe auto kopen ;D Het lijkt mij gewoon eerst even de futcode bkijken en dan pas conclusies trekken. Er is al veel geschreven over de PNP schakelaar die dan weer in verhouding weinig kost, zoals mehn al aan gaf.

JCviggen

Denk niet dat het die schakelaar is...ik heb die kapot gehad bij m'n 960 en dan weet ie gewoon niet goed of ie nu in P of D staat bv. Dat had geen invloed op hoe ie schakelde in D.

Ruilbak of revisie, afhankelijk van bedrijf en/of dealer 2 à 3000 euro meende ik. Misshien dat je ergens op de sloop eentje kan vinden voor de helft maar of dat een goed idee is weet ik ook niet..

àls ie echt kapot is natuurlijk ;)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

@®-

Als de olie goed is lijkt het me dat er niet met de trappen aan de hand is. En ik dacht dat wanneer de bak in noodloop staat alleen de 2e en 3e trap gebruikte?

The Driver

ja, dat zou de bak ook moeten doen. In zijn 2 en 3 houden.

maar dat doet dat stomme ding ook niet.

:'( verdammt verdammt verdammt.


Nog meer speculaties?

JCviggen

Je moet'm wel niet in L zetten want dan kom je niet meer uit de 1  :P
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

The Driver


Stond anders wel in de manual.


Maar nog meer ideeen?


Want 2000 euri heb ik niet voor een nieuwe bak.

JCviggen

Als ie kapot is dan gaat niks helpen denk ik buiten'm reviseren. Das gewoon zo...

in de L zetten is een noodoplossing inderdaad, maar dan kom je niet meer uit de 1 (zou ie ook doen als er niks mis was en in de L stand)
Laat'm gewoon in de D en rij er rustig mee. Manuals gaan altijd uit van het ergste mankement ;)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Jeroentjuh

Welke foutcode's zaten er in dan???

The Driver

Geen flauw idee wat de codes waren. Maar de monteur zei dat de fout zit  bij het schakelen van 3 naar 4.