Zagend geluid handbak V702.520v

Gestart door Raoul, 23-04-2006 22:16:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raoul

Wat mij opvalt aan mn V70 uit 97 is als de bak goed warm is de aandrijfgeluiden met gasgeven enigzins hoorbaar zijn.Vooral in 1,2,3,en4.In 5 niet meer.Ook in de file hoor je de bak zagen.Is dit normaal met 163.000km of moet ik terug vanwege de garantie die ik nog even heb?Een leek hoort dit niet,maar helaas,ik hoor alles.Met gas los hoor je niets,het is puur met belasting.

thuur

Kan een bijgeluid van het druklager zijn. Laat een expert horen en maak het iig binnen de garantietermijn duidelijk aan de garagehouder.


Gr 8)

Raoul

Nee,helaas is het niet het druklager.Dit is onlangs vervangen samen met de koppeling en keerring bij aankoop van de auto.
Het is m.i.het differentieel of de bak die de aandrijfgeluiden veroorzaakt.De doorvoertule van de stuuras zit inmiddels goed,maar toch blijft dit geluid met warme bak hoorbaar.Ook in de file hoor je m licht.Komt dit meer voor?

Raoul

Gisteren even naar de garage geweest met de klacht dat ik de bak hoor,en nog garantie heb. De reactie viel me mee,hij beaamde dat dit niet hoorde en dacht aan het differentieel.Hij stelt voor een andere bak,of als ik wil een ruilbak,maar dan zal ik wel moeten bijbetalen.Ik heb gezegd,als een andere bak stil is en goed schakelt vind ik dat prima.
Nou afwachten tot hij een bak heeft gevonden.Ik heb nog tot 18 juni garantie(18 dec. gekocht).Jullie horen t wel.

thuur

Mocht de garantietermijn langzaamaan verstrijken, zorg dan dat je de klacht schriftelijk bij de garagehouder hebt neergelegd. Dat praat wat 'makkelijker' na 18 juni ;)


Gr 8)

Freulig

Ik ken eigenlijk geen enkele 850/70 met handbak zonder zagende geluiden uit de bak bij lagere toeren....
"Works as designed.."

Raoul

Nou,er zit een andere bak onder.Weliswaar 2de hands,en de werkcilinder zit nu inwendig aan het druklager(zat eerst aan de buitenkant).Het schijnt een nieuwer type bak te zijn.
Ik de auto opgehaald,en op de terugweg weer tandwielgeluiden en een tokkend geluid!!!Balen.Bij thuiskomst ontdekte ik dat de t-rip om de stuuras(bij de pedalen)los lag,nieuwe erop,geen tandwielgeluiden meer.T-rip zeker losgeschoten bij demontage van het stuurhuis en subframe.
Nu het nieuwe geluid nog,eerst zelf ff gekeken op de brug.
Rechter motorrubber onder stuk,dat moest de oorzaak zijn!
Zal vast gekomen zijn door het loshalen van het subframe,en dit rechts half laten hangen o.i.d.Daar dacht ik het tokkend geluid door te hebben.Garage weer gebeld(pff),om dit te claimen,ik heb nog een paar weken garantie,en dit geluid zat er niet in!!Wat blijkt,in de tussentijd is zn werkplaats half afgebrand.(lassen).Zo lullig voor de beste man,temeer daar hij echt zn best doet de autos netjes af te leveren en klachten of garantie netjes verhelpt.(garage R.Bakker,Schagen).Tot over zn oren in de narigheid dus,of ik mn Volvo elders wilde laten maken,op zijn rekening!!Ik heb die motorsteun dus zelf maar gehaald,rek.R.Bakker en erop gezet.Oude steun was i.dd losgescheurd.En het geluidje?Niet weg!!Wat blijkt,bovenste motorsteun zat aan het schutbord half vast,2 slagen vaster en het geluid is weg.En het schokken met overschakelen is ook weg,dat zat m wel in de onderste motorsteun.Deze bak zaagt idd laag in toeren enigzins,maar veel minder dan de vorige.Die hoorde je echt te erg.Maar ook volgens Volvo Ter Aar(ff gebeld)hoor je de 850 bakken laag in toeren altijd wel iets.Was weer een fijn weekje,motorsteun rechts onder is een makkie om zelf te doen,4 boutjes.

thuur

Inderdaad zijn weinig 850's vrij van bijgeluiden uit de bak.

Gewoon een karaktertrek 8)


Gr ;)