koude start

Gestart door )()()sT, 24-04-2006 08:47:47

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Goedemorgen roffelaars,

Ik heb niet echt een wezenlijk probleem, maar ik wil het toch even aankaarten:

Als ik de 850 bv. 's morgens start slaat hij direct aan, maar ik heb het gevoel alsof ie een halve seconde ff hapert. Hierna loopt ie gewoon voor de 100%. Zou ik dan bijvoorbeeld heel even rijden, de auto afzetten en erna weer starten, dan is het perfect (net als starten van de warmere motor).

Het lijkt echt alsof ie zich heel eventjes verslikt, om vervolgens direcht (normaal) naar 1200-1500 toeren te schieten en perfect te lopen.

Zou ik het dan puur in de ontsteking moeten zoeken (bougies etc.) of iets van een koude-start instelling o.i.d.?

Tipjes zijn welkom!

Voor de Limburgers onder ons: ik wil het graag eens laten horen, maar dan moet de auto echt een langere tijd stilgestaan hebben ;)

Thanx...

J.

)()()sT

thuur

Je wilt komen stappen en logeren in Maastricht ???

Kan idd de ontsteking zijn. Hoe is het met de rotor/verdeelkap/bougiekabels/bougies gesteld? Recent vervangen? Beschadigingen zichtbaar?

Maar dat zou je vooral moeten merken met vochtig weer. Doet ie het ook als het kurkdroog is dan heb je wellicht een nadruppelende injector. Gooi er eens een flesje injectorreiniger in en ga een flink stuk karren waarbij je (eenmaal op temperathuur) de motor niet ontziet. Daarna is het wachten op de volgende koude start.

Gr ;)

Roger B.

Euhhh thuur.... Diech es mestreechteneer.... (in NL: jij als maastrichtenaar)

In het linker kolommetje van J()()st staat een link... www.entredeux..nl Ik denk dat vrijwel elke maastrichtenaar weet dat de entredeux een winkelcentrum in hartje maastricht is, tegenover Chez math naast de dominicaner kerk tussen de markt en het vrijthof...

Lijkt me dat je J()()ST niet op iets aparts trakteerd met een avondje stappen en logeren in maastricht... toch?

edit: zie dat Joost uit Heerlen komt........... kan dus toch niet alledaags zijn voor hem....

)()()sT

Hihihi  8)

Entre Deux... zucht... morgen weer een vergadering om half 8 op de bouw ;)

Nunki

Ik had / heb hetzelfde en heb onlangs injectorreiniger in de tank gegooid en daarna ritje Berlijn heen en weer. Het is nu een flink stuk minder, maar nog niet helemaal verdwenen. Het is idd wanneer je hem een paar dagen niet gebruikt hebt. Bij een warme motor start hij normaal zoals het zou moeten.
Rotor/verdeelkap/bougiekabels/bougies zijn bij mij overigens vorige maand vernieuwd.
Maar ja 305.000, van mij mag er dan wat aan schelen...

thuur

Citaat van: Roger B. op 24-04-2006 20:11:01
Euhhh thuur.... Diech es mestreechteneer.... (in NL: jij als maastrichtenaar)

In het linker kolommetje van J()()st staat een link... www.entredeux..nl Ik denk dat vrijwel elke maastrichtenaar weet dat de entredeux een winkelcentrum in hartje maastricht is, tegenover Chez math naast de dominicaner kerk tussen de markt en het vrijthof...

Lijkt me dat je J()()ST niet op iets aparts trakteerd met een avondje stappen en logeren in maastricht... toch?

edit: zie dat Joost uit Heerlen komt........... kan dus toch niet alledaags zijn voor hem....

Zek Rogeeeeeeeer (ben geen Mestreechteneer, maar ik ken t wel :P),

De Entre-Deux ligt helemaal plat hoor, eindelijk, weg met dat lelijk gebouw 8)

Gr ;D

Roger B.

Ik kom nog wel af en toe in maastricht (familie en vrienden bezoekjes) maar woon er al bijna 6 jaar niet meer (woon nu 20km ten oosten van Arnhem)

Ik weet dat alles rond de markt drastisch herbouwd wordt, dat de EntreDeux ook platgegaan was wist ik niet, wel op de site (link van )()()sT ) gezien dat er iets van verbouwing bezig is, maar omdat ik op de beginpagina al zag dat het inderdaad om DIE entredeux ging heb ik neit verder gekeken, wist dus niet HOE drastisch deze v(h)erbouwing was.

thuur

Citaat van: Roger B. op 24-04-2006 22:16:06
Ik kom nog wel af en toe in maastricht (familie en vrienden bezoekjes) maar woon er al bijna 6 jaar niet meer (woon nu 20km ten oosten van Arnhem)

Ik weet dat alles rond de markt drastisch herbouwd wordt, dat de EntreDeux ook platgegaan was wist ik niet, wel op de site (link van )()()sT ) gezien dat er iets van verbouwing bezig is, maar omdat ik op de beginpagina al zag dat het inderdaad om DIE entredeux ging heb ik neit verder gekeken, wist dus niet HOE drastisch deze v(h)erbouwing was.
Citaat van: Roger B. op 24-04-2006 22:16:06

Volgende keer ff stoppen, doen we een bakkie 8)

Ja ze hebben flink wat plannen met de markt :P Maar ik ben echt blij dat dat enorme vierkante betonnen geval weg is. Het vorige gebouw was ook al geen succes, ik hoop dat het deze keer goed komt.

Maar dat zal toch wel al Joost meedoet? 8)

Nog wat gemerkt trouwens Joost?

Gr ;)

)()()sT

Citaat van: thuur op 24-04-2006 22:21:53

Maar dat zal toch wel al Joost meedoet? 8)

Nog wat gemerkt trouwens Joost?

Gr ;)

Hierbij even snel een paar sfeerbeeldjes ter info:

Niet geheel mijn stijl, maar het wordt wel wat  8)

En nu weer on-topic: ;)

Thuur: hij start gewoon goed, alleen die halve seconde heb ik het gevoel dat ie ff zich verslikt. Bougies, rotor, vedeler heb ik gehaald, kabels zijn van 2003.

Ik zal ook inderdaad wel eens een flesje reiniger kopen..

Eugene

Maar ik ben echt blij dat dat enorme vierkante betonnen geval weg is.

Wat heb jij tegen groot en vierkant? :P

If it's not blown, it sucks...

thuur

Zodan :o Dat ziet er goed uit 8)

Brand dat flesje dan maar op en keep us posted ;)

Citaat van: eugene op 25-04-2006 11:13:03
Maar ik ben echt blij dat dat enorme vierkante betonnen geval weg is.

Wat heb jij tegen groot en vierkant? :P

Zolang het geen vrouw betreft en/of niet van beton is: niets :P

Gr ;D