Klikjes vanuit het dashboard, bij uitgeschakeld contact

Gestart door Pjot, 24-04-2006 11:13:42

Vorige topic - Volgende topic

Pjot

Kent iemand deze:

Klikjes ergens links uit het dashboard, alsof een relaitje geheel willekeurig aanslaat. Er is geen ritme in terug te vinden.
Alles staat uit (sleutel zelfs uit het contact!)

Ben benieuwd......wat is dit, of zou dit kunnen zijn?

thuur

Haal je paneel boven de pedalen eens weg, daar zie je een stel relais' zitten. Als je je vingers op een relais legt kun je ze voelen schakelen.

Alleen de 2 grote relais' wat daar zitten zijn voorzien van spanning als de sleutel uit het contact is. Dat zijn 210-211 (alarm) en 205-206 (cv). Wellicht dat ergens een deurslot hapert?

Gr 8)

Pjot

Wow thuur, er bestaat geen enkel topic waar jij geen kennis van hebt. Heel goed! Bedankt voor je meerdere malen hulp tot dusver! :)

Zoals jij dit omschrijft denk ik dat we in ieder geval de locatie gevonden hebben.
Valt er iets tegen zo een relais te doen? Kan het kwaad? Feitelijk maakt natuurlijk niets uit, zovaak bivakeer je niet in de auto als het contact niet is ingeschakeld.

thuur

Citaat van: Pjot op 24-04-2006 13:03:35
Wow thuur, er bestaat geen enkel topic waar jij geen kennis van hebt. Heel goed! Bedankt voor je meerdere malen hulp tot dusver! :)

Zoals jij dit omschrijft denk ik dat we in ieder geval de locatie gevonden hebben.
Valt er iets tegen zo een relais te doen? Kan het kwaad? Feitelijk maakt natuurlijk niets uit, zovaak bivakeer je niet in de auto als het contact niet is ingeschakeld.

Ik zou er zeker even naar kijken. Dadelijk staat er iets te schakelen en stroom verbruiken als de auto uit staat.... Voor je het weet sta je met lege accu :-X

Je zult eerst moeten achterhalen welk relais schakelt. Dan moet je nog achterhalen wanneer het schakelt. Deur net gesloten? Als jij in de auto zit? Als je de kofferbak gister gebruikt hebt? ......

O, en ik heb geen verstand van LPG 8)

Gr ;D

Pjot

Mijn gevoel zegt dat het te doen heeft met de ultrasoon sensoren van het alarm systeem.....echter een patroon kan ik niet terugvinden?
Onder garantie, klinkt dit als een klusje voor de garage???
Ze zullen me wel geruststellen dat het niets uitvreet, ben ik zomaar bang voor....Ik zal vanavond eens even kijken welke het is!

@®-

Als je in de auto blijft zitten en je beweegt maar iets hoor je inderdaad het relais van de sensoren klikken, volgens mij is dat normaal.

oldostofjas

There is no place like 127.0.0.1