Drempels....hoe vaak wordt je er op ingehaald?

Gestart door Enno, 24-04-2006 18:15:06

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Reitse op 26-04-2006 11:02:15
Citaat van: Joris_Scholte op 26-04-2006 10:01:52
Auto = Emotie
kan je hele lange, filosofische, discussie over opzetten ;)

Denk dat het er op neerkomt dat we andere percepties van de emotionele verwerking hebben :)

Allemaal gelul.  Vroeger maakte ze de zandpadden steeds breder en vlakker, daarna gingen ze bestraten. En nu?  Nu gaan ze er rotondes en drempels inleggen  ???  Terug naar af dus....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Enno

Vandaag net een brief weggestuurd naar gemeente deelraad & Gemeente bestuur. Ondertussen kwam ik op Internet onderstaand stukje tegen.

http://www.maxhermans.nl/c_news.asp?nummer=36

Daarin wordt ondermeer gesteld dat door drempels er tot 75% meer uitstoot & fijnstof ontstaat.

Kijkend naar de boord computer staat deze bij mij normaal op 25 lt / 100 km als ik hier door het walhalla aan drempels rijd. Rij ik rustig op de cruiscontrol dan staat hij op 6 lt / 100 km.

Er blijken ook veel effectievere methoden te zijn die minder schadelijk zijn voor mens en milieu, alleen worden die nog niet veel toegepast. Vlak bij amsterdam is er een weg met "ribbels" in de weg. Rij je te hard, dan stuiter je uit de auto. Rij je de juiste snelheid, kun je gewoon rustig doorrijden.

oldostofjas

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 24-04-2006 23:52:06
Citaat van: Derks op 24-04-2006 22:12:29
ho, ho, dat is niet mijn punt, over die drempels zul je mij niet horen. Het ging mij erom dat er wel begrip moet zijn voor onnodig extreem langzaam over een drempel rijden, maar dat een wederzijds begrip er niet is als diegene zelf wordt tegengehouden op de snelweg.
gr derks

Voor mensen die onnodig op baan 2 of 3 rondkachelen heb ik geen begrip hoor. Dit kun je echt niet vergelijken.

...waarmee Derks gelijk krijgt...
There is no place like 127.0.0.1

Miranda

Citaat van: V70Enno op 24-04-2006 18:15:06
Sinds ik met "sportonderstel" door de wereld rij, ga ik regelmatig stapvoets over die drempels. Ik ga er dan van uit dat je weinig schade kunt oplopen.

Alleen, ik merk steeds meer dat er blijkbaar automobilisten zijn die harder rijden over een drempel dan dat ik dat doe. Dus wordt ik in toenemende mate ingehaald op drempels (ongeveer totaal 15 stuks) totaan mijn huis.

Zodra ik uit de drempelzone ben, ben je meestal sneller met je volvo dan de andere auto's zijn, ook al rij je niet eens snel. Maar ik stoor me mateloos aan die "leasebakken" die met een rotsnelheid over torenhoge drempels racen.

Ben ik de enige "roffelaar" die dit zo ervaart?

We hebben hier geen drempels!

Miranda

M a r c

Citaat van: V70Enno op 26-04-2006 13:45:19
Rij je te hard, dan stuiter je uit de auto. Rij je de juiste snelheid, kun je gewoon rustig doorrijden.

Geldt dat dan ook voor auto's met een KW-setje  :-\  We betalen toch dik wegenbelasting, dus mag je toch wel verwachten dat wegen voorzien zijn van mooi glad asfalt  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rudi

Auto = Emotie

Denk dat het er op neerkomt dat we andere percepties van de emotionele verwerking hebben :)

Dat zou je als psycholoog/filosoof-student moeten weten Reitse,wat voor de 1 emotie is is voor de ander een gebruiksartikel.

Dat je altijd de auto als mikpunt zoekt klopt niet.Waar de 1 zijn trots/hobby[en maybe compensatie]zoekt in auto's,doet de ander dat in de vorm van een zeiljacht---relatie---vakanties---schilderijenverzameling en vul maar aan.En met bovenstaande is niks mis want dat hebben wij mensen nodig en daarom doen we het ook allemaal ;)

Oh sorry off topic,ja ik ga echt langzaam over drempels want ik hou de boel graag heel ;D
Dr.Go-Fast...

The Saint

Citaat van: Miranda op 26-04-2006 19:05:28
Citaat van: V70Enno op 24-04-2006 18:15:06
Sinds ik met "sportonderstel" door de wereld rij, ga ik regelmatig stapvoets over die drempels. Ik ga er dan van uit dat je weinig schade kunt oplopen.

Alleen, ik merk steeds meer dat er blijkbaar automobilisten zijn die harder rijden over een drempel dan dat ik dat doe. Dus wordt ik in toenemende mate ingehaald op drempels (ongeveer totaal 15 stuks) totaan mijn huis.

Zodra ik uit de drempelzone ben, ben je meestal sneller met je volvo dan de andere auto's zijn, ook al rij je niet eens snel. Maar ik stoor me mateloos aan die "leasebakken" die met een rotsnelheid over torenhoge drempels racen.

Ben ik de enige "roffelaar" die dit zo ervaart?

Miranda

;D

Misschien wel Miranda, w8 maar tot alle sneeuw verdwenen is  ;D  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Reitse

Citaat van: Rudi op 26-04-2006 19:58:04
Auto = Emotie

Dat zou je als psycholoog/filosoof-student moeten weten Reitse,wat voor de 1 emotie is is voor de ander een gebruiksartikel.

Dat je altijd de auto als mikpunt zoekt klopt niet.Waar de 1 zijn trots/hobby[en maybe compensatie]zoekt in auto's,doet de ander dat in de vorm van een zeiljacht---relatie---vakanties---schilderijenverzameling en vul maar aan.En met bovenstaande is niks mis want dat hebben wij mensen nodig en daarom doen we het ook allemaal ;)

Oh sorry off topic,ja ik ga echt langzaam over drempels want ik hou de boel graag heel ;D
Ghi, gaan we toch nog ;)

Ik heb auto's nog nooit als mikpunt gehad, wat ik wel als mikpunt heb is mensen die mekkeren over bekeuringen. Te hard rijden doe je zelf, klaag dan niet als het geld kost.

Ís een hobby compensatie... Je kan een hobby zien als compensatie voor de dagelijkse verplichtingen, noem het tegenwicht; je doet iets wat je erg leuk vind. Wat je leuk vind is dan weer persoonsafhankelijk.
De reden dat je het doet is op zich, fysiologisch, vrij simpel. Als je iets doet wat je leuk vind wordt er een gebiedje in de hersenen gestimuleerd dat simpel gezegd je pleziercentrum is. Als dat centrum actief wordt krijg je een prettig, gelukzalig gevoel.
Als je echt sport en dat ook nog leuk vind, verdubbel je dat effect, buiten de activatie van dat centrum komen er ook nog een lading endorfinen vrij (lichaamseigen morfine) waardoor je ook nog beetje legaal high wordt :) Sport is dus letterlijk verslavend.
Iedereen heeft het inderdaad nodig, verslaving niet maar stimulering van dat pretcentrum wel. Hoe die stimulering plaatsvind is verder niet heel erg interessant, of het nou komt door de mooie vormen van een vrouw, een auto, een schilderij, een motor of een laptop.

Rudy-M

Citaat van: Miranda op 26-04-2006 19:05:28

Miranda

Waar woon je dan? Is er nog plek? ;D

Ik neem de meeste drempels ook stapvoets. Die op sommige 60 wegen kun je gelukkig ook nemen met 60. Alsof je op zee bent: op en neer haha.

Dat mensen me inhalen moeten ze zelf weten: het is hun onderstel. Bij scholen, oversteekplaatsen of waar toch kinderen langs de straat spelen, pak ik de drempel meestal in het midden, als er geen tegenliggers zijn. Zo'n eikel zou maar iemand voor je ogen doodrijden, omdat ie het geduld niet kan opbrengen voor iemand die zuinig is op zijn auto.

fbm

werd laatst ook ingehaald door een SAAB over een rubbere drempel ,hij gaf flink gas (het was donker) niet (waarscheinlijk)wetende dat er nog een grote DREMPEL aan kwam, waardoor hij los  :o :o :o van de grond kwam en zijn neus in de grond boorde oooooh wat moest ik hard lachen ;D ;D ;D ;D ;D

Turbobiker

Aso's die Saab-rijders... ;D

Maar ik kan nog steeds harder dan gemiddeld over drempels zonder dat ik het idee heb de auto echt te belasten ??? Het is een Volvo hoor!
De Tussenpaus

Rudi

@Reitse,dan zijn we het eens ;D

@Turbobiker,kan wel een volvo zijn,maar in mijn geval ga ik stapvoets over de drempel,het kan niet goed voor de auto zijn en ten 2e heb ik nog de pech dat ik doordeweek in de vrachtauto dagelijks al een gehobbel ala Paris-Dakar voor de kiezen krijg,dus dat wil ik prive niet nog een keer ;D ;)
Dr.Go-Fast...

Philip850

Als iedereen nou een 2cv (a.k.a. lelijke eend) koopt en die aan het begin van elke willekeurige woonwijk met drempelgevaar parkeert is er niks aan de hand  ;D
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

nico1

ik heb nu een nieuwe front lip ondere mijn auto, maar heb nu zelfs al problemen ,wil nog wel een kw setje maar dan komt mijn auto niet meer de straat uit denk ik
dus voortaan maar de meetings bij mij in de straat houden denk ik
;)
carbon blauw das mijn volvo nou