Uitleg gevraagd over banden en velgen

Gestart door Patrick_24, 24-04-2006 19:16:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick_24

Beste 850-ers,
Sinds vandaag ben ik eigenaar van een Volvo 850 2.5i 20v Lux uit 1995. De auto bevalt allerzins, op 1 ding na. Of eigenlijk 4. De velgen. Er zitten standaard stalen velgen onder met van die prachtige plastic siervelgen erop.

Wat betreft banden en velgen ben ik een leek. Ik wil graag een zo groot mogelijke diameter velg en een zo breed mogelijke band, maar nu heb ik geen flauw idee wat de maxima zijn. Is dat 17inch of 19....is dat 235/65 ofzo...ik heb geen enkel idee. Kan iemand mij aub adviseren. Ook het verschil in kosten vind ik belangrijk en rijcomfort. Daarnaast zou ik het geweldig vinden om de porsche-lookalike velgen onder de 850 te monteren. Weet iemand wat de beste velgensites zijn om te bestellen, waar de koopjes te halen zijn, etc.

Alvast bedankt voor de moeite om al deze vragen door te nemen.
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

Jeroentjuh

#1
Grootste wat er zonder problemen onder kan is 18inch met juiste ET-waarde (8J en ET 43) en een 225/35ZR18 band erop.
Das een vrij platte band duz minder comfort, ook zijn de banden in de deze maat duurder dan de banden die nu op je auto liggen.

Ik weet niet of er Porsche lookalike velgen zijn met steek 5x108 en ET43. Anders moet je echte Porsche velgen zoeken, deze hebben wel een andere steek maar meestal een vrij hoge ET-waarde waardoor je wel gebruik kan maken van adapters....

Maar grote velgen voor een lage prijs met veel comfort heb je duz niet......

Stel je anders ook nog ff voor ;) en foto's van de 850 zijn we hier ook dol op  ;D

Patrick_24

Jeroen,
Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn naam is Patrick Ouwerkerk, woon in Lelystad en werk in Nunspeet. Ik heb reed dagelijks in een Opel Tigra of Kawasaki ZZR-600 van en naar m'n werk, en op dat stuk moet ik zo vaak schakelen dat mijn frustraties ertoe hebben geleid een dikke automaat aan te schaffen.

Ik begrijp dus dat het comfort bij 18inch niet echt super is. En wat is de beste maat dan bij 17 inch? Want ik neem aan dat die diameter al wel comfortabel en goedkoper is.
Wat betreft velgen, ik zoek naar ongeveer zoiets:
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

mehn

Dit is een 16" velg. Volvo noemt 'm Perfo  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

#4

Patrick_24

uhm:
"    Helaas. Deze advertentie bestaat niet."
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

thuur


Patrick_24

€1.475,- !!!!!!!.............."auw"
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

Turbobiker

19" past ook, kijk maar eens bij 'Leuke foto's van Volvo's'. Comfort verschil tussen 17" en 18" valt wel mee, belangrijk is dat je je wagen niet maximaal verlaagt, maar gewoon een cm of 4. Voordeel van 17" is dat er dan ook veel juist minder sportieve banden geleverd worden, die een soepelere wang hebben en echt comfortabeler zijn dan sportieve 17" en 18" banden. (bij 18" is de wang al laag en die vind je niet zo snel meer terug in een comfort versie)
De Tussenpaus

ovipetje

De perfo is een hele mooi velg.... ik heb ze er ook onder in 16" en na 258000 zien ze er nog uit als nieuw... ;D

RRRRR_Ramon

Klik HIER voor een overzicht van de originele Volvo velgen. Je kunt dan ook nog aangeven welk type en kleur auto je hebt en je kunt de wagenhoogte aanpassen om zo te kijken of verlagen een optie is.

Je weet dan ook meteen de namen van de velgen.

Veel plezier ermee!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Patrick_24

850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

20kleppertje

voor 19 inch onder een 850 heb je 215/35-19 nodig ... ff ter info :P