K&N inleg of 57i kit

Gestart door DerWeis, 24-04-2006 21:37:18

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: animalT5R op 25-04-2006 12:29:01
citaat turbobiker: Zit voor een standaardmotor (met eventueel alleen een chip) niet echt verschil tussen, alleen kan een consche filter meer lucht doorlaten uiteindelijk, dus als je echt gaat tunen is dat wel een aanrader.

Even kort gezegd,meer lucht(zuurstof) is toch meer ruimte om de verbrandingskamer te vullen?
Meer zuurstof is meer benzine,is meer vermogen.
Meer zuurstof is meer benzine,is meer verbruik ;D

@Zippo:
Afblaasgeluid valt toch wel mee met en automaat,die rijden over het algemeen toch minder toeren?

Waarom citeren jullie plotseling allemaal niet meer op de normale manier?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Citeer

Wat nou allemaal? Niet alle turborijders over 1 kam gaan scheren zoals HanH doet he :-X

;D

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: eugene op 25-04-2006 12:51:13
Citeer
Wat nou allemaal? Niet alle turborijders over 1 kam gaan scheren zoals HanH doet he :-X
;D

Johan was toevallig al de 3e die ik dat vandaag zie doen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 24-04-2006 23:47:27
Sorry dat ik ff inhaak, welk filter zou dan beter zijn? Ik heb ooit een test gelezen waarin de K&N als 2e eindigde, en de APEXi als 1e.

Ik heb het niet over het merk. Maar over de 57i kit.  Dat is wel zo'n pietluttig klein filtertje. Wij gebruiken altijd K&N.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: eugene op Vandaag om 12:51:13
Citaat

Wat nou allemaal? Niet alle turborijders over 1 kam gaan scheren zoals HanH doet he

Johan was toevallig al de 3e die ik dat vandaag zie doen 

@ Mehn:  wat bedoel je dan?

;D  ;D ;D ;D ;D

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: Zippo op 25-04-2006 12:22:03
Ik zou er een inleg(kruisje)filter inhangen!
Zo'n open luchtfilter maakt zo'n hoop lawaai.
Hiermee bedoel ik het afblaasgeluid als je het gas loslaat.

Zippo

Ik zal maar ff juist citeren  ;D

Duz met een open luchtfilter heb ik meer afblaasgeluid dan met een K&N inlegfilter?

M a r c

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 25-04-2006 20:27:15
ja

Dan moet ik me maar ff zo'n setje aanschaffen, ff bij ET op de site kijken  :P ;D

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: M a r c op 25-04-2006 20:09:29
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 24-04-2006 23:47:27
Sorry dat ik ff inhaak, welk filter zou dan beter zijn? Ik heb ooit een test gelezen waarin de K&N als 2e eindigde, en de APEXi als 1e.

Ik heb het niet over het merk. Maar over de 57i kit.  Dat is wel zo'n pietluttig klein filtertje. Wij gebruiken altijd K&N.

Ik begrijp het  :)

DD

ikzelf prefereer een inleg filter boven een open. dit omdat het inleg filter (mits er een goede luchttoevoer zit) meer "koele" lucht aanzuigt dan een open lucht filter. Of je moet het open luchtfilter goed af kunnen schermen van de verwarmde motorlucht maar dan heb je al een half gesloten luchtfilterbox.

Eugene

Citaat van: DD op 26-04-2006 10:49:02
ikzelf prefereer een inleg filter boven een open. dit omdat het inleg filter (mits er een goede luchttoevoer zit) meer "koele" lucht aanzuigt dan een open lucht filter. Of je moet het open luchtfilter goed af kunnen schermen van de verwarmde motorlucht maar dan heb je al een half gesloten luchtfilterbox.

Jup, maar die filters van ET hebben een hitteschild ;)

Ik ben nu wat meer plaats aan het creeeren onder de kap. Kleinere accu en een kwart slag gedraaid. Nu nog een mooie aanvoer en die klote ribbelslang vervangen door iets minder ristrictiefs :P

If it's not blown, it sucks...

M a r c

als je eenmaal rijdt heb je genoeg koele lucht onder de kap

info@europeantuning.nl

The Driver

Inderdaad. Koude lucht zat.

Ik heb mijn conische filter hangen waar normaal die luchtaanvoerbuis ligt. Als je dan bukt voor de auto zie je dat daar nog een plaatje voor geschroeft zit. Deze kan je ook nog weghalen. Dan heb je zeker weten genoeg lucht.

Frans Harkema

Citaat van: The V70R Driver op 26-04-2006 12:37:00
Als je dan bukt voor de auto zie je dat daar nog een plaatje voor geschroeft zit. Deze kan je ook nog weghalen. Dan heb je zeker weten genoeg lucht.

Zo iets dus. Naderhand heb ik een nettere afwerking van het geheel gemaakt.  ;)

M a r c

Jezus Frans, dat had wel netter gemogen...  Waarom heb je er nu die hele hap uitgehaald? Met de klep dicht zit daar de motorkap. Alleen die onderste 'lap' weghalen is voldoende. Had ik dat al niet netjes gedaan met een Dremel bij jouw wagen?

info@europeantuning.nl