al eens iemand titankleur op perfo/columba geprobeerd ?

Gestart door pwassink, 24-04-2006 21:46:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pwassink

forummers,

ik heb ondertussen mijn columba's wat bijgewerkt for the time beeing voldoende en ga ze komende winter maar eens laten parelen en lakken zoals het er nu uitziet. alleen zat ik te twijfelen over de kleur zoals wel
vaker gebeurt geloof ik ..

Is er al eens iemand geweest die t aangedurft heeft om titan kleur op een columba te spuiten ?

ik heb het gevoel dat dat op een olive green best mooi zou kunnen staan eigenlijk.

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Gmid

Onder mijn olive green zaten eerst donker gespoten columba's. Niet de kleur van titans, omdat columba's horen te glanzen, en titans mat zijn. Het was een glanzende brons achtige donkergrijze kleur.. Ik zal even zoeken naar foto's.

Bij aflevering van de auto heb ik toch verzocht om ze in de lichte kleur te laten spuiten. Dit oogt veel frisser en vlotter.

Volvo C30 '12

mehn

Dus je hebt de zeldzame Columba Grafiet laten overspuiten in een lichte kleur? :-[

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Gmid

Citaat van: mehn op 24-04-2006 22:51:01
Dus je hebt de zeldzame Columba Grafiet laten overspuiten in een lichte kleur? :-[

Nee nee.. het was al een overgespoten columba.. hij was origineel gewoon licht... als 'tie grafiet was had ik m echt wel zo gehouden. of te koop gezet of zo.

Volvo C30 '12

mehn

Citaat van: M a r c op 24-04-2006 22:54:18
Zeldzaam? Hoeveel wil je er hebben ;D ;)

Volgens mij moet ik even langskomen met een kleurstaal ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

ik ben nog steeds ERG benieuwd naar de plaatjes, als er zoveel van zijn ??

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Citaat van: pwassink (Peter) op 26-04-2006 15:08:05
ik ben nog steeds ERG benieuwd naar de plaatjes

Plaatjes van die Grafiet Columba's staan hier op het forum ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

yep gevonden..

ga er eens over nadenken, is dat dus de ral9006 of is dat juist de lichte kleur ?

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

IRH

Citaat van: pwassink (Peter) op 26-04-2006 22:09:27
yep gevonden..

ga er eens over nadenken, is dat dus de ral9006 of is dat juist de lichte kleur ?

pwassink
Das idd de lichte, ral9007 is de donkere...

pwassink

thanks!

dus RAL 9006 = lichtgrijs alu-achtig
en  RAL 9007  = de graphite kleur

gaan we naar kijken

peter
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Gmid

Je kunt er naar gaan kijken, maar naar horen zeggen is de RAL 9007 vrijwel onmogelijk te krijgen. Dat is tenminste wat ik uit de eerste reactie van mehn op kon maken.

Volvo C30 '12

elianmars

Citaat van: pwassink (Peter) op 26-04-2006 22:09:27
yep gevonden..

ga er eens over nadenken, is dat dus de ral9006 of is dat juist de lichte kleur ?

pwassink

Waar dan? Ik heb ook gezocht, maar niet gevonden..... :-\

pwassink

Sikkens, in Wapenveld zitten die tegenwoordig.

Die leveren de Autocryl-lv serie serie autolakken en in elk geval wel 9006 in het programma. 
T is wel een rotkleur overigens, vraag van 5 spuiters een monster spuitwerk in RAL9006 en je hebt zelden exact t zelfde eindresultaat helaas ..

ik heb er wel ergens productinfo van, moet ik even opzoeken of even bij akzo-nobel / sikkens verven op inet kijken .. 

peter

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Wacht ff, geen dingen door elkaar gooien...

Er bestaan 2 kleuren Columba's; zilver en grafiet. Grafiet is vrij zeldzaam. 99% is zilver.

Dan zijn er 2 RAL kleuren: RAL9006 en RAL9007. RAL9006 is "Wit Aluminium" en RAL9007 is "Grijs Aluminium". En idd is RAL9006 lichter als RAL9007.
De term RAL impliceert dat dit een standaard kleur is die als hij de naam RALxxxx draagt altijd hetzelfde is.
Dit is echter bij RAL9006 en RAl9007 zeker niet het geval. Beide kleuren zijn in wel 20 tinten te krijgen.

Mijn Columba's zijn opgeknapt en gepoederd in RAL9006. Dit is niet exact de juiste kleur, maar die er het meest op lijkt.
Op welke RAL kleur de Columba Grafiet het meest lijkt weet ik niet, dat ga ik binnenkort proberen uit te vinden  ;)
Ik denk zelf aan een zwarte variant van RAL9007 of anders misschien RAL9023...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: