trillen met ingetrapte rem

Gestart door Edj, 24-04-2006 23:28:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoDeMio

Ik kwam dit nog tegen:

Citaat van: Enno op 30-10-2007 20:35:05
Citaat van: Misha op 28-10-2007 17:24:27
Overigens blijft het ding nu ook regelmatig op 1200 rpm hangen als ik stop... even gassen en het zakt weer: vermoed toch dat er iets in de vacuum-zut niet goed is...

Al eens langere tijd 200 + gereden? ga voor de lol eens de A3 richting Oberhausen nemen en op de terugweg als die domme Hollanders het afgeleerd hebben links te blijven rijden.....10-15 min achtereen de 200 vast proberen te houden.....als je dan nog normaal kunt remmen bij de Ned grens van 200  naar 100 zonder een steen onder je pedaal te hebben dan weet ik het ook niet....

Toen mijn eenweg terugslagklepje gaar was, had ik op dat punt altijd problemen..dat is 2-3 keer voor gekomen. Als ik dan bijna stil stond dan trilde mijn blok & liep te hoog stationair (1200 toeren). Het leek of alle motorsteunen gaar waren......Hetzelfde had ik ook bij een stoplicht na net tot 6000 RPM een stoplicht sprintje gedaan te hebben (sorry, stoplichtje racen is soms een methode om in fase te komen met de groene stroom op de hoge ring,  alleen gaat dat wel eens fout en moet je noodstop maken omdat het niet meer verantwoord is om door Oranje te rijden), de motor stond dan ook te trillen en liep stationair op 1200 RPM. Na rustig wat gas gegeven te hebben stabiliseert het toerental zich weer rond stationair.

Het klepje zelf kost iets van 35 EUR meen ik me te herinneren. Ik zou in ieder geval niet blij zijn met het probleem waar je meer rond rijdt op dit moment.




thuur

Citaat van: VolvoDeMio op 15-01-2009 13:39:18
Ik kwam dit nog tegen:

Citaat van: Enno op 30-10-2007 20:35:05
Citaat van: Misha op 28-10-2007 17:24:27
Overigens blijft het ding nu ook regelmatig op 1200 rpm hangen als ik stop... even gassen en het zakt weer: vermoed toch dat er iets in de vacuum-zut niet goed is...

Al eens langere tijd 200 + gereden? ga voor de lol eens de A3 richting Oberhausen nemen en op de terugweg als die domme Hollanders het afgeleerd hebben links te blijven rijden.....10-15 min achtereen de 200 vast proberen te houden.....als je dan nog normaal kunt remmen bij de Ned grens van 200  naar 100 zonder een steen onder je pedaal te hebben dan weet ik het ook niet....

Toen mijn eenweg terugslagklepje gaar was, had ik op dat punt altijd problemen..dat is 2-3 keer voor gekomen. Als ik dan bijna stil stond dan trilde mijn blok & liep te hoog stationair (1200 toeren). Het leek of alle motorsteunen gaar waren......Hetzelfde had ik ook bij een stoplicht na net tot 6000 RPM een stoplicht sprintje gedaan te hebben (sorry, stoplichtje racen is soms een methode om in fase te komen met de groene stroom op de hoge ring,  alleen gaat dat wel eens fout en moet je noodstop maken omdat het niet meer verantwoord is om door Oranje te rijden), de motor stond dan ook te trillen en liep stationair op 1200 RPM. Na rustig wat gas gegeven te hebben stabiliseert het toerental zich weer rond stationair.

Het klepje zelf kost iets van 35 EUR meen ik me te herinneren. Ik zou in ieder geval niet blij zijn met het probleem waar je meer rond rijdt op dit moment.





Hebben de diesels ook dat terugslagklepje?

De situatie is wel heel anders, na een tijd hoog in de toeren rijden een lage remdruk hebben t.o.v. bij stationair een trillende auto.


Gr :eusa_think:

VolvoDeMio

Ja, diesels hebben die terugslagklep ook (tenminste die van mij....).


Ik heb de quote geplaatst omdat het ook over trillen van motor icm. remmen gaat.

(van verhoogd stationair heeft een diesel echter niet zo snel last).


MoundMan

Waar zit dat klepje ergens? is dat die onder de accu? Daar zit z'on dikke splitsing met een klein klepje en twee dunne slangetjes.

gr,
MoundMan

thuur

Onder het remvloeistofreservoir zit een verdeelstuk met allemaal remleidingen. Dat verdeelstuk is geschroefd aan een grote ronde zwarte pot, die tegen je schutbord zit. In die pot steekt ook een dikke vacuumslang middels een wit L-stukje. Dat L-stukje is de klep.


Gr ;)

Pentaforce

Heeft er al iemand dat klepje vervangen bij een diesel en wat was het effekt?
Lost het het trillen op?
Ik zit namelijk ook nog steeds met trillen bij stationair, vooral in de file bij optrekken-stoppen.
Is net of er cilinders overslaan.
Ben benieuwd.

devonius

Om even het stof van dit topic af te blazen; is iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen en daar inmiddels achter wat het probleem is van het trillen (of eigenlijk brommen) bij het intrappen van de rem bij stationair?
Heb dus hetzelfde probleem (v70 tdi).  Motorsteunen lijken goed te zijn. Het brommen begon ook ineens.
Heeft te maken het vacuüm denk ik.  Als ik het stuur licht draai (echt maar een fractie naar links of rechts duw) dan houd het brommen weer op. En als ik de rem loslaat is het weg.
Kan er wel een nieuwe vacuümpomp op zetten, maar die is nog niet zo lang gelden vervangen. Verder branden er ook geen lampjes en aan het rij / stuurgedrag is ook niks merkbaar.