nokian ervaringen

Gestart door rolvio, 28-04-2006 16:28:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rolvio

Zijn er mensen die ervaring hebben met het merk Nokian? Mijn bandenboer heeft ze te koop voor € 112,50 incl alles, 205/50/16 V-codering. Vind het wel een goeie prijs. Onder mijn audi 80 avant had ik ook nokians en onder die auto bevielen ze wel. Michelins gaan gauw richting € 150,-en mijn ervaring met michelins is dat na verloop van tijd de handling bij nat weer behoorlijk achteruit gaat.

Wacht op jullie reactie,

Rolf

mehn

Niet met zomerbanden, ik heb Nokian wintersloffen. Niets mis mee trouwens.

Ik geloof dat Jack wel een paar 17" setjes Nokian gehad heeft.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Er zitten nog veel goeie banden tussen die Nokians en de Michelins qua prijs.

Ik vind 112,50 niet goedkoop hoor. voor 215/45R17 91Y Pirelli Pzero's was ik incl. alles maar 115 kwijt.

En dat is als je het mij vraagt toch een heel andere kwaliteit.

Ik zou eens rondbellen voor wat prijzen van bridgestone's, pirelli's enz.

If it's not blown, it sucks...

Jack

Is inderdaad een heel verschil in kwaliteit; de Nokians (NRY) zijn veel beter dan de P zero's.
Be realistic; ask for the impossible...

JCviggen

Citaat van: Jack op 28-04-2006 17:30:28
Is inderdaad een heel verschil in kwaliteit; de Nokians (NRY) zijn veel beter dan de P zero's.

Niet de Nero's  :P

Sla er maar eens wat testen op na.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Jack

Ik heb ze zelf getest. Ik heb nu trouwens Bridgestone RE050 die weer wat beter
zijn dan de Nokians. Daarvoor 2 sets P zero gehad. Altijd trillen en een klapband
op de autobahn in Duitsland.   
Be realistic; ask for the impossible...

JCviggen

#6
Pech gehad??? Kan niks terugvinden qua gebruikerservaringen die in die richting gaan

Ik ben btw ook erg tevreden van de RE050, maar vind ze voor op de Ring te rijden niet ideaal.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Jur

Zomer ook geen idee. Toen we naar Noorwegen waren enkele jaren terug met de kerst in een sneeuwstorm hielden ze me op de weg. Fantastische grip in sneeuw en bij zware regenval.

Voor winterbanden ga ik zeker weer voor de nokians. Maar daar heb jij nu even niets aan... Maar het is wel een Nokian ervaring!

Jurjen

rolvio

Wat ik hier op het forum lees over pirelli klopt wel aardig met het verhaal van mijn bandenboer. Dus geen pirelli voor mij. Ik heb bij kwikfit online een prijs gekregen voor bridgestone en michelin. De Bridgestone RE720 kosten € 158,- per band incl. de hele rimram, Michelin Pilot Primacy  kosten € 171,-. (Bij afname van 4 banden krijg je er 1 gratis) Dat vind ik behoorlijke verschillen, waardoor ik sterk aan die nokians denk.

rolfie

Eugene

Citaat van: Jack op 28-04-2006 18:26:06
Ik heb ze zelf getest. Ik heb nu trouwens Bridgestone RE050 die weer wat beter
zijn dan de Nokians. Daarvoor 2 sets P zero gehad. Altijd trillen en een klapband
op de autobahn in Duitsland.

Ik vind de re050 en de Nero's redelijk vergelijkbaar vooor zover ik er tot nu mee gereden heb......

If it's not blown, it sucks...

Taeke

Nokians worden meestal goed beoordeeld in de tests.  Vooral de winterbanden. Kijk maar eens op www.adac.de onder "reifentests"

Basbb

misschien late reactie,
Onder me s70 20v kwamen nokians mee met de auto. Grip is best goed en slijtvastheid ook. Verder m.b..t rijden voelen ze lekker stug aan. Echter in de regen vind ik ze net niet goed genoeg.  good year eagle F1 g3' s zijn duidelijk beter in de regen. Ergens in november zal ik die er onder laten leggen.

s70 2.5 20v aut