Stabilisatorstangrubbers?

Gestart door elianmars, 28-04-2006 22:50:15

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: konniekip op 18-06-2006 21:40:00
IK ben zeer tevreden over de PU FCPGroton rubbers. De wagen rijdt weer heel strak en geeft geen speling meer. Ik heb nog de ''oude' vervangbare rubbers.  ;D

Waar heb je die gekocht? Bij mij zijn ze al meer dan een half jaar aan vervanging toe en het vage gevoel in het sturen begint me te irriteren  ::)

konniekip

www.fcpgroton.com

Heb jij originele rubbers gebruikt? Zoja, dan herken ik dit probleem. Ik kon ieder half jaar nieuwe rubbers monteren. Daarom heb ik nu PU gekocht.

Taranis

Citaat van: konniekip op 18-06-2006 22:42:19
www.fcpgroton.com

Heb jij originele rubbers gebruikt? Zoja, dan herken ik dit probleem. Ik kon ieder half jaar nieuwe rubbers monteren. Daarom heb ik nu PU gekocht.

En heb jij dan 2x 'Sway Bar Bushing' of 1x de 'Urethane Sway Bar Bushing Kit' gekocht? Is maar een paar dollar zie ik dus dan zal ik dat ook eens snel aanschaffen :)

Er zaten ooit inderdaad waarschijnlijk originele rubbers in, vorige eigenaar heeft er gewoon een berg kopervet in gesmeerd om het rammelen te stoppen.

Eugene

Urethane ;)

Die andere zijn de standaard rubbers.

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Citaat van: Eugene op 19-06-2006 15:20:00
Urethane ;)

Ok, tnx, net besteld. De verzendkosten zijn nog duurder dan die rubbers  :)

Heb ff zitten zoeken maar het niet echt kunnen vinden (het moet er ergens staan, kheb ut al eens gelezen), maar wat is de procedure om die dingen makkelijk te vervangen?

Eugene

ik heb geen flauw idee, maar mayb heeft FCP een gebruiksaanwijzing bij de PU's ?

If it's not blown, it sucks...

konniekip

Citaat van: Taranis op 19-06-2006 19:27:28
Citaat van: Eugene op 19-06-2006 15:20:00
Urethane ;)

Ok, tnx, net besteld. De verzendkosten zijn nog duurder dan die rubbers  :)

Heb ff zitten zoeken maar het niet echt kunnen vinden (het moet er ergens staan, kheb ut al eens gelezen), maar wat is de procedure om die dingen makkelijk te vervangen?
Auto moet op de brug en dan met behulp van een speciale hoeksleutel kan je bij de bouten komen. Ik heb het bij een garage laten doen, omdat de plek van de bouten onmogelijk is.

Taranis

Citaat van: konniekip op 20-06-2006 17:36:41
Auto moet op de brug en dan met behulp van een speciale hoeksleutel kan je bij de bouten komen. Ik heb het bij een garage laten doen, omdat de plek van de bouten onmogelijk is.

Hm, misschien dat ik ze er bij de APK bij geef dan als ze dan al binnen zijn. Zo niet pruts ik zelf wel wat op de brug  8)

elianmars

Marc kan helaas de IPD set niet leveren......  :'(

Maarrrrrrrr........... ik heb 'm nu besteld bij Wagner & Günther in Duitsland. Verzendkosten zijn slechts 17,40 euro  :)

Als-ie binnen is maar eens onder de wagen kruipen.....  :P

Enno

Hebben zij de IPD set op voorraad? W&G levert hem voor 375 EUR volgens mij...als ik me niet vergis.

elianmars

Citaat van: V70Enno op 21-06-2006 23:08:20
Hebben zij de IPD set op voorraad? W&G levert hem voor 375 EUR volgens mij...als ik me niet vergis.

Jep. Ze hebben 'm op voorraad. Ik heb ze gisteren een mailtje gestuurd en vanmorgen bericht gekregen van ze.
Ik heb vanavond de betaling de deur uit gedaan. Waarschijnlijk zal ik de set eind volgende week in huis hebben.

Enno

Ben erg benieuwd hoe ze bevallen...ik zag dat mijn stabi voor lekker aan het roesten is....zal wel normaal zijn...

daytonawim

Citeer
Citeer

Mm dat was het makkelijkste, had ze al las en verwijderd, toen kreeg ik de rubbers er niet af  >:( >:(
dus de boel maar weer gemonteerd.
(gewoon op een krik stond de auto en subframe ook niet los gehaald)

elianmars

Citaat van: daytonawim op 21-06-2006 23:40:09

Citeer
Citeer

Mm dat was het makkelijkste, had ze al las en verwijderd, toen kreeg ik de rubbers er niet af  >:( >:(

Misschien dat je dan tóch de stang met de vaste rubbers hebt?

Het was jou dus gewoon gelukt om de stang los te halen en te verwijderen?
Dat klinkt positief! Geeft me wat moed om er straks zelf aan te beginnen  :)

Oele

Citaat van: elianmars op 21-06-2006 23:44:12
Citaat van: daytonawim op 21-06-2006 23:40:09

Citeer
Citeer

Misschien dat je dan tóch de stang met de vaste rubbers hebt?

Het was jou dus gewoon gelukt om de stang los te halen en te verwijderen?
Dat klinkt positief! Geeft me wat moed om er straks zelf aan te beginnen  :)

Auto hoeft echt niet op de brug hoor....  ;D ;D ;D ;D

Hier pak aan, zonder brug...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD