Stabilisatorstangrubbers?

Gestart door elianmars, 28-04-2006 22:50:15

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Jaaaaaaaaaaa............. zo kan ik het ook!  ::) ;D ;D ;D

Enno

He...mooie foto...nu snap ik ook waarom er van die mooie subframe rubbers inzitten op de foto's en waarom alles er zo strak uit ziet......

elianmars

Zo.

Vandaag heb ik de IPD set binnen gekregen en ik kon het natuurlijk niet laten om direkt onder de wagen te kruipen.
Ik heb vanavond de stabilisatorstang aan de voorkant gemonteerd. Achter doe ik misschien morgen.

Het is goed zelf te doen. Wielen er af, stuurhuis loshalen en het subframe laten zakken.
Een paar bouten zaten goed vast, maar met een lange pijp als hefboom heb ik alles los kunnen krijgen.

Na montage van de stabilisatorstang ff een stukje gereden. Het bochtengedrag is behoorlijk verbeterd. Ik kan nu veel meer smijten in de bochten, zonder gezwabber  8) :D

Ik ben benieuwd wat de stang aan de achterkant nog doet!

Enno

Je bedoelt die reactie stangetjes? van QBM ;)

Hoe lang ben je bezig geweest met de montage van de stabilisator stang?

KLinkt allemaal goed....

Eugene

Citaat van: elianmars op 28-06-2006 22:48:25
Na montage van de stabilisatortang ff een stukje gereden. Ten eerste is het vervelende geknak/gekraak waar alles eigenlijk om ging verdwenen en ten tweede is het bochtengedrag behoorlijk verbeterd. Ik kan nu veel meer smijten in de bochten, zonder gezwabber 8) :D

Het kan toch niet anders dan dat ie nu extreem onderstuurd is ;)

Citaat van: elianmars op 28-06-2006 22:48:25
Ik ben benieuwd wat de stang aan de achterkant nog doet!

De balans in de auto terugbrengen, als zal die behoorlijk onderstuurd blijven. Achter de bar eerst monteren en dan eens goed hard op een bocht af en gas moeten lossen geeft een veel leuker effect :-X

Ik zou wel eens een stukje mee willen rijden om wat beter te kunnen beoordelen. Ben al maanden aan het twijfelen, maar be er nog steeds niet uit :P

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ik heb niet veel meer gereden zonder de stabilisatorstang aan de achterkant. Vanmorgen ben ik namelijk gelijk onder de wagen gekropen om die stang te monteren.

Naar m'n werk toe heb ik 't niet echt uit kunnen proberen (te druk op de weg), maar ik ben zojuist even een paar liter benzine wezen lossen  ;D

Er treedt nu inderdaad onderstuur op, maar dat ben ik gewend van m'n Zafira.

Ik had de laatste tijd met flink optrekken dat de wagen niet meer in een rechte lijn vooruit schoot. Ik moest behoorlijk sturen om niet van de weg te raken. Dat is nu helemaal over.

't Bevalt me heel goed, ik ben dus heel tevreden!

Ik ben alleen benieuwd of de QBM links nu een nóg strakker stuurgedrag kunnen toevoegen....

elianmars

Citaat van: V70Enno op 29-06-2006 19:44:59
Je bedoelt die reactie stangetjes? van QBM ;)

Hoe lang ben je bezig geweest met de montage van de stabilisator stang?

KLinkt allemaal goed....

Nee, het gaat niet om de reaktiestangetjes, maar om de hele stabilisatorstangen aan de voor- en achterkant.
Zie http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1484&NodeID=4739&RootID=629.

De voorkant ben ik ongeveer twee uur mee bezig geweest, de achterkant zo'n drie kwartier (uitlaat zat een beetje in de weg....)

Eugene

die QBM links zijn zeker nog beter. Om te beginnen kun je de voorspanning veranderen waardoor je het weggedrag kan veranderen van Ondrstuur naar overstuur. Daarnaast zijn ze 1900% stijver dan de standaard Luciferstokjes ;)

elianmars

Citaat van: Eugene op 29-06-2006 22:12:13
die QBM links zijn zeker nog beter. Om te beginnen kun je de voorspanning veranderen waardoor je het weggedrag kan veranderen van Ondrstuur naar overstuur. Daarnaast zijn ze 1900% stijver dan de standaard Luciferstokjes ;)

En wéér iets voor m'n verlanglijstje  :P

Nog even en ik heb in anderhalf jaar tijd de helft van de wagen vernieuwd  ;D ;D

Enno

Citaat van: elianmars op 29-06-2006 22:14:39
En wéér iets voor m'n verlanglijstje :P
Nog even en ik heb in anderhalf jaar tijd de helft van de wagen vernieuwd ;D ;D

Die staat bij meerderen op het verlanglijstje....wat betreft je laatste opmerking....dat punt hebben wel meer forum leden / volvo 850 / svc 70 rijders bereikt......dan de vraag hoe lang gaan we nog door met genieten van onze volledig vernieuwde auto.....

Mod edit: quote hersteld

Taranis

Citaat van: konniekip op 18-06-2006 22:42:19
www.fcpgroton.com

Heb jij originele rubbers gebruikt? Zoja, dan herken ik dit probleem. Ik kon ieder half jaar nieuwe rubbers monteren. Daarom heb ik nu PU gekocht.

Met dank voor de tip! Een wereld van verschil ;D

Stuurt een stuk strakker en scherper, en ik kan weer overal hard overheen vliegen zonder gerammel... 't lijkt wel een nieuwe auto  8)

elianmars

FF dit topicje opgegraven.
Het knakken waar het in eerste instantie allemaal mee begon is nog steeds niet weg, ook al dacht ik eerst van wel........

Ik hoop dat het dan wel aan de imitatie-reaktiestangetjes ligt. Die gaan binnenkort vervangen worden door de QBM stangen, die Eugène ook gemonteerd heeft.

Als 't knakken dan nóg niet verholpen is, moet ik er denk ik maar mee leren leven.....  ::)

Eugene

als die QBM's erop zitten dan heb je toch alles nieuw wat eventueel kon knakken ?

Ben wel eens benieuwd naar de IPD sways zaterdag ;D

elianmars

Citaat van: Eugene op 07-09-2006 08:57:14
als die QBM's erop zitten dan heb je toch alles nieuw wat eventueel kon knakken ?

Ik weet niet of er in het stuurhuis iets kan knakken?

Eugene

Citaat van: elianmars op 07-09-2006 09:14:05
Citaat van: Eugene op 07-09-2006 08:57:14

Ik weet niet of er in het stuurhuis iets kan knakken?

denk het niet, maar we kunnen zaterdag ff kijken ;)