Hard trappen

Gestart door mjrood, 29-04-2006 16:31:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mjrood

Forummers,

Het lijkt wel of ik in de loop der tijd steeds harder op het rempedaal moet trappen de dezelfde remkracht te krijgen. Niet echt een prettig gevoel als je soms hard in de ankers moet.  :P
Zou het kunnen dat er een lek in het vacuüm systeem zit? Is er een manier om dit te checken?
Klopt het dat dit vacuüm uit het inlaatspruitstuk getrokken wordt?

Gr.
Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

Johann

Als het pedal verder wel hard is dan zijn je blokken aan het verminderen of de schijven op.

Zakt het pedaal eerst een stukje weg dan kan het een vacuum probleem zijn.
Er loopt een slang van het inlaat spruitstuk naar de bekrachtiger. In deze slang zit een eenweg klep, het kan zijn dat deze klep aan gort is maar het is niet een euvel wat je vaak tegen komt.

Eugene

misschien lucht in het remsysteem?

Ontluchten kan nooit kwaad, en kost niks.

Wanneer is de remvloeistof voor het laatst vervangen?

If it's not blown, it sucks...

mjrood

Probleem speelt al een tijdje dus heb ik al het één en ander vervangen.
Schijven zijn nieuw, blokken zijn nieuw, vloeistof is nieuw. Klauwen voor hebben nieuwe seals + nwe stofkapjes.
Heb carbon blokken gemonteerd maar merk weinig verbetering t.o.v. de OEM blokken.

Het enige waar ik niet zeker van ben is of er geen lucht in de hoofdremcilinder of in de hydraulische unit achter kan blijven.
Ik heb een zgn. power bleeder (soort plantenspuit maar dan duurder) zodat je niet met z'n tweeën hoeft te ontluchten.

Ik zal dat terugslagklepje eens proberen te bekijken.
Als jullie nog suggestie's hebben dan houd ik me aanbevolen.

Bedankt.
Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

Enno

Kijk even dit topic.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=4785.0

Hard trappen lijkt bij mij niet meer voor te komen.


Enno

#5
Citaat van: Johann op 29-04-2006 17:00:56
Als het pedal verder wel hard is dan zijn je blokken aan het verminderen of de schijven op.

Zakt het pedaal eerst een stukje weg dan kan het een vacuum probleem zijn.
Er loopt een slang van het inlaat spruitstuk naar de bekrachtiger. In deze slang zit een eenweg klep, het kan zijn dat deze klep aan gort is maar het is niet een euvel wat je vaak tegen komt.

De personen die er nu last van hebben zijn dat niet allemaal berijders van s/v70

is er een wijziging t.o.v. de 850 modellen doorgevoerd bij deze modellen?


Misha

Een wat ouder topic, maar toch:
Ik heb dergelijke problemen: raar genoeg bij 1 specifieke bocht. Pedaal blijft dan hard bovenin hangen, en lijkt geen remdruk te hebben, of eigenlijk: je krijgt het pedaal gewoon niet hard genoeg ingetrapt. Even lossen en opnieuw trappen is dan de oplossing.

Volgens de chef werkplaats was dit inderdaad te wijten aan het EBD wat op de x70 's anders is dan op de 850's.

Da's 1...

Maar nu: sinds er bij mij blokken en schijven vervangen zijn, heb ik erg veel moeite -en dat is wisselvallig, dus niet altijd- om voldoende kracht op de remmen te krijgen.
Stampen op het pedaal leidt niet tot ABS of blokkeer actie, net of je er niet genoeg druk op krijgt. Best eng.
Het vertraagt wel redelijk goed, maar redelijk goed is natuurlijk niet wat je wilt: je wilt maximale stopkracht.
Bij draaiende motor op de pedaal drukken terwijl de auto stilstaat  doet het pedaal verder wegzakken, en na drie keer pompen gaat de motor iets hoger lopen.. Zal wel normaal zijn, hoop ik...

Wat kan dit nu weer zijn ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-


M a r c

Lijkt op inwendige lekkage in je rembekrachtiger....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 28-10-2007 10:41:29
Kan je hier wat mee ?  :eusa_think:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=4785.0
Had ik uiteraard al gelezen, stond  erboven.

Lijkt er allemaal wel op, ja, maar ik mis een beetje de definieve afdronk..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: M a r c op 28-10-2007 10:42:10
Lijkt op inwendige lekkage in je rembekrachtiger....

Is er een manier om dat te controleren ?

Ik heb er op zich helemaal geen moeite mee dat er wat zaken vervangen moeten worden zo na bijna 10 jaar, maar wil dat dan eigenlijk wel op de goede manier doen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eugene

Lijkt erop dat de rembekrachtiger niet goed werkt. Membraam kapot of slangetje los/verstopt?

If it's not blown, it sucks...

Misha

Citaat van: Eugene op 28-10-2007 11:16:27
Lijkt erop dat de rembekrachtiger niet goed werkt. Membraam kapot of slangetje los/verstopt?
Ik zocht het zelf ook al een beetje in die richting..

Heb er eens een beetje op gelet :
Als ik de auto stationair heb, en ik trap op de rem, gaan de toeren even omhoog: depedaal zakt dan weg.
Toeren gaan normaal.
Laat ik het pedaal los, gaan de toeren weer omhoog; EN zakken daarna weer. Dit blijft zich herhalen als ikpedaal in blijf intrappen.
Ook raar: toen de remmen zijn vervangen, is direkt de remlichtschakelaar vervangen, want die zou stuk zijn... Nooit gemerkt.

Waar zitten de bekrachtiger en de slangen ? Dan ga ik ff checkuh...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eugene

Als de remlicht schakelaar defect is blijven je remlichten branden (en is je accu dus zo leeg) of je remlichten branden helemaal niet, maar meestal is het eerste het geval.



Rembekrachtiger is de "grote ronde metalen schijf" die onder/achter je remvloeistofpotje zit. Rechtsboven op de foto. De vacuumleiding zie je dan ook zitten als je weet waar de bekrachtiger zit.

If it's not blown, it sucks...

Misha

Citaat van: Eugene op 28-10-2007 13:57:36
Als de remlicht schakelaar defect is blijven je remlichten branden (en is je accu dus zo leeg) of je remlichten branden helemaal niet, maar meestal is het eerste het geval.

http://knoore.com/subdomains/eugene/Volvo/My%20T-5/DSC03580.JPG

Rembekrachtiger is de "grote ronde metalen schijf" die onder/achter je remvloeistofpotje zit. Rechtsboven op de foto. De vacuumleiding zie je dan ook zitten als je weet waar de bekrachtiger zit.
Mijn S70 is op die plek iets voller gebouwd, maar ik heb de bekrachtiger gevonden. Sterker nog, ik was al naar zoiets op zoek, maar heb er gewoon 4 keer overheen gekeken Donker ding/donker schot en onder de carport, maar toch... :eusa_wall:  :eusa_wall:

Eens goed bestudeerd, zekeringkastje weggehaald, maar ik zie er eigenlijk helemaal niets aan: ook geen vacuumslang, ik verwacht iets van rubber/siliconenachtig iets dat ergens naar een plek op een spruitstuk of op een motor vastzit..
:eusa_think:


Overigens blijft het ding nu ook regelmatig op 1200 rpm hangen als ik stop... even gassen en het zakt weer: vermoed toch dat er iets in de vacuum-zut niet goed is...


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het