Hard trappen

Gestart door mjrood, 29-04-2006 16:31:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Eenweg terugslag klepje...als die net zo verstopt zit als bij mijn V70...dan is het lekker om die te vervangen....
Bij mij was die defect, vacuum lekkage en geen goed werkende rembekrachtiger.

Bij de 850 zit hij wat makkelijker toegankelijk.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=4785.msg213088#msg213088

Enno

Citaat van: Misha op 28-10-2007 17:24:27
Citaat van: Eugene op 28-10-2007 13:57:36
Als de remlicht schakelaar defect is blijven je remlichten branden (en is je accu dus zo leeg) of je remlichten branden helemaal niet, maar meestal is het eerste het geval.

http://knoore.com/subdomains/eugene/Volvo/My%20T-5/DSC03580.JPG

Rembekrachtiger is de "grote ronde metalen schijf" die onder/achter je remvloeistofpotje zit. Rechtsboven op de foto. De vacuumleiding zie je dan ook zitten als je weet waar de bekrachtiger zit.
Mijn S70 is op die plek iets voller gebouwd, maar ik heb de bekrachtiger gevonden. Sterker nog, ik was al naar zoiets op zoek, maar heb er gewoon 4 keer overheen gekeken Donker ding/donker schot en onder de carport, maar toch... :eusa_wall:  :eusa_wall:

Eens goed bestudeerd, zekeringkastje weggehaald, maar ik zie er eigenlijk helemaal niets aan: ook geen vacuumslang, ik verwacht iets van rubber/siliconenachtig iets dat ergens naar een plek op een spruitstuk of op een motor vastzit..
:eusa_think:


Overigens blijft het ding nu ook regelmatig op 1200 rpm hangen als ik stop... even gassen en het zakt weer: vermoed toch dat er iets in de vacuum-zut niet goed is...




Als het goed is (zo is het bij mijn 2 volvo's, loopt er onder je luchtfilterhuis een dikke slang naar de rembekrachtiger. ...die mondt uit in het klepje.

Misha

Citaat van: Enno op 29-10-2007 00:12:12
Citaat van: Misha op 28-10-2007 17:24:27
Citaat van: Eugene op 28-10-2007 13:57:36
Als de remlicht schakelaar defect is blijven je remlichten branden (en is je accu dus zo leeg) of je remlichten branden helemaal niet, maar meestal is het eerste het geval.

http://knoore.com/subdomains/eugene/Volvo/My%20T-5/DSC03580.JPG

Rembekrachtiger is de "grote ronde metalen schijf" die onder/achter je remvloeistofpotje zit. Rechtsboven op de foto. De vacuumleiding zie je dan ook zitten als je weet waar de bekrachtiger zit.
Mijn S70 is op die plek iets voller gebouwd, maar ik heb de bekrachtiger gevonden. Sterker nog, ik was al naar zoiets op zoek, maar heb er gewoon 4 keer overheen gekeken Donker ding/donker schot en onder de carport, maar toch... :eusa_wall:  :eusa_wall:

Eens goed bestudeerd, zekeringkastje weggehaald, maar ik zie er eigenlijk helemaal niets aan: ook geen vacuumslang, ik verwacht iets van rubber/siliconenachtig iets dat ergens naar een plek op een spruitstuk of op een motor vastzit..
:eusa_think:


Overigens blijft het ding nu ook regelmatig op 1200 rpm hangen als ik stop... even gassen en het zakt weer: vermoed toch dat er iets in de vacuum-zut niet goed is...




Als het goed is (zo is het bij mijn 2 volvo's, loopt er onder je luchtfilterhuis een dikke slang naar de rembekrachtiger. ...die mondt uit in het klepje.
Ok. gaan we daar nog eens naar kijken...
Thx.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Alles lijkt met mijn lekenoog ... prima in orde te zijn.
Toch maar even langs de garage gegaan, waar ze de boel getest en gemeten hebben.

Daar komt het volgende uit :


Totaal is dus zeg maar 12 kN, afkeur zit rond de 5.
Nu snap ik vrij weinig van al deze getallen:
is er iemand die wat uitleg kan geven ?

Verder is de remolie getest, en die zat tegen slecht aan, met een kookpunt van 150 graden.
Wel bijzonder, systeem is enkele weken geleden gespoeld..

Binnenkort dus maar eens de olie vervangen.

Geen problemen met de bekrachtiger, ook niet met cylinder.
Volgens garage.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eugene

De getallen zien er allemaal goed uit, ruim boven afkeur zoals je zelf al zegt. Remolie met kookpunt van 150 graden is idd een beetje mager. Misschien een idee om ATE super blue vloeistof te gebruiken?






If it's not blown, it sucks...

Johann

Brega doet 't ook gewoon goed hoor..  ;)

Enno

Citaat van: Misha op 28-10-2007 17:24:27
Overigens blijft het ding nu ook regelmatig op 1200 rpm hangen als ik stop... even gassen en het zakt weer: vermoed toch dat er iets in de vacuum-zut niet goed is...

Al eens langere tijd 200 + gereden? ga voor de lol eens de A3 richting Oberhausen nemen en op de terugweg als die domme Hollanders het afgeleerd hebben links te blijven rijden.....10-15 min achtereen de 200 vast proberen te houden.....als je dan nog normaal kunt remmen bij de Ned grens van 200  naar 100 zonder een steen onder je pedaal te hebben dan weet ik het ook niet....

Toen mijn eenweg terugslagklepje gaar was, had ik op dat punt altijd problemen..dat is 2-3 keer voor gekomen. Als ik dan bijna stil stond dan trilde mijn blok & liep te hoog stationair (1200 toeren). Het leek of alle motorsteunen gaar waren......Hetzelfde had ik ook bij een stoplicht na net tot 6000 RPM een stoplicht sprintje gedaan te hebben (sorry, stoplichtje racen is soms een methode om in fase te komen met de groene stroom op de hoge ring,  alleen gaat dat wel eens fout en moet je noodstop maken omdat het niet meer verantwoord is om door Oranje te rijden), de motor stond dan ook te trillen en liep stationair op 1200 RPM. Na rustig wat gas gegeven te hebben stabiliseert het toerental zich weer rond stationair.

Het klepje zelf kost iets van 35 EUR meen ik me te herinneren. Ik zou in ieder geval niet blij zijn met het probleem waar je meer rond rijdt op dit moment.


Misha

Citaat van: Enno op 30-10-2007 20:35:05
Citaat van: Misha op 28-10-2007 17:24:27
Overigens blijft het ding nu ook regelmatig op 1200 rpm hangen als ik stop... even gassen en het zakt weer: vermoed toch dat er iets in de vacuum-zut niet goed is...

Al eens langere tijd 200 + gereden? ga voor de lol eens de A3 richting Oberhausen nemen en op de terugweg als die domme Hollanders het afgeleerd hebben links te blijven rijden.....10-15 min achtereen de 200 vast proberen te houden.....als je dan nog normaal kunt remmen bij de Ned grens van 200  naar 100 zonder een steen onder je pedaal te hebben dan weet ik het ook niet....

Toen mijn eenweg terugslagklepje gaar was, had ik op dat punt altijd problemen..dat is 2-3 keer voor gekomen. Als ik dan bijna stil stond dan trilde mijn blok & liep te hoog stationair (1200 toeren). Het leek of alle motorsteunen gaar waren......Hetzelfde had ik ook bij een stoplicht na net tot 6000 RPM een stoplicht sprintje gedaan te hebben (sorry, stoplichtje racen is soms een methode om in fase te komen met de groene stroom op de hoge ring,  alleen gaat dat wel eens fout en moet je noodstop maken omdat het niet meer verantwoord is om door Oranje te rijden), de motor stond dan ook te trillen en liep stationair op 1200 RPM. Na rustig wat gas gegeven te hebben stabiliseert het toerental zich weer rond stationair.

Het klepje zelf kost iets van 35 EUR meen ik me te herinneren. Ik zou in ieder geval niet blij zijn met het probleem waar je meer rond rijdt op dit moment.


Ik lees je verhaal, maar kan dat absoluut niet plaatsen.
Waarom zou je 200 moeten gaan rijden? Het ding werkt op vacuum, dat is -in meer of mindere mate- gerelateerd aan een onderdruk in het spruitstuk.
Dat je met hogere toeren meer onderdruk maakt lijkt me logisch: maar dan kan ik net zo goed tien minuten stukje 70 á 80 in de 2 gaan rijden.
In beginsel is stationair al genoeg voor een actie van de bekrachtiger.

Ook zou het eenwegklepje ervoor moeten zorgen dat lucht dus niet terugzakt naar het spruitstuk.  Als dat ding stuk is, zal de lucht alleen teruglopen naar je spruitstuk als er in de bekrachtiger een hogere onderdruk heerst dan in het spruitstuk.  Aangezien de motor loopt, kan dat eigenlijk niet.

Tenzij er iets anders is: lekkage langs de klep of aansluiting op de klep, eventueel gevoed door veel hitte en trillingen.
Dan zou er langs het klepje valse lucht naar binnen kunnen worden gezogen, wat de stationairloop beinvloedt.

De enige reden die ik zou kunnen bedenken, is dat het ding door allerlei redenen geen onderdruk meer kan maken in de bekrachtiger. Bijvoorbeeld door groffe lekkage of een vastzittende eenwegklep.  Maar hoe zich dat dan weer verhoudt tot langdurig hard rijden..

Hoe dan ook, het heeft bij jou geholpen blijkbaar. Maar dan heb je waarschijnlijk ook een nieuw rubber in de bekrachtiger geplaatst, en de slang met klem gelost, wellicht een stukje afgesneden en een nieuwe klem geplaatst.


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

#23
Citaat van: Misha op 30-10-2007 20:48:31
Waarom zou je 200 moeten gaan rijden? Het ding werkt op vacuum, dat is -in meer of mindere mate- gerelateerd aan een onderdruk in het spruitstuk.
Dat je met hogere toeren meer onderdruk maakt lijkt me logisch: maar dan kan ik net zo goed tien minuten stukje 70 á 80 in de 2 gaan rijden.

Daar zit wat in, alleen....volgens mij draai ik 5000 RPM + als ik boven de 200 zit....Doe je dat ook bij 70 in zijn 2...? Ik rij alleen continue meer dan 5000 RPM als ik echt hard rijdt..en niet als ik 70-80 rijd....dat doen alleen oude opaatjes of omaatjes die bang zijn om te schakelen....omdat ze anders over 2 mnuten weer terug zouden moeten schakelen.  ;)

Citaat van: Misha op 30-10-2007 20:48:31
Ook zou het eenwegklepje ervoor moeten zorgen dat lucht dus niet terugzakt naar het spruitstuk.  Als dat ding stuk is, zal de lucht alleen teruglopen naar je spruitstuk als er in de bekrachtiger een hogere onderdruk heerst dan in het spruitstuk.  Aangezien de motor loopt, kan dat eigenlijk niet.

Tenzij er iets anders is: lekkage langs de klep of aansluiting op de klep, eventueel gevoed door veel hitte en trillingen.
Dan zou er langs het klepje valse lucht naar binnen kunnen worden gezogen, wat de stationairloop beinvloedt.

De enige reden die ik zou kunnen bedenken, is dat het ding door allerlei redenen geen onderdruk meer kan maken in de bekrachtiger. Bijvoorbeeld door groffe lekkage of een vastzittende eenwegklep.  Maar hoe zich dat dan weer verhoudt tot langdurig hard rijden..

Hoe dan ook, het heeft bij jou geholpen blijkbaar. Maar dan heb je waarschijnlijk ook een nieuw rubber in de bekrachtiger geplaatst, en de slang met klem gelost, wellicht een stukje afgesneden en een nieuwe klem geplaatst.

Volgens mij is onderstaand dingetje vervangen, het klepje, om de oorzaak van mijn vacuum probleem zijnde een niet goed werkend / gaar klepje weg te nemen.



Het gevoel dat ik met mijn rempedaal ervoer op de momenten dat dit zich voor deed was, naast een hevig onrustig stationare loop na tot stilstand te zijn gekomen  middels remmen, in eerste instantie een Keihard Rempedaal. Na twee tot drie keer het rempedaal ingedrukt te hebben had ik weer een normaal rempedaal.....