Verwijderen AC

Gestart door Johann, 29-04-2006 20:37:52

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Hoe krijg ik die klemmen in de buizen los?

Suggesties?

M a r c

Inknijpen en naar je toe trekken. Je bedoelt die gele dingen neem ik aan?

En anders met een slijptol  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 29-04-2006 20:45:29
Inknijpen en naar je toe trekken. Je bedoelt die gele dingen neem ik aan?

En anders met een slijptol  ;D

Ik zie geen gele dingen..  ;D

Johann

Disse bedoel ik.

Zelfde zit op de ontvochtiger.

M a r c

Ik zeg al:   slijptol  ;D

Effe serieus, volgens mij is dat niet demontabel. Zit met een 'kraag' in elkaar geperst volgens mij.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 29-04-2006 20:58:18
Ik zeg al:   slijptol  ;D

Effe serieus, volgens mij is dat niet demontabel. Zit met een 'kraag' in elkaar geperst volgens mij.

In VADIS staat een speciale tool...
Normaliter kun je de ontvochtiger ook wisselen dus hij moet er wel gewoon af kunnen.

Had nog hoop op een truukje..  :D

Jeroentjuh

Is speciaal gereedschap voor  ;D

Johann

Ja zo ver was ik dus ook al..

Hoe werkt dat ding? Drukt ie een ring in de koppeling ofzo?

Jeroentjuh

Citaat van: Johann op 29-04-2006 21:03:33
Ja zo ver was ik dus ook al..

Hoe werkt dat ding? Drukt ie een ring in de koppeling ofzo?

Volgens mij wordt dat witte gelijkmatig naar binnen geduwd, nooit op gelet eigenlijk. Kan maandag wel ff kijken

italia

Aant spelen met de kw/kg ratio?  ;D

Jeroentjuh

Citaat van: italia op 29-04-2006 21:16:53
Aant spelen met de kw/kg ratio?  ;D

Gewoon eraf halen die airco, al1 maar extra gewicht, en zonder de condensor kan er ook weer een dikkere intercooler in  ;D

ed

Is een soort kunstof platte ring die je in de koppeling duwt. Die ring past net om de leiding heen en "ontgrendelt" de koppeling. Als de ring erin zit kun je de leidingen uit elkaar trekken. Stelt niets voor, maar zonder wordt het lastig.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

855-Champagne

2 halve maantjes maken met een scherp randje en er in duwen en de pijp uitelkaar trekken.

KIM

Ik denk dat je er verstandiger aan doet het speciaal gereedschap te gebruike; kun je bij iedere aircoboer en de meeste autodealers met STEK erkenning wel lenen. Het is een Amerikaans koppelingssysteem, dus je zult het vooral bij Amerikanen terugvinden.
Er zijn iets van 4 verschillende diameters in leverbaar, dus probeer even welke he beste past.
Shuif de scherpe zijde zover als je kunt in de koppeling en dan kan het een beetje wrikken worden. De ervaring leert mij dat ze niet altijd even makkelijk loskomen.
suc6

LeRa

Heeft mij ook veel gewrik gekost bij het vervangen van de verdamper. M.b.v. van de geleende tooltjes ging het 't makkelijkst om vanuit het interieur de (in mijn geval lekke) verdamper eruit te trekken, want die buisjes gaven weinig mee.