WAT een verschil!

Gestart door onnaj, 01-05-2006 10:04:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

onnaj

het was Hfl. 1.545,- dus iets minder als 700 euro met inbouw erbij.

En het verschil is echt behoorlijk!! Vooral in de 2 en de 3 vliegt ie er vandoor!

Ik weet zeker dat ie op top ook harder, laatst nie veel harder als 212 nu bijna 220 en hij kon nog harder!!

Verder trekt ie veel soepeler, wereldverschil. Tot dusver uitermate tevreden.

De stekker vinden was nog ff een probleem ondanks dat ik hem ongeveer wist te zitten. Het solderen aan de luchtmassameter was zo gefixt.

Kortom ik is blij, ik houd jullie wel op de hoogte of er zich nog vreemde dingen voor doen

onnaj

Citeer188PK? 179PK? Wanneer is de rollenbankmeeting?

Ik ga graag naar een rollenbankmeeting vind ik altijd leuk! Ooit eerder met de MR2 gedaan en was een mooie dag

Citeer"kost in mijn geval ook 5x zoveel"? Hoezo, wil de tuner er 4400 euro voor hebben dan?

nee chiptuning zou in mijn geval 5x zoveel kosten, nu 100 euro, chippen 500 euro

denkweb

Citaat van: onnaj op 02-05-2006 22:54:25
Het solderen aan de luchtmassameter was zo gefixt.

?? Wat moest hier nu aan vastgezet worden eigenlijk?
Heb je toevallig een fotootje?

Ik heb nooit powerboxen gehad waarbij ik zelf mocht gaan solderen aan relatief dure onderdelen...

onnaj

Nou niet echt aan de luchtmassameter zelf, maar aan de bruin/witte kabel van de stekker welke naar de lmm toegaat.


In deze advertentie staat een soortgelijke powerbox: http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dhopa+tuningbox%26meta%3D&url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/search.php%3Fxl%3D1%26ds%3Dkw%253Atdi%253Bto%253A1%253Blt%253Azip%253Blx%253A%253Bly%253A%253Bl1%253A48%253Bosi%253A2%26p%3D9

Ik kan de foto van marktplaats helaas niet gebruiken :(

thuur


onnaj

nee die is t niet, tis exact dezelfde vormgeving zoals die op marktplaats. Dat dunne kabeltje sluit je aan op de lmm-stekker.

denkweb

Een stukje uitleg is op zijn plaats denk ik.

Mijn wantrouwende reacties komen vanwege een topic van enige tijd geleden:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=2724.msg38159#msg38159

Ik begrijp dat er een powerbox van HOPA (hopa-tec.de) is geinstalleerd, gezien de link naar de marktplaatsadvertentie hiervan.

Wat is er gebeurd na mijn vorige posting hierboven:

Ik 'kreeg' een powerbox die niet goed functioneerde in een S70 Tdi met het verzoek deze eens uit te proberen in mijn 850 Tdi sedan. Door mijn Rica chip zou dit mogelijk niet goedkomen, waarop we deze hebben 'getest' op de 850 Tdi Estate van mijn schoonvader.

De powerbox functioneerde ver beneden de beloofde strevens.

Na een lange emailwisseling met andere 'gedupeerden' bleek dat de powerbox is afgesteld en ingeregeld op de 130PK versie van een nieuwer VAG Tdi blok zoals dit in de VW Golf is gemonteerd in het verleden. Na een nog veel langere emailwisseling over garanties en dergelijke met hopa, bleek dat zij adviseerden om de powerbox niet in de Volvo Tdi te gebruiken simpelweg omdat deze niet wordt ondersteund. Dit is ook de reden waarom er geen testgegevens meer worden opgegeven op hun site (zie printscreen hieronder).



Nu ben ik al bevooroordeeld omdat ik meer slechte ervaringen met powerboxen heb mogen meemaken, dus ik zal niet roepen dat het niet mogelijk is betere waarden te halen, maar ik wil deze informatie toch ook niet achterhouden, wellicht zijn er met de leverancier afspraken te maken!

Ps. naar eigen zeggen levert de zwaarste uitvoering die zij ondersteunen (130pk) een lager rendement als de lichtere 80/90/110pk versies. De laatste geven rendementen tot 38-40PK, de 130PK versie tot maximaal 35PK. Let wel, dit zal alleen onder extreem goede condities behaald worden! De 140PK versie zou daarbij na een kleine berekening maximaal zo'n 42PK winst kunnen geven als deze voor de motor geschikt zou zijn...

Voor wat jullie ermee willen en kunnen!

M a r c

#22
Citaat van: denkweb op 03-05-2006 09:31:45
Citaat van: onnaj op 02-05-2006 22:54:25
Het solderen aan de luchtmassameter was zo gefixt.
Ik heb nooit powerboxen gehad waarbij ik zelf mocht gaan solderen aan relatief dure onderdelen...

Maar je laat wel een andere eprom in je ecu solderen?  BIj een Powerbox soldeer je gewoon even een signaaldraad aan aansluiting 2 van je stekker op de LMS. Maar laat Onnaj toch lekker tevreden zijn met zijn powerbox. Hij is nu voor 100 euro de koning te rijk. Prima toch?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

onnaj

Ik heb bij deze hopa box ook een bon en testrapport. Hij is speciaal ingeregeld voor de V70 TDI met behoud van motorgarantie.

Als ik verder op de site bij de testberichten kijk van o.a. autobild dan zijn de boxen van hopa toch van behoorlijk kwaliteit.

Wellicht dat ik volgend jaar wel bij Rica binnenstap hoor, maar ik vond t nu voor die 100 euro het proberen wel waard zeker ook omdat de rekening en testrapport erbij zaten.

Bovendien zat er een sticker op de powerbox met de precies hetzelfe bosch luchtmassameter nummer als de mijne.

Maar goed ik houd rekening met ervaringen van anderen en zodra ik ook ma vermoed dat ie t nie goed meer doet gaat ie er ook gelijk uit hoor.

Ma ik ben blij met je reactie dat sowieso...hoe meer input hoe beter en uiteindelijk worden we er allemaal wijzer van.

Ik zal eens kijken of ik de bon en garantie/testrapport kan inscannen.

Peter

 :)Ook bij mijn TDI automaat bevalt de powerbox nog steeds prima. De Combigarage (volvo) bij Groningen heeft er overigens al heel wat ingebouwd. Ik heb de mijne, ook 2e hands via Marktplaats gekocht,  al ruim 1,5 jaar geleden er in laten zetten en ik merk het verschil enorm. Ook de topsnelheid neemt toe ( en het verbruik is ook nog eens flink gedaald). Laatst nog in Duitsland 205 km/uur (via GPS gemeten) gereden en ook toen zat er nog rek in.  Maar het feller acceleren (bij optrekken en inhalen) is voor mij toch wel het leukste aan een powerbox.

gr.Peter

denkweb

Ik ben benieuwd naar de reviews  ;)


markvanloo

Citaat van: onnaj op 01-05-2006 10:04:20
vorige week mijn distributieriemen vervangen inclusief alle 3 de spanrollen en waterpomp. Tevens meteen een grote beurt uit laten voeren. Na € 760,- betaald te hebben mocht ik de auto weer meenemen. Het is veel geld maar de auto rijdt weer als nieuw!!


760 euro? Niet slecht toch? Wij betaalden 1000 euro voor de 240dkm beurt, met distributie, waterpomp ed. Overigens heb ik het idee dat de onze nu minder roet. :)
Er gaat niets boven een rit in de Zoevende Zweed naar Zwolle.

onnaj

Om even aan te geven ik ben nog steeds dik tevreden over mijn powerbox. De auto trekt als een lier en als ik een keer flink optrek en van de 1 naar de 2 schakel spint ie zelfs nog ff zelfs met kurkdroog wegdek!!

80-120km/h in 3 duurt ongeveer 6,5 sec nu in de 4 moet ik het nog een x nameten maar ik meen iets van 7,7 sec.

topsnelheid op de teller is verhoogd van 212km/h naar 220 km/h erbij vermeldt dat ik me nie helemaal op me gemak voel om met powerbox op top te rijden, toch bang iets te vernielen.

Hij roet ietsjes meer maar dat mag. Verder is het verbruik hetzelfde gebleven, namelijk 1:14,5 zo ongeveer. Olieverbruik is nog immer nihil!!
Ook heb ik geen last van vreemde lampjes die gaan branden en vol-fcr geeft verder ook geen foutmeldingen aan.

Toch wil ik hem een x laten chippen al is t maar omdat t wat veiliger is.

ed

Toch zou hij sneller moeten zijn. Mijn standaard D5 doet het heel wat vlotter, terwijl jouw auto lichter is, en minstens net zoveel vermogen moet hebben. Ik denk dat je met chippen toch nog wel heel wat wint.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

onnaj

Ik heb marc al ff een pm gestuurd :D

Ma vond t al aardig snel, dus t kan nog véél sneller :D :)