WAT een verschil!

Gestart door onnaj, 01-05-2006 10:04:20

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

vorige week mijn distributieriemen vervangen inclusief alle 3 de spanrollen en waterpomp. Tevens meteen een grote beurt uit laten voeren. Na € 760,- betaald te hebben mocht ik de auto weer meenemen. Het is veel geld maar de auto rijdt weer als nieuw!!

De distributieriemen waren helemaal slap en uitgerekt en de pomp stond flink van tijd! De auto is iets minder snel geworden (zo lijkt t teminste) nu de pomp weer op tijd is gezet maar hij rijdt echt VEEL maar dan ook VEEL lekkerder. Hij loopt een stuk gecultiveerder als eerst.

Vanavond nog even die powerbox op pikken en dan ben ik denk ik helemaal een gelukkig man!!

IRH

Powerbox? ::) Hij loopt nu toch lekker? ;)

onnaj

Ja ma sneller mag altijd he  ;)

En t voordeel is als ie daarna nie lekker meer rijdt haal ik hem er zo af!

thuur

Ah.... zoeentje zeker: ;D

Citaat van: canecorso op 22-03-2006 12:43:05
www.digitune.nl/powerbox.htm laat zien hoe een powerbox in elkaar zit.

Ciao Eric

Gr :-X

Eugene

Citaat van: thuur op 01-05-2006 11:15:16

Ciao Eric

Nou, das lekker en daar 700 euro voor vragen :-\

If it's not blown, it sucks...

onnaj

nee hoor..een originele van VAGi! Nieuwprijs was 699,- euris

Motorgarantie bleef behouden met dit apparaat, hij is afgeregeld op ca. 179pk, kan nog verhoogd worden tot 188, maar 179 is al meer dan genoeg (als de box dit haalt natuurlijk). als ie 165 haalt ben ik al blij zat, ik geloof dat t koppel met 40-50nm stijgt en dat is erg lekker!

Vulk

Zou je niet beter uw wagen laten chippen?

onnaj

Chippen is misschien wat beter/professioneler maar kost in mijn geval ook 5x zoveel. De powerbox verlaagt de doorgegeven waardes van de ECU, maar blijft binnen de marges van de motor dus is in principe ook niet gevaarlijk.

M a r c

Citaat van: eugene op 01-05-2006 11:32:13
Citaat van: thuur op 01-05-2006 11:15:16

Ciao Eric

Nou, das lekker en daar 700 euro voor vragen :-\

Dubieuze link, want niet alle Powerboxen zitten zó in elkaar.  Beetje een rare manier van Digitune om zo álle Powerboxen over één kam te scheren ter promotie van hun product...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Oh enneh Onnaj;  als je de stekker zoekt, die zit naast de inspuitpomp tegen het blok onder een aluminium huis/houder.  Anders zoek je je rot  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

onnaj

@ M a r c

Heb jij ook een powerbox? En zo ja hoe ervaar jij de powerbox?

Hen3

Citaat van: onnaj op 01-05-2006 14:13:16
@ M a r c

Heb jij ook een powerbox?

Ik denk 't niet.......

(deze opmerking zul je straks wel snappen)

mehn

Citaat van: onnaj op 01-05-2006 14:13:16
@ M a r c
Heb jij ook een powerbox? En zo ja hoe ervaar jij de powerbox?

Een powerbox is niet de allerslimste (lees: beste) manier van tunen, dus zit in 99 van de 100 getunde 850's/x70's een andere chip.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbobiker

Citaat van: onnaj op 01-05-2006 10:04:20
vorige week mijn distributieriemen vervangen inclusief alle 3 de spanrollen en waterpomp. Tevens meteen een grote beurt uit laten voeren. Na € 760,- betaald te hebben mocht ik de auto weer meenemen. Het is veel geld maar de auto rijdt weer als nieuw!!

De distributieriemen waren helemaal slap en uitgerekt en de pomp stond flink van tijd! De auto is iets minder snel geworden (zo lijkt t teminste) nu de pomp weer op tijd is gezet maar hij rijdt echt VEEL maar dan ook VEEL lekkerder. Hij loopt een stuk gecultiveerder als eerst.

Vanavond nog even die powerbox op pikken en dan ben ik denk ik helemaal een gelukkig man!!

Komt waarschijnlijk omdat de auto lekkerder rijdt, dat deze langzamer aanvoelt. 80km/u in een rammelbak lijkt heel hard, maar in een S80 is het een slakkengangetje... ;)
De Tussenpaus

denkweb

188PK? 179PK? Wanneer is de rollenbankmeeting?

699 euries?

Waarom niet gewoon een degelijke chiptuning voor dat geld?

"kost in mijn geval ook 5x zoveel"? Hoezo, wil de tuner er 4400 euro voor hebben dan?