start niet :-(

Gestart door hk1000, 02-05-2006 00:58:40

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Je mag de bougies zo eigenlijk niet meer testen.... Enfin, als ie vonkt zal het nokkenassignaal wel aanwezig zijn. Blijft nog steeds de MAF en de temp.sensor (in je thermostaathuis) verdacht. Als de koelwatertemp.sensor aangeeft dat de motor op bedrijfstemp. is terwijl ie koud is gaat ie ook niet aan de gang. Heb ik zelf gehad in een grijs verleden toen ik nog 850 GLT reed.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Temp. sensor kun je wel ff doormeten. Hij moet ongeveer 2800 Ohm hebben bij 20 graden. 300 Ohm bij 80 graden en 150 ohm bij 100 graden......

hk1000

Citaat van: M a r c op 07-05-2006 13:18:59
Je mag de bougies zo eigenlijk niet meer testen.... Enfin, als ie vonkt zal het nokkenassignaal wel aanwezig zijn. Blijft nog steeds de MAF en de temp.sensor (in je thermostaathuis) verdacht. Als de koelwatertemp.sensor aangeeft dat de motor op bedrijfstemp. is terwijl ie koud is gaat ie ook niet aan de gang. Heb ik zelf gehad in een grijs verleden toen ik nog 850 GLT reed.

MAF?

hk1000

Citaat van: M a r c op 07-05-2006 13:18:59

Temp meter staat gewoon op koud....

hk1000

Citaat van: Nunkidunki op 07-05-2006 10:11:32
Mijn GLT wilde ook ooit niet starten. Toen bleek de vlamdover de boosdoener te zijn. Na vervanging was het proleem opgelost.
Miusschien kun je er iets mee?

Ik heb alles even losgemaakt en schoongemaalt, kon alles gewoon doorblazen, dus duidt niet op verstopping vlamdover. Aaaaarrrggggg

mehn

Citaat van: hk1000 op 07-05-2006 13:02:58
Foutcode is niet meer op 2 nu 1-1-1.

Die foutcode zat toch op 6, niet op 2 ???

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hk1000

hmm, iemand zei dat foutcodes alleen op 2 uitgelezen werden.... dus..uh..um, tja...  ??? ??? ??? ??? ???

mehn

Citaat van: hk1000 op 07-05-2006 18:04:26
hmm, iemand zei dat foutcodes alleen op 2 uitgelezen werden.... dus..uh..um, tja... ??? ??? ??? ??? ???

Ja, behalve bij de 20v. Je hebt zelf aangegeven dat A6 de code 3-1-4 gaf en die is van de nokkenassensor...

XC60 D4 AWD:

hk1000

Citaat van: mehn op 07-05-2006 18:09:36
Citaat van: hk1000 op 07-05-2006 18:04:26
hmm, iemand zei dat foutcodes alleen op 2 uitgelezen werden.... dus..uh..um, tja... ??? ??? ??? ??? ???

Ja, behalve bij de 20v. Je hebt zelf aangegeven dat A6 de code 3-1-4 gaf en die is van de nokkenassensor...

Klopt, nog ff nagekeken en die is nog steeds 3-1-4. Dat dat wanneer hij gewoon vonkte dat de nokkenassensor goed zou zijn. Kortom, dan maar een nieuwe erin. Het beste bestellen bij de Volvo Dealer of zijn er nog alternatieven? Wat kost dat?

Roger B.

Ik weet niet of je bij het wissen van de foutcodes bij één controlepool (2) ook de foutcodes in de andere systemen wist (6)

Misschien even voor de zekerheid even in 6 de codes wissen en dan starten en nogmaals code uitlezen....... zonde als ie dan wel weg blijft en je dus misschien WEL een goede sensor hebt die je anders zou vervangen...

Ik denk dat een onderdeel als een nokkenas sensor echt bij de dealer besteld moet worden (of je moet er een op de sloop durven en kunnen halen) Dit soort onderdelen worden vaak niet door automaterialenhandels gevoerd (misschien wel, maar dat zou je even moeten navragen)

mehn

Citaat van: Roger B. op 07-05-2006 22:03:10
Ik weet niet of je bij het wissen van de foutcodes been één controlepool (2) ook de foutcodes in de andere systemen wist (6)

Nee

XC60 D4 AWD:

Roger B.

en misschien om het met 100% zekerheid uit te sluiten... kijk even of je distributieriem ECHT nog goed zit.....

hk1000

Zal distibutie riem nakijken. Wat is jullie ervaring met sites zoals www.partfinder.nl enzo?

hk1000

Distributieriem zit er mooi omheen. Ben wel overstag gegaan, net een nieuwe nokkenassensor besteld bij Volvo dealer, had ook optie op 2ehands, maar dan maar in een keer goed. Ook maar gelijk nieuwe verdeelkap, rotor, bougies en nieuwe oliedop ring. Kabels zien er nog goed uit.  Wordt vervolgd.........

Roger B.

had je nu ook nog even in "6" je storingen gewist en gechecked of deze melding terug komt?  (ben nieuwsgierig)