ecotek nep of wondermiddel?

Gestart door mardijk, 13-09-2002 22:40:42

Vorige topic - Volgende topic

mardijk

Ik las in een tuningblad een test van ecotec. Een apparaatje dat zorgt dat de benzine beter verbrandt. Resultaat: veel betere respons en lager benzineverbruik... Ik ben altijd erg sceptisch over zulke apparaatjes maar toen ik de site bekeek (www.ecotekplc.com) raakte ik toch wel een beetje onder de indruk van de ervaringen en tests van diverse bekende magazines. Heeft iemand een ervaring/mening met/over dit systeem?

mardijk

goedendag,

Zo, na wat huiswerk even een berichtje. Want na wat rondvragen en surfen over het net is mijn laatste stand om voor turbomotoren zo'n apparaat niet aan te schaffen. een leverancier in nederland melde dat het apparaat zorgt dat er een beetje lucht , samen met benzine de verbrandingskamer wordt ingespoten. Deze extra zuurstof wordt door de luchtmeter niet geregistreerd en daardoor rijdt de auto iets armer dan normaal. (verklaart meteen de benzinebesparing..) Dit armer rijden is , aldus de leverancier, beslist niet aan te raden voor de turbomotoren omdat de verbrandingskamer dan veel te heet kan worden.

Genoeg reden voor mij om niet te kopen, als een leverancier van het apparaat het al zegt... (ach, komt de downpipe weer wat dichterbij..)

groet!

mario

Joris_Scholte

Maarreh, voor een ongeblazen motor is het geen probleem?