de ruitensproeier achter

Gestart door ThomasGLT, 05-05-2006 00:50:39

Vorige topic - Volgende topic

ThomasGLT

Had ik al zoveel problemen over de achterruit sproeier van de 855 gelezen, nu moet ik er ook zelf aan geloven.

Ik spoot mijn laatste beetje vloeistof leeg op het achterruit, dus ja, toen was het pompje en het slangetje daar naartoe dus leeg.

Nu heb ik het reservoir helemaal bijgevuld, maar krijg ik nog steeds achter geen sproeiwater. Het is dus geen verstop filtertje of losgeschoten slangetje (ook mijn achterstijl ligt geen liter ruitenwisservloeistof in).

Het pompje hoor ik gewoon draaien, maar volgens mij zuigt het pompje dus niet aan. Hoe los ik dit op? kan ik het slangetje naar het pompje even losmaken, en ook volgieten zodat het weer een gesloten systeempje is?

Waar zit die pomp met slang dan?

Wie o wie kan mij helpen?

thuur

Er ligt meer dan 4 meter slang van het pompje naar de sproeinippel. Heb je lang genoeg gewacht?

Anders het filtertje even uitkloppen onder de kraan. Als je genoeg hebt gelezen weet je precies waar dat zit ;D

Gr 8)

GeertG

Citaat van: ThomasGLT op 05-05-2006 00:50:39

Nu heb ik het reservoir helemaal bijgevuld, maar krijg ik nog steeds achter geen sproeiwater. Het is dus geen verstop filtertje of losgeschoten slangetje (ook mijn achterstijl ligt geen liter ruitenwisservloeistof in).

Ook niet onder je reservewiel ?
Het filtertje zit onder de vloerplaat de aan de rechterkant zit (dus niet achterstijl). Even lostrekken en daar kijken. Bij mij liep de vloeistof destijds vandaar tot in de ruimte onder de gastank (oftewel: waar bij de meesten het reservewiel ligt).

Succes.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Hen3

heb je onder je auto gekeken of het sproeiwater niet op straat terecht komt?

JoopS

Verhip,

Toen ik vorige week mijn auto bij de dealer afhaalde lekte hij water aan de achterzijde. Ook bleek er een liter zeepsop rond mijn reserveband te dabberen :o
Ik dacht toen nog aan een overijverige zaterdaghulp die mijn auto eens lekker had uitgesponst. Blijkt het dus iets anders te zijn.
Ik vond ook de ruitensproeiers voor nogal matig krachtig. Heeft dat daar ook mee te maken? ???
Tja........

thuur

Nee, dat heeft te maken met een corroderende as van de wisser. Mehn heeft een paar dagen terug een heel mooi topic hierover gemaakt ;)

Gr 8)

JoopS

Ik wist niet dat matig funtionerende ruitensproeiers veroorzaakt konden worden door een corroderende ruitenwisser asĀ  ::) (ik kreeg het bijna niet op getiept) :-*
Tja........

mehn

Citaat van: JoopS op 05-05-2006 17:29:07
Toen ik vorige week mijn auto bij de dealer afhaalde lekte hij water aan de achterzijde. Ook bleek er een liter zeepsop rond mijn reserveband te dabberen :o

Dan is de slang bij je filter los. Haal het vloerdeel aan de bijrijderskant maar eens los, daar zit het filter.
Wat ook nog kan is dat de terugslagklep achter de D stijl speaker defect is. Hierdoor kan de vloeistof niet richting de achterreuitensproeier en ontstaat er zo erg veel druk voor die terugslagklep. En dan gaat ie lekken...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Oooh alleen de sproeiers... ;D ;D

Gr :-[

JoopS

Hey bedankt,

Ik ga morgen gelijk even aan de slag. :D

Haalt de achterruitensproeier z'n sap van voren of zit er achter nog een tankje verstopt?
Tja........

thuur

Al het goede komt van voor :P

Gr ;)

mehn

Citaat van: JoopS op 05-05-2006 20:57:57
Hey bedankt,
Ik ga morgen gelijk even aan de slag. :D
Haalt de achterruitensproeier z'n sap van voren of zit er achter nog een tankje verstopt?

Van voren. Er is maar 1 reservoir

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: