turbo faalt soms en loopt te rijk

Gestart door totziens, 05-05-2006 16:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

totziens

Kan dit kwaad? Moet ik iets nakijken of is dit normaal, auto heeft 250.000 gelopen...

Eugene

Witte rook als ie warm is, duid op een koelvloeistof lekkage. Dat kan een kapotte koppaking zijn, of een turbo die ver op zijn eind is.  HEt 2e lijkt mij waarschijnlijker.

Zit de originele Turbo er nog op?

If it's not blown, it sucks...

italia

Is falen van turbo en te rijk lopen ook niet gerelateerd?

Als de turbo niet levert, krijgt hij teveel brandstof in vergelijking met de hoeveelheid aangevoerde lucht........ toch???

M a r c

Citaat van: italia op 12-05-2006 12:08:49
Is falen van turbo en te rijk lopen ook niet gerelateerd?

Als de turbo niet levert, krijgt hij teveel brandstof in vergelijking met de hoeveelheid aangevoerde lucht........ toch???

Als je goed leest wat je schrijft, weet je het antwoord al  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

totziens

Is originele turbo. Voordat ik 'm vervang, hoe weet ik dat ie echt naar z'n grootje is?

Eugene

laat de auto eens 15 minuten stationair draaien. Dan vol gas geven, en zorgen dat iemand naar de uitlaat kijkt. als er dan blauwe rook uit komt is dat het begin van het eind voor de turbo.....

180.000-240.000 is een redleijk normale kmstand dat de turbo overlijd..

Ikzlef heb de originele nog na 280.000 en sommige zelfs meer dan 300.000km

If it's not blown, it sucks...

totziens

goeie tip die ik spoedig zal uitvoeren, het resultaat laat ik snel weten!

Racingbrick

Citaat van: eugene op 12-05-2006 16:08:56
laat de auto eens 15 minuten stationair draaien. Dan vol gas geven, en zorgen dat iemand naar de uitlaat kijkt. als er dan blauwe rook uit komt is dat het begin van het eind voor de turbo.....

180.000-240.000 is een redleijk normale kmstand dat de turbo overlijd..

Ikzlef heb de originele nog na 280.000 en sommige zelfs meer dan 300.000km


Ehm , volgens mij is dat juist DE manier om de turbo op zeep te helpen, met dat volgas trappen bij staionair...

Eugene

Citaat van: Racingbrick op 12-05-2006 16:48:27
Citaat van: eugene op 12-05-2006 16:08:56
laat de auto eens 15 minuten stationair draaien. Dan vol gas geven, en zorgen dat iemand naar de uitlaat kijkt. als er dan blauwe rook uit komt is dat het begin van het eind voor de turbo.....

180.000-240.000 is een redleijk normale kmstand dat de turbo overlijd..

Ikzlef heb de originele nog na 280.000 en sommige zelfs meer dan 300.000km


Ehm , volgens mij is dat juist DE manier om de turbo op zeep te helpen, met dat volgas trappen bij staionair...


ehm, volgens mij niet. Hij krijgt amper iets voor zijn kiezen en het is eenmalig om te testen of ie olie verbruikt. Wel zorgen dat de motor en olie op temperatuur zijn voordat je dit probeert.


Maar als jij denkt van wel, mag je me uitleggen waarom ;)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Haal je downpipe los en voel even aan het asje.... zegt meestal al genoeg  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

zijdelings mag er een klein beetje speling op zitten (het lager "zweeft" in de olie), maar axiaal helemaal niks.

If it's not blown, it sucks...

pwassink

#26
//abnmodus on

Mogelijk zinloos, Maar ..

Doe dit VOORDAT je hem 15 minuten liet lopen, anders helpt brandzalf ook niet meer echt ..

smorgens mag ook ..  ;D

pwassink

//abnmodus off

*edit* (zo beter ?)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eugene

Citaat van: pwassink (Peter) op 12-05-2006 17:50:12
Mogelijk zinloos, Maar ..

Doe dit VOORDAT hem 15 minuten liet lopen, anders helpt brandzalf ook niet meer echt ..


En nu in ABN ???

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: eugene op 12-05-2006 17:52:26
Citaat van: pwassink (Peter) op 12-05-2006 17:50:12
Mogelijk zinloos, Maar ..

Doe dit VOORDAT hem 15 minuten liet lopen, anders helpt brandzalf ook niet meer echt ..


En nu in ABN ???

Dat je je fikken ongelofelijk brand als je een hete turbo vastpakt.... ;)
De Tussenpaus

totziens

hahaha!!!
Ik ga nog maar niet vol gassen na 15min. stationair, denk ik!
T5 verbruikt verder gewoon normaal olie!