grrr riem van dynamo afgelopen

Gestart door onnaj, 06-05-2006 22:11:26

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Heb ik net vorige week de distributieriemen en spanrollen etc vervangen, is vandaag de riem van de dynamo eraf gelopen. Gelukkig deed alles t nog toen ik hem parkeerde. Toen ik hem daarna startte begon t accu en SRS airbag lampje te branden, nog maar een keer gestart en t stuur bewogen en ik merktte dat de stuurbekrechtiging t niet meer deeed, jezus wat weegt zo'n audi blok veel :D! Toch ma onder de motorkap kijken dan...en jawel een van de poelies was helemaal scheef getrokken, deze was al scheef bij vervanging distributie en de monteur waarschuwde me al dat ik deze in de gaten moest houden. Misschien doordat er nu de powerbox in zit en er dus meer krachten op komen dan normaal is ie nog schever gelopen waardoor de riem er is afgelopen...balen dus..maandag weer na de reparateur.

george

Citaat van: onnaj op 06-05-2006 22:11:26
powerbox in zit en er dus meer krachten op komen dan normaal

Volg ik niet helemaal. Een powerbox wordt toch niet "aangedreven" door de multiriem??
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Eugene

Meer vermogen -->  snellere acceleratie -->  sneller door de toeren --> en de multirien gaat even hard mee ;)

If it's not blown, it sucks...

denkweb

tsk tsk... tja, die stoplichtsprintjes toch ook he!  ;D

george

Citaat van: eugene op 06-05-2006 22:58:36
Meer vermogen -->  snellere acceleratie -->  sneller door de toeren --> en de multirien gaat even hard mee ;)

Als dat je al parten speelt heb je toch een probleem.
Lijkt me erg ver gezocht allemaal, zou het geneuzel van een dealer kunnen zijn om zijn geklooi te verbergen.
Ik denk dat je het toch in de scheve poelie moet zoeken.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Eugene

Citaat van: george op 07-05-2006 11:40:38
Citaat van: eugene op 06-05-2006 22:58:36

Als dat je al parten speelt heb je toch een probleem.
Lijkt me erg ver gezocht allemaal, zou het geneuzel van een dealer kunnen zijn om zijn geklooi te verbergen.
Ik denk dat je het toch in de scheve poelie moet zoeken.

Wel ff goed lezen he. Hij was al scheef voor het vervangen. Het was dus en kwestie van tijd tot ie het zou begeven. De powerbox heeft het proces waarschijnlijk versneld.

If it's not blown, it sucks...

onnaj

Ik heb net bij rima een ruildynamo besteld, viel me nog reuze mee, namelijk € 75,-.

Hopelijk kan ie vanavond al gemaakt worden, kan ik er morgen weer over beschikken. Heb nu de Carina GTi van me broer bij welke overigens ook errug lekker rijdt maar mijn S70 is (ongeveer) net zo snel alleen rijdt zuiniger en op diesel én heeft meer koppel :D

onnaj

Het was niet de poelie die aan t dynamo zelf zat maar de poelie die aan de steun vast zit waaraan ook het dynamo, de stuurbekrachtigingspomp en de aircopomp zit. Was weer ff wat manuren maar gelukkig kan ik weer over de auto beschikken!