Datsun 180b -18T

Gestart door Johann, 07-05-2006 14:41:05

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Hehe

Auto doet 't nog niet maar de eerste upgrade is al een feit..  ::)

Ik was van plan om een 15G/16T/18T op de Datsun te zetten i.p.v. de zwakker standaard Garrett T25.
Ik had al een spruitstuk in elkaar gebakken en een 15G van Zippo beschikbaar maar hoe meer ik met de 15G bezig was om er een uitlaat aan te bakken hoe meer mij de conische flens ging tegenstaan.

Toevallig via via bleek dat Marc een 18T had liggen in een "questionable" staat.
18T was ook een beetje erg vies aan de buitenkant.
Vandaag maar even iets gepoetst en de actuator in de zink gezet. Actuator deed het verder op druk goed alleen had een beetje corrosie.

Heel kort getest spoel ie op lucht goed zonder geluiden. Of hij olie dicht is moeten we afwachten. Er zitten een paar kleine scheurtjes in het turbine huis maar nog niets om echt druk over te maken.
Ik kan nu iig de turbo als mal gebruiken en de zaak verder afbouwen.

Marc bedankt!

Zal tzt de resultaten wel op dit forum vermelden. Eigenlijk is de Datsun een winter project dus voorlopig zal het opbouw tempo heel laag liggen.

wepster

dat ziet er zeker goed uit johan ben zeer benieuwt naar de rezults  ;D ;D ;D

Emiel

Rayman

Je komt nog stront tekort straks kerel...

Johann

Citaat van: Rayman op 07-05-2006 15:55:02
Je komt nog stront tekort straks kerel...

Hehehe  ;D

Eugene

Dat gaat me een Kilo/PK verhouding worden als ie klaar is :o

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: eugene op 07-05-2006 16:17:01

Die wagen wordt zo licht, dat het aan de eigenaar ligt om de kilo's laag te houden :-X ::) ;D
De Tussenpaus

Rayman

Citaat van: Turbobiker op 07-05-2006 17:55:39
Citaat van: eugene op 07-05-2006 16:17:01

Die wagen wordt zo licht, dat het aan de eigenaar ligt om de kilo's laag te houden :-X ::) ;D

Ik dacht al...Wanneer komen ze er nu es mee!
;D ;D ;D

Johann

Ach, blijft gewoon 1000 kilo inclusief bestuurder..  :D

M a r c

Oh... dus maar 850kg zonder jou erin ?  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Johann

Wou vanalles met het dashboard..
Helemaal ombouwens etc. Dacht uiteindelijk van dat die slappe plastic pruttel toch ook wel z'n charmes heeft..

Alleen de toerenteller heb ik nooit aan de praat kunnen krijgen..  :eusa_wall:
En na een week testrijden hadden we de teller ook al vast in de 200 hoek staan.. :eusa_wall:
Toch maar weer besloten om dat dash er uit te slopen.
Er moest toch een werkende toerenteller in en een kilometerteller die iets meer dan 200 kan aangeven.
In de US een mooie electronische kilometerteller gezien van Autometer die tot 260 gaat, moet voldoende zijn toch?
Alleen deze is alleen maar in 127 mm diameter te krijgen.
Toch maar besteld samen met een 127 mm toerenteller in dezelfde stijl.
Krijg je ze binnen zijn de aan de voorkant wel hetzelfde maar is de manier van inbouw volledig anders.
Wat nu?
Hele dash er uit en passen en meten. Geen punt te vinden wat een beetje op lijn ligt. Overal zitten rondingen. Wat een giga karwei om hier een mooi dash in te maken. Toch weer spijt dat dat oude plastic dash met z'n ronde tellertjes en metertjes die ik op de toerenteller na ook allemaal weer aan de praat had er uit te slopen.

Dat moet toch anders kunnen?

Stoute schoenen aan en de Autometer meters aan gort geholpen, je krijgt ze niet zonder beschadiging open.
De tellerkast van de Datsun open gesloopt en toen maar passen en meten. Gelukkig zijn de printkaarten vrij klein.
Wilde dezelfde stijl aanhouden als het oorspronkelijke dash dus er moesten nieuwe tellerplaten komen en wat die Oostenrijker kan met Volvo platen moet ik toch zekers ook kunnen.

Alle platen, oude en nieuwe, onder de scanner en flink aan het hakken en breken in Photoshop.

Uiteindelijk leek het wel ergens op..

Na veel meten, passen, plakken, boren etc uiteindelijk toch alles in de Datsun kast kunnen krijgen,

Pulsgever op de bak voor de snelheidsmeter had ik al op de sloop gevonden.  Nu kijken of ze samen willen werken..

BenC70ES

Das heel mooi gedaan Johann!  8) :D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emiel

Vond die mega toerenteller toch mooierderder.... :eusa_wall:

Weer mooi werk!

elmarconi

Nog even een ander perspex glaasje (zonder gaatje voor de dagteller) op de km teller zetten.
--
Autogas Inside . . .