T-5 2.0 stotteren

Gestart door koesjkoesj, 08-05-2006 15:06:04

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Met perslucht eruit blazen (let op je ogen), dan de bougie met een goed passende sleutel verwijderen.

Gr 8)

Eugene

Citaat van: thuur op 08-05-2006 22:32:51
Met perslucht eruit blazen (let op je ogen), dan de bougie met een goed passende sleutel verwijderen.

Als ik het goed begrijp is de bougie er al uit en liggen er stukken in de cilinder. Als dat het geval is, heb je een groot probleem, want dan kom je de kop eraf aant halen. :-\

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: eugene op 08-05-2006 22:55:24
Citaat van: thuur op 08-05-2006 22:32:51

Als ik het goed begrijp is de bougie er al uit en liggen er stukken in de cilinder. Als dat het geval is, heb je een groot probleem, want dan kom je de kop eraf aant halen. :-\

Hmm... nu ik het nogmaals lees denk ik dat ook :-[

Stukje ijzer kun je wel voorzichtig met een magneetje op een stokje eruit vissen, maar porselein...

Hoe groot zijn die stukjes?

Gr :-\

Eugene

probleem is dat je nooit zal weten of alles eruit is. Dus is de kop eraf de veiligste en enigste goede oplossing. Als je de auto start als er nog vanalles in de cilinder zit, denk ik dat je niet al te lang plezier meer hebt van de auto :-\

ed

Oe, dat is vervelend. Het ligt er een beetje aan hoe groot de stukjes zijn. Als ze kleiner zijn dan de uitlaatklep heb je grote kans dat het via de uitlaat verdwijnt. Maar als het groter is en ergens klem komt te zitten kun je aan de revisie, in het ergste geval nieuwe zuigers en cilinder bussen.

Wat ik zou proberen is een slangetje aan de stofzuiger zetten en deze in het bougiegat stoppen. Grote kans dat je het eruit zuigt.

Als dat niet lukt probeer dan te achterhalen hoe groot het stukje is, en of het door de uitlaatklep past. Dan de krukas torderen totdat de uitlaatklep volledig open staat, en dan perslucht op de cilinder via het bougiegat.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

endoscoop

...en met alle respect:  wel een domme actie overigens  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

koesjkoesj

Ja,

best dom dit alles ja... maar het moet gewoon gefixt worden, dus ik ga aan de slag, keep you posted.

thanks

Eugene

Als je het stukje door de uitlaatklep wegblaast dan zit het in de turbo, dus dan zou je die eraf moeten halen voordat je dat gaat proberen

Rijns_t5r

8)fiets naar de blokker haal een overzet stuk voor op de stofzuigerslang dat is dus een verloop van de stofzuigerslang naar een dunne slang waar je bijvoorbeeld de radiateuren in huis mee kan schoon zuigen,ik denk dat dit door het bougies gat heen kan en zuig de boel goed schoon,en dan ff kijken met de endoscoop,veel plezier ;)
oh en laat het slangetje er nou ook niet in vallen,dan begint het op een voorraad kamer te lijken ;D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

ed

Citaat van: eugene op 09-05-2006 11:02:39
Als je het stukje door de uitlaatklep wegblaast dan zit het in de turbo, dus dan zou je die eraf moeten halen voordat je dat gaat proberen
Niet eens aan gedacht, maar je hebt helemaal gelijk. IS de stofzuiger methode toch een beter plan ;)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RonnieDuck

Ik vond het ook al een mooie oplossing!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

M a r c

En de volgende keer eerst de bougies een paar slagen los, dan met perslucht de gaten schoonblazen en daarna pas de bougies verder er uitdraaien.

info@europeantuning.nl

llinssen

Citaat van: M a r c op 09-05-2006 11:53:07
En de volgende keer eerst de bougies een paar slagen los, dan met perslucht de gaten schoonblazen en daarna pas de bougies verder er uitdraaien.

Marc,

Ik denk dat er heel veel lezers zijn die geen perslucht tot hun beschikking hebben (ikke niet).

Laat staan een endoscoop.

Wat is dan een goede manier om zelf bougies te vervangen?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Eugene

Citaat van: llinssen op 09-05-2006 14:47:56

Marc,

Ik denk dat er heel veel lezers zijn die geen perslucht tot hun beschikking hebben (ikke niet).

Bij een vriend of kennis langsgaan die wel een compressor heeft?

M a r c

Citaat van: eugene op 09-05-2006 16:21:19
Citaat van: llinssen op 09-05-2006 14:47:56

Marc,

Bij een vriend of kennis langsgaan die wel een compressor heeft?

Of naar een garage gaan....

info@europeantuning.nl